We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Als je een pakket niet in ontvangst wilt nemen, dan sturen we het terug naar de afzender. We plakken in dat geval een retoursticker op het pakket, zodat de afzender kan zien dat het pakket is geweigerd. Dit geldt ook voor pakketten die niet worden opgehaald bij een PostNL-locatie.
Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Deze gratis bezorgoptie in jouw webwinkel geeft je klanten altijd de mogelijkheid om hun pakketten zelf op te halen. Met ruim 4000 bemande en onbemande afhaalpunten in heel Nederland en 1000 punten in België, zit er namelijk altijd een in de buurt.
PostNL bewaart jouw pakket maximaal 7 dagen. Als je binnen die tijd jouw pakket niet hebt afgehaald, dan wordt jouw pakket teruggestuurd naar ons.
Bij Primera winkels met een PostNL of DHL servicepunt kun je eenvoudig en snel je pakket verzenden en ophalen. Met meer dan 350 Primera winkels met een servicepunt zit er altijd wel een DHL of PostNL punt in de buurt!
Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Een pakket ontvangen
Op de website waar je iets bestelt, kies je voor de optie 'Ophalen op een PostNL-locatie'. Deze wordt automatisch getoond als de optie beschikbaar is bij de webwinkel. Daarna selecteer je bezorging in de pakket- en briefautomaat. Via track & trace kun je jouw pakket online volgen.
Veelgestelde vragen Kan iemand anders dan ik het pakket bij het DHL ServicePoint ophalen? Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Er zijn webshops die het pakket vanaf het DHL punt alleen aan jou willen afgeven.
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.
Vastgehouden op het depot. Een transporteur mag jouw bestelling vasthouden wanneer de doos beschadigd is of wanneer de inhoud eruit steekt. De transporteur contacteert ons hier dan over, zodat wij een nieuwe zending toe kunnen sturen. Je bestelling is dan helaas één tot maximaal drie werkdagen vertraagd!
GESORTEERD: Zending is ontvangen en wordt verwerkt.
Jouw brievenbuspakje heeft een eerste scan ontvangen in het sorteercentrum en wordt gesorteerd en vervolgens getransporteerd naar het juiste distributiecentrum in de bezorgregio van de ontvanger.
Pakket weigeren aan de deur
De klant hoeft het product dus niet eerst te ontvangen voordat hij gebruik kan maken van zijn wettelijke bedenktijd. Hieruit volgt dat een klant ook zijn pakket aan de deur mag weigeren en gebruik kan maken van zijn bedenktijd voor bestellingen waarvoor de wettelijke bedenktijd geldt.
Een pakket wordt 7 kalenderdagen vastgehouden bij de Pickup parcelshop. De 8ste dag krijgt de Pickup parcelshop het verzoek om het pakket retour afzender te sturen. Daarna gaat het pakket retour.
Iemand anders je pakket laten ophalen
Leeftijd maakt niet uit. Er zijn wel punten waar je rekening mee moet houden. Degene die jouw pakket ophaalt: Neemt zijn geldige legitimatiebewijs mee (geen kopie).
Wat verdien ik met een pakket ophaalpunt? De vergoeding die je krijgt is tussen de 20 en 50 cent per pakket of afgifte. Sommige partijen werken met een staffel of prestatiebonus. Hoe meer pakketten er door je handen gaan, hoe meer je verdient.
Afhaalpunten hebben vaak ruime openingstijden en zijn ook in het weekend open. Na betaling sturen we je bestelling naar het door jou gekozen afhaalpunt in een neutrale en discrete verpakking zodat niemand ziet waar en wat je hebt besteld.
Lukt het de bezorger niet om het pakket thuis af te leveren, dan gaat het vanaf nu direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Klantonderzoek door PostNL heeft uitgewezen dat de meeste ontvangers dat graag willen. Op deze manier kunnen ontvangers hun pakket daar een dag eerder ophalen.
Is de geadresseerde zelf niet thuis? Dan mag een volwassen huisgenoot of gemachtigde ook tekenen voor ontvangst.
Zending is bij PostNL. Zending is gesorteerd. Bezorger is onderweg. We hebben u gemist, we komen nog een keer.
Meer dan 450 Primera winkels beschikken over een pakketservice, dus er zit altijd wel een winkel bij jou in de buurt waar je jouw pakket kunt versturen. Daarnaast heeft Primera in het assortiment van kantoorartikelen een ruime keuze aan enveloppen en verzenddozen.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.