Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
LET OP, bij nummerbehoud heeft de nieuwe provider minstens 10 dagen nodig. Vraag nummerbehoud daarom op tijd aan zodat je bereikbaar blijft op je eigen 06-nummer. Overstap voorbeeld: Je abonnement loopt op 1 september af. Je kunt dan al op 1 mei nummerbehoud aanvragen.
Als je prepaid belt, kun je op ieder moment nummerbehoud aanvragen. Dit doe je als je een abonnement bestelt bij dezelfde of een andere provider. De verwerkingsduur is maximaal 10 werkdagen, maar meestal wordt je nummer binnen 2 werkdagen meegenomen naar je nieuwe abonnement.
Je Vodafone abonnement gaat in op de dag dat je nummer wordt overgezet. Tot die tijd kun je gewoon blijven bellen met je oude sim. Zodra die niet meer werkt, plaats je de nieuwe simkaart in je toestel of installeer je de eSIM volgens het stappenplan.
Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. Je simkaart is al actief in de volgende gevallen: Als je naar ons overstapt met nummerbehoud wordt je nieuwe simkaart vanzelf actief op de eerste dag van je abonnement bij ons. Als je een nieuw abonnement bij ons afsluit (met een nieuw nummer).
Voor het aanvragen van nummerbehoud hebben wij je simkaartnummer en je mobiele nummer nodig. Je simkaartnummer vind je achterop je simkaart. Als het simkaartnummer niet leesbaar is informeer dan bij je huidige aanbieder naar je simkaartnummer. Daarnaast moet het nummer wat je nu gebruikt nog actief zijn.
Gemiddeld duurt de administratieve afhandeling 10 werkdagen, vanaf de aanvraag tot het moment dat het nummer is overgezet. Omdat nummerbehoud eigenlijk altijd gekoppeld is aan een overstap van bijvoorbeeld een internetcontract is er meestal sprake van een maand, vanwege de 'opzegtermijn'.
De simkaart
De kaart koppelt je telefoonnummer aan je telefoon. De chip op deze kaart zorgt ervoor dat als iemand jouw nummer belt, het gesprek naar jouw toestel gestuurd wordt. Een simkaart koop je los of in combinatie met een toestel. Een losse simkaart zonder toestel heet sim-only.
Nummerbehoud aanvragen
Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, gaat je nieuwe abonnement in op de dag dat je oude abonnement niet meer werkt. Nadat je een nieuw abonnement hebt besteld op onze website wordt er een nummerbehoudverzoek ingediend bij de provider. Je ontvangt daarna vanuit de provider een sms.
Je hebt een maand opzegtermijn bij jouw huidige aanbieder. Dit komt 'goed' uit, een gemiddelde overstap is binnen 3 tot 4 weken gerealiseerd. Overstappen naar kabel kost gemiddeld 10 werkdagen.
Nadat je een abonnement afsluit met nummerbehoud, sturen we je huidige provider een verzoek ter goedkeuring. Binnen twee werkdagen sturen we je een e-mail en sms met daarin de datum waarop je nummer wordt overgezet. Dit is ook de datum waarop je nieuwe abonnement start en je definitief bent overgestapt.
Ga met je actieve KPN Prepaid SIM-kaart naar een KPN winkel bij jou in de buurt, of bel naar de klantenservice (0800-0402). Vraag hier nummerbehoud aan. Je ontvangt een sms van ons. Volg de instructies om je aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen.
Bij alle mobiele providers van 1- of 2-jarige abonnementen is dat 120 dagen of 4 maanden van te voren. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement? Dan kan je verlengen of overstappen met één maand opzegtermijn.
Kies zelf de activatiedatum: dit is de datum waarop je internet kunt gebruiken. Het installatiepakket ontvang je uiterlijk drie dagen voor de start van je abonnement. En met onze KPN Thuis app sluit je makkelijk zelf binnen 20 minuten Internet & TV aan.
Je kunt je telefoonnummer altijd meenemen naar een nieuwe provider en dat noemt men nummerbehoud. Nummerbehoud geldt zowel voor 06 nummers met een abonnement of prepaid nummers. Het maakt daarbij niet uit naar welke provider of welke vorm je overstapt.
Een simkaart omwisselen
Dan ontvang je een nieuwe simkaart die je oude vervangt. De makkelijkste manier om je simkaart om te wisselen, is het te laten doen in de winkel waar je een nieuw abonnement hebt gekocht. Als de winkel die service niet biedt, of als je je simkaart op internet hebt gekocht, moet je het zelf doen.
Je simkaart is dus best belangrijk, ondanks dat je hem niet eens ziet. Ook zonder simkaart kun je je telefoon toch gebruiken. Je kunt via een wifi-verbinding gewoon op internet, spelletjes spelen en andere apps gebruiken. Alleen kun je zonder simkaart niet mobiel internetten, sms'jes versturen of bellen.
iPhones, iPads en veel andere Android-apparaten hebben een uitschuifbaar laatje. Gebruik een hulpmiddel voor het verwijderen van simkaarten, een paperclip, een oorbel of iets anders dat past om het laatje uit te laten schuiven.
Om je nummer over te nemen heb je een T-Mobile simkaart met een telefoonnummer nodig. Het nummer op de simkaart is tijdelijk. Dit tijdelijke nummer wordt namelijk omgezet naar je oude, vertrouwde telefoonnummer. Goed om te weten: het telefoonnummer dat je mee wilt nemen moet actief zijn.
Als een telefoonnummer komt te vervallen of wordt afgesloten, gaat het nummer terug naar de originele provider. Dat gebeurt trouwens alleen als het telefoonnummer met nummerbehoud door meerdere providers is overgenomen, anders blijft het nummer bij de originele provider.
Je kunt je niet zelf bepalen wanneer je de bestelling precies krijgt. Het duurt maximaal drie werkdagen voordat je bestelling bezorgd wordt.
Een andere aanbieder mag uw telefoonabonnement niet zomaar overnemen. U moet hiervoor eerst toestemming geven. Dat kunt u doen per brief, fax, mail, website of telefoon.
Om je eigen nummer te behouden, dien je dit aan te geven bij de aanvraag van je nieuwe abonnement. Vaak kun je heel gemakkelijk een vakje aanvinken met 'nummerbehoud'. Je nieuwe provider stuurt je nieuwe simkaart vervolgens naar je op.
Nummerbehoud is altijd gratis. Bestel een gratis Lebara simkaart. Binnen 2 werkdagen heb je 'm in huis.