op werkdagen vóór 14.30u: zelfde dag. op werkdagen tussen 14.30u en 15.00u: zelfde dag of eerstvolgende werkdag. op werkdagen na 15.00u: eerstvolgende werkdag.
Check online de status van uw betalingen
In de ABN AMRO app of Internet Bankieren. Zo weet u of uw betaling nog in behandeling is of is afgekeurd. Hieronder ziet u waar u de status van uw betaling kunt vinden.
Bij een stortautomaat van ABN AMRO of Geldmaat kunt u eurobiljetten veilig en snel storten of opnemen. Het gestorte bedrag staat meteen op uw rekening. U kunt tot maximaal 200 biljetten in 1 keer storten (er is geen beperking in het aantal transacties).
De bank van de koper geeft geen informatie ivm privacy. Zij geven ook niet aan of een bankrekeningnummer uberhaupt bestaat. De bank van de verkoper ziet pas of er een transactie heeft plaatsgevonden als het geld op de rekening van de verkoper staat, maw de bank van de verkoper ziet evenveel als de verkoper zelf.
Na 1 uur of 3 's middags en in het weekend wordt uw overboeking daardoor niet verwerkt. Het is dan wachten op de eerstvolgende werkdag van de ECB. Alle euro's die binnen één en dezelfde bank circuleren, hoeven niet langs de ECB. Vandaar dat een overboeking naar een rekening van dezelfde bank wel meteen wordt verwerkt.
Als je op donderdagavond je overschrijving doet, wordt die door de bank dus geacht te zijn ontvangen op vrijdag. Zij hebben één werkdag de tijd om de overschrijving te doen, zaterdag en zondag zijn geen werkdagen, waardoor de overschrijving pas op maandag op de rekening verschijnt van zijn schuldeiser.
Soms ben je al terug van de vakantie als er nog bedragen afgeschreven worden. Ook door de feestdagen en storingen kan een overschrijving langer op zich laten wachten. Heb jij een overboeking gedaan hebben gewoon naar een andere rekening en is die niet direct verwerkt? Wacht dan enkele uren.
Binnen 1 tot 3 werkdagen. Of direct als het betaalsysteem van de ontvanger hier klaar voor is.
U kunt alleen Rood Staan op de ABN AMRO betaalrekening waarop de afgelopen 3 maanden salaris, uitkering of pensioen is binnengekomen. U hoeft meestal geen documenten aan te leveren. Wij kijken hiervoor op uw betaalrekening. Rood staan van € 500 tot € 5.000, maar nooit meer dan uw netto inkomen.
U bevestigt de betaling met uw mobiel. De daglimiet kiest u zelf en is maximaal €5.000 per dag. Ga naar 'Profiel'> 'Rekeningen en betalen' > 'Geld overboeken zonder e.
Meestal krijg je van de bank dezelfde dag of de volgende dag het loon op je rekening gestort. Houd er in ieder geval rekening mee dat status Uitbetaald niet betekent dat het geld ook al direct op je rekening staat. Je salaris is dan in ieder geval wél naar jouw bankrekening onderweg.
Bij een maandelijkse uitbetaling krijgen medewerkers iedere maand op dezelfde datum hun loon. Meestal is dit aan het einde van de maand, rond de 25e.
Wanneer de werkgever het loon van de werknemer niet heeft betaald of niet heeft betaald op het tijdstip waarop het eisbaar is, kan hij worden bestraft met een strafrechtelijke geldboete van 400 tot 4.000 euro of met een administratieve geldboete van 200 tot 2.000 euro.
Als u geld overschrijft naar een rekeninghouder bij dezelfde bank, dan moet de bank ervoor zorgen dat het geld dezelfde bankwerkdag aankomt. Heeft de begunstigde een rekening bij een andere bank, dan krijgt uw bank één bankwerkdag om de overschrijving uit te voeren (twee bankwerkdagen voor een papieren overschrijving).
Bankwerkdagen! Let op: de dagen waarvan sprake zijn 'bankwerkdagen', dus dagen waarop de bank open is. Je kan tijdens het weekend of op feestdagen weliswaar een elektronische overschrijving maken, maar ze zal pas verwerkt worden op de eerstvolgende bankwerkdag.
Op officiële feestdagen en in het weekend is er geen betalingsverkeer mogelijk. Dit zijn Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, Eerste Paasdag, Tweede Paasdag, Dag van de Arbeid, Eerste Pinksterdag, Eerste Kerstdag, Tweede Kerstdag en Oudejaarsdag.
Betaal je op werkdagen na 15.00 uur of in het weekend: de bank van de ontvanger krijgt het bedrag de volgende werkdag.De bank van de ontvanger schrijft het bedrag direct na ontvangst bij op de rekening van de ontvanger.
Heb je een fout nummer ingevoerd? Vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen. Jouw bank neemt contact op met de bank waar de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken.
Financiële transacties worden alleen verwerkt op werkdagen tijdens kantooruren. Voor handelingen waarbij een mens betrokken is kan ik me dat voorstellen, maar normale betalingen worden uitsluiitend door geautomatiseerde systemen verwerkt.
Bij de meeste banken in Nederland staat het overgemaakte bedrag direct op de rekening van de ontvanger, ook tijdens weekenden en feestdagen. Voor betalingen naar banken die de directe verwerking van betalingen (Instant Payments) niet ondersteunen geldt een langere verwerkingstijd.
De banken zijn immers gesloten op de wettelijke feestdagen en op de zogenaamde 'bank holidays', verlofdagen specifiek voor de banksector. Daardoor kan de verwerking van uw overschrijvingen, doorlopende opdrachten en beleggingen soms wat langer duren.