Wacht op een oplossing U kunt doorgaans binnen 8 tot 15 werkdagen een oplossing voor uw claim verwachten, tenzij er aanvullend onderzoek nodig is.
Tenzij er aanvullend onderzoek nodig is, kunt u doorgaans binnen 8 tot 10 werkdagen een oplossing voor uw claim verwachten.
Ja, UPS bezorgt particuliere en zakelijke pakketten van maandag tot en met zaterdag. Op zondag vindt er geen bezorging plaats.
U kunt een claim indienen voor pakketten die verloren of beschadigd zijn. Zo doet u dit: Log in op uw UPS.com-profiel om uw claim in te dienen. Log in op uw UPS.com-profiel of maak een profiel aan indien u er nog geen heeft.
Als we een pakket met de status 'Is onderweg' niet kunnen bezorgen, proberen we de volgende werkdag opnieuw te leveren. Waar vind ik de laatste informatie over de locatie van mijn pakket? Door uw pakket te volgen op UPS.com, heeft u de meest actuele informatie over de status van uw zending.
Wacht op een oplossing. U kunt doorgaans binnen 8 tot 15 werkdagen een oplossing voor uw claim verwachten, tenzij er aanvullend onderzoek nodig is.
Om in aanmerking te komen, moeten klanten zich aanmelden voor een gratis "My Choice"-account. De nieuwe UPS-service is eenvoudig maar effectief. Het biedt een eenvoudige website-interface waar klanten de locatie van de UPS-chauffeur in realtime op een kaart kunnen zien.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Voor UPS-zendingen geldt dat als u de waarde van het artikel niet opgeeft op het moment van de transactie en voor dat bedrag een aangegeven waarde koopt, uw maximale vergoeding voor de waarde van het artikel $ 100 bedraagt . *Beschikbaar bij deelnemende locaties.
Als u een aflevering hebt gemist, hebt u een UPS-kennisgeving van aflevering ontvangen om u te laten weten dat uw chauffeur uw pakket niet kon bezorgen.
UPS bezorgdagen zijn maandag-vrijdag en zaterdag/zondag (in bepaalde gebieden), met uitzondering van UPS feestdagen. UPS kan naar eigen goeddunken maximaal drie bezorgpogingen doen op uw adres op reguliere UPS bezorgdagen. Na de laatste poging worden onbestelbare pakketten teruggestuurd naar de afzender.
Naast frauduleuze websites en e-mails kunnen fraudeurs ook de telefoon, sms-berichten, een faxapparaat, brieven of andere communicatiemethoden gebruiken in een poging om uw persoonlijke gegevens te verkrijgen. Deze frauduleuze communicaties zijn ongeoorloofde handelingen van derden, die niets te maken hebben met UPS.
Hoe werkt UPS? Er zijn in totaal drie afleverpogingen voor leveringen bij bedrijven. Bij een mislukte afleveringpoging bij een bedrijf, gaat het pakket de volgende dag opnieuw in uitlevering. Voor leveringen naar particulieren zijn er ook drie afleverpogingen.
1. Hoe vaak raakt UPS pakketten kwijt? UPS heeft een zeer laag pakketverliespercentage, met minder dan 1% van de pakketten die verloren gaan of beschadigd raken tijdens het transport. Dit kan echter nog steeds resulteren in een aanzienlijk aantal verloren pakketten vanwege het grote volume aan pakketten dat UPS dagelijks verwerkt.
Als het pakket niet wordt gevonden, wordt er een schade-/verliesclaimbrief naar u, de verzender, verzonden via e-mail, fax of post . Als het pakket wordt gevonden, keurt UPS de claim niet goed en wordt het pakket doorgestuurd naar de ontvanger. UPS informeert u wanneer het pakket is afgeleverd.
Extreme weersomstandigheden, natuurrampen en andere omstandigheden waarop wij geen invloed hebben, kunnen onze services soms verstoren. Als er een actieve onderbreking van de service is, wordt deze hieronder weergegeven. Boven aan alle pagina's van ups.com verschijnt een gouden waarschuwingslint.
Normaal gesproken kunnen UPS-onderzoeken enkele dagen tot meerdere weken duren. Het is belangrijk om op te merken dat UPS de klant op de hoogte houdt gedurende het onderzoeksproces en updates geeft over de status van het onderzoek.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Om te beginnen kunt u op twee manieren een UPS GSR-verzoek indienen: Bel 1-800-PICK-UPS (1-800-742-5877) en zeg "Refund."Of log in op het UPS Billing Center en selecteer Request a Refund . Het UPS Billing Center is alleen toegankelijk voor klanten met een betaalrekening.
Uw artikel is bezorgd door een koerier
Als u hiermee akkoord bent gegaan, is het niet de verantwoordelijkheid van de verkoper als uw bestelling zoekraakt. Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen .
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.
Stuur 'TRACK [Uw trackingnummer]' naar 69877 (MYUPS) en wij vertellen u waar uw pakket is. Standaard bericht- en datakosten kunnen van toepassing zijn. Stuur 'LOCATE [Uw postcode]' naar 69877 (MYUPS) en wij helpen u de dichtstbijzijnde locatie te vinden.
UPS zal een briefje achterlaten in je brievenbus, met daarin de informatie hoe jij aan je pakketje kan komen. Het pakket kan bij de buren liggen, of ze zullen ze het de volgende dag nogmaals proberen te bezorgen. Als het na twee keer niet gelukt is, wordt je pakket naar een UPS point in de buurt gebracht.
Het UPS-klantenservicenummer is +1 404-828-6000.