Indien de ontvanger niet aanwezig is wordt de volgende werkdag een nieuwe poging gedaan. Na de 2de poging blijft het pakket 7 dagen op het DPD depot liggen.
Hoe lang heb ik om mijn pakket op te halen bij een extern afhaalpunt van DPD? U hebt tot 7 dagen om uw pakket op te halen bij een extern afhaalpunt van DPD. Als uw bestelling niet binnen 7 dagen wordt opgehaald, wordt uw bestelling geannuleerd en wordt er binnen 14 dagen een terugbetaling verwerkt naar uw oorspronkelijke betaalmethode.
Hoe lang blijft een pakket liggen bij een DPD Pakketpunt? Een pakket wordt 7 kalenderdagen bewaard bij het DPD Pakketpunt.
De meeste pakketten binnen Nederland en vanuit Belgie, Duitsland en Luxemburg bezorgen we binnen 2 werkdagen, maar vertraging kan soms voorkomen. Zie je in de Track en Trace dat je pakket een fysieke scan heeft gekregen in een van onze Nederlandse depots? Dan komt je pakket jouw kant op.
Je pakket ligt maximaal zeven dagen in de DHL Pakketautomaat. Daarna gaat het pakket retour naar de afzender.
Vertragingen kunnen soms optreden door onvoorziene omstandigheden . Met onze pakketvolgfunctie kunt u de voortgang van uw pakket op elk gewenst moment online volgen. Als de status van uw pakket gedurende een lange periode ongewijzigd blijft of als het niet op het aangegeven tijdstip wordt afgeleverd, kunt u contact met ons opnemen.
Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven. Bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken.
Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur 's ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD. Maak een account aan op myDPD zodat je altijd de status van je pakketten kan zien.
De mogelijke redenen hiervoor zijn: Er is een leveringsprobleem (bijv. adresverduidelijking of verkeerde routering van het pakket), en dit wordt momenteel opgelost . Het pakket kan niet direct worden doorgestuurd vanwege een groot volume aan zendingen.
p> Als de chauffeur de goederen afhaalt en het verschil wordt vastgesteld tijdens het transport, dan wordt uw zending vastgehouden bij de vervoerder totdat de situatie is verholpen (bijbetaling, retour afzender, intrekking in de magazijnen van het vervoersbedrijf).
Afhankelijk van welke DPD-service u kiest, kan uw pakket op verschillende tijdstippen worden afgeleverd. Maar over het algemeen geldt dat zodra uw pakket in hun bezit is, DPD standaard binnen 1-3 werkdagen levert.
De dag waarop wij je pakket bezorgen hangt af van de dag waarop het pakket verstuurd is door de afzender. Wij bezorgen pakketten standaard van maandag tot en met vrijdag. Op verzoek van de afzender is het mogelijk je te informeren wanneer wij langskomen en om pakketten op zaterdag te bezorgen.
Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.
DPD staat bekend om zijn betrouwbaarheid en snelle levertijden. Ze bieden verschillende bezorgopties, waaronder DPD Classic, DPD Express en DPD Predict, waarbij klanten een indicatie krijgen van de bezorgtijd en ook de mogelijkheid hebben om het bezorgmoment aan te passen.
Hoe lang een pakket in transit blijft, varieert afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de afstand tussen de verzend- en bestemmingslocaties, het type verzendservice dat is gekozen, de efficiëntie van het logistieke netwerk en eventuele douane- of andere regelgevende procedures.
Meestal als de tracking van een pakket stopt met updaten, is dit simpelweg te wijten aan een kleine vertraging in de bezorging, of een vertraging in het trackingsysteem dat de voortgang van het pakket registreert . Als uw pakkettracking echter langer dan twee of drie dagen is gestopt, kunnen er complicaties optreden met de bezorging zelf.
Veelgestelde vragen over levertijden
Pakketten kunnen om verschillende redenen vastzitten. Vertragingen bij de douane zijn een veelvoorkomende boosdoener bij internationale zendingen. Andere factoren zijn onvolledige adresgegevens, verkeerd geplaatste verzendlabels of weergerelateerde verstoringen.
Een pakket blijft maximaal 5 dagen in de pakketautomaat. Zodra het pakket in een vak geplaatst is, ontvang je hiervan een bericht. Na enkele dagen krijg je een herinnering. Heb je het pakket niet binnen 5 dagen opgehaald dan moeten we het pakket terugsturen naar de verzender.
Maar wat betekent “stuck in transit” eigenlijk? Simpel gezegd betekent het dat de levering langer duurt dan normaal vanwege een aantal factoren, zoals vertragingen door het weer, gesplitste zendingen of zelfs een verloren pakket .
Als consument heeft u vaak het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van het product de koop te ontbinden (ook wel herroepingsrecht genoemd), ook als er geen sprake is van vertraging in de levering.
Binnen de Benelux bezorgen wij in de regel binnen de 24 tot 48 uur. Voor verdere bestemmingen is de overkomstduur langer. Kijk voor de verwachte bezorgdatum op binnenlandse of internationale zending. Hoelang je pakket onderweg is, hangt af van de bestemming.
Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur 's ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD. Maak een account aan op myDPD zodat je altijd de status van je pakketten kan zien.
Is DPD vandaag down? Volgens de officiële DPD-statuspagina is de service momenteel up .
Hoe lang duurt de levering? Op het vasteland van het Verenigd Koninkrijk bieden we levering de volgende dag vóór 12:00 uur en levering de volgende dag.Leveringen naar Noord-Ierland, het eiland Man en de Schotse Hooglanden en eilanden duren 2 tot 5 werkdagen . Voor levering de volgende dag vóór 12:00 uur zijn er enkele postcodes waar we streven naar levering vóór 13:00 uur.