Bij landen waar wel verzekerde verzending mogelijk is duurt de status 'In transit' doorgaans niet langer dan één week. Mocht dit wel het geval zijn dan ligt het vaak aan één van de volgende oorzaken: Douane - Het kan voorkomen dat je zending door de lokale douane wordt uitgekozen voor inspectie.
De tracking status "In Transit" betekent dat het op weg is naar de eindbestemming. Het pakket wordt in feite door verschillende takken van het netwerk van de vervoerder vervoerd voordat het bij de ontvanger wordt afgeleverd.
'In transit' betekent dat uw pakket onderweg is naar de eindbestemming. Het betekent niet dat uw pakket zich in een voertuig bevindt zoals een vliegtuig of vrachtwagen.
De betekenis van de tracking status 'In transit' is dat uw pakket nog onderweg is met de bezorger naar de volgende bestemming.
Op onze internationale track & trace-website vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de bestemming, track & trace-code en je postcode in, en je ziet direct wat de status is. Moet er inklaringskosten worden betaald? Dan bezorgen we je pakket rechtstreeks bij een PostNL-punt.
Komt een pakket van buiten de EU Nederland binnen? Dan maakt de douane een selectie van de pakketten die gecontroleerd worden. Als jouw zending gecontroleerd wordt, wordt een berekening gemaakt van de kosten die je moet betalen. Als deze betaald zijn, wordt je pakket door DPD verwerkt en verder bezorgd.
Hoe lang de inklaring van een pakket bij de douane duurt, kan dus van een paar dagen tot weken tot maanden verschillen. Lees hieronder waarom het pakket nog bij de douane kan liggen.
Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Het kan een uur duren voordat een zending in ons systeem verschijnt. Geef het een beetje tijd en probeer het opnieuw. Zendingen blijven ongeveer 90 dagen in ons systeem staan.
Met de Transitiefaciliteit droeg het ministerie van Buitenlandse Zaken bij aan de verbetering van het ondernemingsklimaat in de 3 transitielanden Colombia, Vietnam en Zuid-Afrika. Transitielanden zijn landen die internationaal het stempel 'kansrijk' hebben gekregen.
PostNL heeft een afdeling 'Onbestelbare Stukken', waar alle pakketten en post naartoe gaat die niet kon worden afgeleverd. Daar wordt het geopend om te zien of achterhaald kan worden wie de geadresseerde of afzender is. Als de zending waardevol is wordt het een jaar bewaard, anders meteen vernietigd.
De bezorging duurt meestal 10 dagen (of 5, of soms zelfs maar 3 dagen). Mocht er wat misgaan dan kan je ze mailen, en je geld terugvragen via een dispute (geschil).
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL App) vind je altijd de laatste informatie over je pakket (of aangetekende post). Vul de track & trace-code en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen. Misschien is je pakket nog niet in Nederland of bij ons internationale depot.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.
Jouw brievenbuspakje heeft een eerste scan ontvangen in het sorteercentrum en wordt gesorteerd en vervolgens getransporteerd naar het juiste distributiecentrum in de bezorgregio van de ontvanger.
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.
Vastgehouden op het depot. Een transporteur mag jouw bestelling vasthouden wanneer de doos beschadigd is of wanneer de inhoud eruit steekt. De transporteur contacteert ons hier dan over, zodat wij een nieuwe zending toe kunnen sturen. Je bestelling is dan helaas één tot maximaal drie werkdagen vertraagd!
Hou het zendingsnummer en de postcode van de ontvanger bij de hand, dan weet je altijd precies waar je pakket zich bevindt. We sturen je een e-mail of sms zodra je pakket is afgeleverd.
Je mag voor maximaal € 430,- aan spullen van buiten de EU invoeren. Over alles wat daarboven komt, betaal je belasting. Ook over een teveel aan sigaretten, tabak of drank betaal je belasting. Hoeveel sigaretten of (sterke) drank je mag invoeren, hangt af of je Nederland binnenkomt vanuit de EU of daarbuiten.
Ingeklaard door de douane betekent dat jouw producten zijn vrijgegeven door de douane. Vaak kan je vanaf dit moment het pakket volgen. Het kan zijn dat je inklaringskosten moet betalen.
Klik op "Mijn AliExpress". Klik dan op "Mijn bestellingen". Zoek het item dat u wilt volgen en klik vervolgens op "Details bekijken". U zou nu de huidige status van uw bestelling moeten kunnen zien.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.