Een treinreis van Amsterdam naar Lissabon duurt minimaal 24 uur via de snelste verbinding.
Het duurt gemiddeld 39u 14m om met de trein van Amsterdam naar Lissabon te reizen, over een afstand van ongeveer 1864 km. Er zijn normaal 3 treinen treinen per dag die van Amsterdam naar Lissabon reizen en tickets beginnen vanaf € 292,50.
De prijs van treinkaartjes van Lissabon naar Porto begint bij € 4,99 voor een enkele reis standaard klasse als je je kaartje van tevoren boekt. Als je je kaartje dezelfde dag boekt is het meerstal duurder, kosten kunnen variëren op basis van de tijd van de dag, de route of de klasse.
De trein van Amsterdam naar Porto doet er meestal gemiddeld 38 uur en 50 minuten over om een afstand van 1613 km af te leggen, maar met de snelste dienstregeling kun je er al in 37 uur en 2 minuten zijn. Je kunt 3 treinen per dag verwachten op deze populaire route.
Een kaartje in het zitrijtuig kun je kopen vanaf € 29,90, in het ligrijtuig vanaf € 49,90, in het slaaprijtuig vanaf € 89,90. Deze tarieven zijn inclusief reservering en per enkele reis.
De gemiddelde reistijd per trein van Porto naar Lissabon is 3 uur en 39 minuten lang, maar met de snelste dienstregeling kun je er al in 3 uur en 10 minuten zijn. Ongeveer 18 treinen per dag reizen de afstand van 274 km tussen deze twee bestemmingen.
Vind prijzen, informatie en treinschema's. Om met de trein van Amsterdam in Nederland naar Lissabon in Portugal te reizen, loopt de hoofdroute via België, Frankrijk en Spanje. Uw reisroute zou zo kunnen zijn. Uw treinkaartjes en reserveringen voor de beste prijzen/tarieven.
Reizen met de trein in Portugal
De snelste treinen zijn de Alfa Pendular. Deze treinen rijden tussen de grotere steden als Braga, Porto, Aveiro, Coimbra, Santarém, Lissabon, Albufeira en Faro. De Alfa Pendular zijn ruim en bieden gratis wifi. Minder snel zijn de oudere Intercidades, of Intercity's.
Porto is een mooie, rauwe stad. Toeristisch, maar veel minder dan Lissabon. Prachtige smalle steegjes, stijle trappen, tegels die schots en scheef liggen, rode daken en vooral de kleurrijke muren en tegels geven een sprookjesachtige sfeer.
Een enkeltje met de bus binnen de grote stad kost €0,90 en tickets kunnen op de busstations, in de bus zelf of online worden gekocht. Dagkaarten kosten tussen de €6,- en €8,- en kunnen gebruikt worden voor de bus, metro én tram.
Bijna nergens zijn er zoveel vormen van openbaar vervoer als in Lissabon. In het centrum van de stad kun je als toerist kiezen uit de metro, bus, tram, veerboot, historische tram, lift, kabeltrein, tuktuk en taxi. Je kunt met het openbaar vervoer in Lissabon echter toch nog heel goedkoop reizen.
Het duurt gemiddeld 15u 53m om met de trein van Amsterdam naar Barcelona te reizen, over een afstand van ongeveer 1240 km. Er zijn normaal 6 treinen treinen per dag die van Amsterdam naar Barcelona reizen en tickets beginnen vanaf € 92,90.
In heel Europa rijden nog steeds tal van treinen waarmee de auto en de motor mee kan. Onder Nederlanders zijn de autoslaaptreinen vanuit Düsseldorf populair. Voor Noord-Nederland kunnen ook de autoslaaptreinen vanuit Hamburg interessant zijn. Ook elders in Europa rijden nog steeds autotreinen.
Treinstation São Bento in Porto.
Het station Rossio of zoals het officieel heet Estação de Caminos de Ferro do Rossio is het belangrijkste station in het historische centrum van Lissabon. Het station is gebouwd in de tweede helft van de negentiende eeuw in de Neo-Manuelstijl.
Hoeveel dagen heb je nodig om Porto te bezoeken? Om ál het moois van Porto en omgeving te ontdekken en de stad echt even in je op te nemen, heb je minimaal 3 dagen nodig. 1 nachtje is écht te weinig om de stad goed te leren kennen. Kies daarom altijd voor minimaal 2 nachten als je een stedentrip Porto maakt!
Ben je ouder dan 65 jaar en reis je met de trein, dan kan je gebruik maken van het Seniorenbiljet. Met dit voorkeurtarief betaal je 7,20 euro in 2de klas en 15,30 euro in 1ste klas voor een heen- en terugreis op dezelfde dag (prijzen geldig vanaf 01-02-2020).
Luxere slaaprijtuigen bieden voor elke passagier een eigen, afgesloten coupé met een bed. Het principe van slaapgelegenheden in treinen bestaat al vrij lang. In 1839 begon Cumberland Valley Railroad al te experimenteren met de mogelijkheden van slaaprijtuigen.