Voor de e-tron 50 quattro-versies duurt het opladen aan een AC-laadpaal ongeveer 3 uur en 30 minuten van 0 naar 100 bij het maximale vermogen van 22 kW. Bij een snellader duurt het bij een maximumvermogen van 120 kW ongeveer 25 minuten om van 10 tot 80 procent op te laden.
De e-tron laadt 100 kilometer bereik in 10 - 30 minuten. Boven de 80% zal de laadsnelheid afnemen. Bij een 50 kW lader is dit pas bij 98% het geval.
De Audi A3 e-tron kan volledig worden opgeladen voor €1,76. Deze prijs is gebaseerd op de gemiddelde Europesche energieprijs van €0.20 per kWh voor thuis laden (energieprijzen verschillen per land en aanbieder), Lees meer over kosten van EV's en publiek laden.
De Audi E-tron heeft een ingeschatte actieradius van 327 km die je goed kan noemen. Daarbij heeft hij een topsnelheid van 200 km/h, wat enigszins lager is dan het gemiddelde. Van 0-100 accelereert de elektrische Audi E-tron in 5.7 seconden, wat veel sneller is dan een auto binnen het upper SUV segment.
Energiekosten. Met een elektrische auto rijd je 100 kilometer op 20,7 kilowattuur (kWh). Ter vergelijking: je hebt 6,7 liter benzine nodig om 100 kilometer te rijden.
Daardoor is een volle tank al snel €90,00. De prijs voor 1 kWh elektriciteit is maar €0,20 of zo'n €0,05 met zelf opgewekte energie uit zonnepanelen. Een volle tank van de elektrische e-tron is ~ 86,5 kWh en kost daarom maar een paar euro.
Heel veel verschillen de e-tron 55 en 50 Quattro niet van elkaar, maar toch zijn er een aantal cijfers waaruit blijkt dat de e-tron 55 Quattro iets krachtiger is. Zo kan de 50 Quattro ongeveer 300 kilometer rijden voordat de accu leeg is en de 55 Quattro kan gemakkelijk de 400 kilometer aantikken.
Particulier - Kopen € 994 /mnd. Schatting op basis van 20.000 km per jaar gedurende 5 jaar. Elektriciteit op basis van €0,29 per kWh. Prijzen excl.
Maar welke laadpaal past er dan bij? Voor alle e-Tron modellen geldt dat de boordlader op 3-fasen een vermogen heeft van 11 kW. Wij adviseren dan ook een laadstation vanaf 11 kW om die laadsnelheid te halen. Als aanvullende optie kan een 22 kW boordlader worden geleverd als onderdeel van het Connect-systeem.
Het 77 kWh accupakket laad je op met 11 kW gelijkstroomladen en 125 kW snelladen, waarmee je slechts in 10 minuten laden 130 kilometer rijbereik toevoegt.
Niet elke elektrische auto kan snelladen. In dit gezelschap valt de Smart EQ Fortwo Cabriolet bijvoorbeeld buiten de boot. De open stadsmini komt tot maximaal 22 kW. De eerder aangehaalde Opel en Peugeot hebben met 100 kW de hoogste laadsnelheid van onze testkandidaten.
« De Audi e-tron 50 quattro heeft twee elektromotoren met een gezamenlijk vermogen van 230 kW en een koppel van 540 Nm. Daarmee accelereert de Audi e-tron in 7 seconden van 0-100 km/u en is de topsnelheid 190 km/u. Met een 71 kWh sterke accu heeft hij een bereik van meer dan 300 kilometer*.
Zakelijk gezien is de Audi e-tron namelijk de beste keuze: je betaalt slechts 4% fiscale bijtelling over de catalogusprijs. En dat betekent dat je dit elektrische topmodel al rijdt v.a. slechts €157,- per maand.
CCS: De CCS-stekker is een verbeterde versie van de type 2-stekker, met twee extra stroomcontacten voor snel opladen. Het ondersteunt AC- en DC-laden. Het maakt laden met een snelheid van maximaal 350 kW mogelijk.
Audi e-tron kan bijvoorbeeld 1.800 kg gewicht trekken. Maak via caravantrekker.nl een trekkrachtberekening. En bekijk welke prestaties je kunt verwachten als je met je auto een caravan wilt trekken. Wij hebben vier elektrische auto's met een trekkracht van minimaal 1.000 kg.
De e-tron 50 quattro kan op die manier tot een vermogen van 125 kW laden en zal voor 80% opgeladen zijn in ongeveer 30 minuten. De e-tron 55 quattro kan laden tot een vermogen van 150 kW, en zal zo ook ongeveer een half uur nodig hebben om tot 80% te laden.
De Audi e-tron is de eerste volledig elektrische auto van Audi; 100% elektrisch, maar ook 100% Audi. Zonder te tanken geniet u van alle facetten die een Audi SUV u te bieden heeft.
Ja, met een elektrische auto heb je de mogelijkheid om de auto op te laden maar ook om deze te laten ontladen. Je kunt hierbij stroom opslaan en vervolgens deze stroom op een later tijdstip gebruiken voor je huishouden waardoor je gebruik maakt van gratis stroom voor je elektrische apparaten.
Onderzoek onder Tesla-rijders wijst uit dat vrijwel alle accu's na 250.000 kilometer nog meer dan 90 procent van hun oorspronkelijke capaciteit hebben. En nieuwere onderzoeken wijzen uit dat de meeste nieuwe elektrische auto's in de eerste 500.000 kilometer minder dan twintig procent van hun accucapaciteit verliezen.
U betaalt geen motorrijtuigenbelasting voor een volledig elektrische auto. Dit belastingvoordeel voor elektrische auto's geldt tot en met 2024. De Rijksoverheid wil zo volledig elektrisch rijden stimuleren. Want volledig elektrisch rijden draagt bij aan een beter klimaat en milieu.
Als je thuis en openbaar laadt, ben je al gauw meer dan de helft goedkoper uit. Aan snelladers ben je iets meer kwijt, maar ook dan rijd je een stuk goedkoper dan op benzine of diesel.
Elektrische auto's gebruiken minder energie dan benzine- en dieselmotoren. Elektromotoren werken efficiënter dan verbrandingsmotoren. De prijs van elektriciteit per kilometer is lager dan de prijs van benzine of diesel per kilometer. Voor een elektrische auto betaal je tot 2025 geen motorrijtuigbelasting (MRB).
Voor plug-in hybrides met een uitstoot van maximaal 50 gram CO2 per kilometer is er tot en met 2024 een korting van 50 procent op de wegenbelasting. In 2025 bedraagt die korting nog 25 procent en in 2026 is het, net als bij volledig elektrische auto's gedaan met de fiscale voordelen en betaal je het volledige tarief.