Het kan zijn dat het een paar minuutjes duurt voordat het netwerk helemaal actief is. Is het netwerk na een paar minuten nog niet actief? Start dan je telefoon opnieuw op om verbinding te maken met het netwerk. Als het na een uur nog niet actief is kun je even contact opnemen met de klantenservice.
Op de dag dat je telefoonnummer wordt overgezet, wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Goed om te weten: het kan eventjes duren voor je kunt bellen, sms'en en internetten.
Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.
Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. Je simkaart is al actief in de volgende gevallen: Als je naar ons overstapt met nummerbehoud wordt je nieuwe simkaart vanzelf actief op de eerste dag van je abonnement bij ons. Als je een nieuw abonnement bij ons afsluit (met een nieuw nummer).
Bekijk onze oplossingen. Waarom lukt het niet om mijn simkaart te activeren? Na activatie kan het enkele minuten duren voordat de simkaart daadwerkelijk is geactiveerd. e mobiel opnieuw aan en uitzetten werkt hierbij.
Is je simkaart kapot? Haal de simkaart uit je telefoon en maak schoon met een zachte, droge doek en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Plaats je simkaart in een ander toestel en andersom. Als je simkaart wel werkt in het andere toestel, dan ligt het probleem bij jouw toestel.
Hoe activeer ik Vodafone Prepaid? Je prepaidkaart werkt zodra je deze in je toestel doet en op het netwerk komt. Mocht de simkaart niet direct actief worden dan kun je dit ook doen door gratis te bellen naar 1200. Je prepaid-bundel activeer je via My Vodafone, of door te sms'en naar 4000.
De 3 meldingen: Geen service: deze melding ontstaat wanneer je geen mobiele verbinding hebt. Zoeken: deze melding ontstaat wanneer je mobiele data niet werkt. Geen SIM: deze melding ontstaat wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met je provider.
Ga in Instellingen naar 'Mobiel netwerk', tik op 'Configureer mobiel netwerk' of 'Voeg e‑sim toe' en kies het telefoonnummer met een fysieke simkaart. Tik op 'Converteer naar e‑sim' en volg de instructies op het scherm.
Je klikt op de groene activeerknop. Vervolgens plaats je de simkaart in het toestel en voer je de viercijferige pincode in. De pincode staat op het simkaartpasje. Activatie van je simkaart kan tot een werkdag duren.
Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.
Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en wissel dan weer terug naar het Vodafone netwerk. Dit doe je in de Instellingen, bij Verbindingen of Mobiele netwerken. Zet voor de zekerheid ook je toestel nog even uit en weer aan.
Met prepaid betaal je vooraf. Je zet een tegoed op een simkaart via de website van je provider of je koopt tegoed in de winkel.Als je belt, sms't of internet gaat dit van je tegoed af. Je krijgt dus achteraf geen rekening.
Er is helaas geen alternatieve manier om de simkaart te activeren.
Heb je een KPN-simkaart ontvangen? Dan kan het zijn dat je hem nog moet activeren. In je brief of sms staat vanaf wanneer je dit kunt doen.
De meest voorkomende reden is het vergeten van de viercijferige pincode. Heb je deze pincode drie keer verkeerd ingevuld? Dan wordt je simkaart automatisch geblokkeerd. Je telefoon zal vervolgens vragen om de achtcijferige pukcode.
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Ja hoor, je kan je simkaart gewoon uit je telefoon halen en deze dan weer in een ander toestel stoppen of later weer terug in je eigen telefoon. Geen probleem! Alleen je toestel niet in fabrieksinstellingen terug zetten. Dan moet je wel eerst een backup maken voor je dat doet.
Dat kan. Geef bij het afsluiten van een nieuw mobiel-abonnement aan dat je je eigen nummer wilt behouden. De nieuwe provider checkt bij de oude provider wanneer jouw abonnement afloopt en regelt dan een nieuwe simkaart voor je met daarop je eigen nummer.
Het telefoonnummer dat jij gebruikt is gekoppeld aan je simkaart en niet aan je telefoon. Als je dus je simkaart in een andere telefoon doet dan ben je te bereiken via die andere telefoon. Als je een nieuw nummer wil aanvragen, bijvoorbeeld omdat iemand je lastigvalt, dan kan dat bij de meeste providers altijd.
Met een duo-simkaart heb je twee simkaarten met hetzelfde simkaartnummer en telefoonnummer. Je kunt deze twee simkaarten vervolgens in twee verschillende telefoons of, bijvoorbeeld, in een tablet en een telefoon plaatsen. Je hoeft je simkaart dan niet steeds te verwisselen.
Een simkaart slijt bij normaal gebruik eigenlijk amper en gaat gemiddeld 7-10 jaar mee.
Zorg ervoor dat de simkaarthouder volledig in het apparaat zit en niet beweegt. De simkaarthouder van een ander iPhone- of iPad-model of een telefoon van een ander merk past mogelijk niet goed. Als je apparaat een fysieke simkaart heeft en je de vorige stap hebt voltooid, probeer dan een andere simkaart te gebruiken.