Beste tijden om te posten: dinsdag tussen 10 en 12 uur 's ochtends.
De beste dagen om een bericht te posten op Instagram is op maandag en donderdag. Zondag is hiervoor de slechtste dag. De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd.
Bij je Instagram-bedrijfsprofiel ga je naar 'Statistieken', tik je op 'Je doelgroep' en zie je onderaan de tijden en dagen waarop jouw volgers het meest actief zijn. Bij Facebook kun je dit ook zien.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.
Ben je er klaar voor om die nepvolgers op te sporen en te verwijderen? Houd er wel rekening mee dat je maximaal 25 volgers per uur verwijdert, anders kan Instagram het als spam zien en je account blokkeren.
En natuurlijk vooral: welk doel wil je bereiken met Instagram? De Instagram stories die jij gaat posten, moeten jou namelijk helpen om dat doel te halen. Zorg in ieder geval dat je twee keer per dag een story post met zo'n 10-11 uur tussen die stories.
Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag.
Wat is nu de juiste frequentie? Uit verschillende onderzoeken blijkt dat je het beste iets kunt posten als het bereik van de vorige post substantieel is afgenomen. Op LinkedIn en Instagram is dat gemiddeld na een dag of 3, op Facebook na twee dagen en op Twitter kan je rustig iedere dag iets posten.
Let er wel op dat je maar maximaal 60 accounts per uur kunt gaan volgen en in totaal 7500 accounts.
Profielbezoeken: het aantal keer dat je profiel is bekeken.
Mensen hebben vaak (zij het onbewust) best helder wat ze willen van een platform als Instagram. Ze willen er hun hobbies delen, connecten met vrienden en familie, onderwerpen en influencers volgen die hen interesseren.
Beste tijden: woensdag om 15:00 uur, donderdag om 05:00, 11:00, 15:00 en 04:00 uur en vrijdag om 05:00 uur. Beste dag: donderdag. Meest consistente betrokkenheid: 9:00 tot 18:00 uur van dinsdag tot vrijdag. Slechtste dagen: zondag en maandag.
Instagram is een gratis social media kanaal waarbij het draait om foto's en filmpjes delen met uw volgers. Het wordt ook vaak afgekort naar Insta. U kunt een foto bewerken en plaatsen en vervolgens kunnen uw volgers deze 'vind-ik-leuken' en erop reageren. Instagram wordt gebruikt als app op de smartphone.
Je blijft de persoon volgen, maar krijgt zijn of haar posts en stories niet meer te zien. De andere persoon krijgt geen melding van jouw actie en zo kun je dus volledig anoniem iemand 'ontvolgen'. Je kan iemand muten door naar de profiel van deze persoon te gaan.
De doelgroep van Instagram zijn vooral jongeren en jongvolwassenen. Toch heeft dit medium een brede leeftijdscategorie: 15 tot 40 jaar. Al neemt de populariteit met de leeftijd af, toch is het nog steeds erg populair onder de oudere groepen, zelfs onder hoogbejaarden.
Instagram ging op 6 oktober 2010 in San Francisco van start. De applicatie werd gelanceerd door Kevin Systrom (nu nog steeds CEO) en Mike Krieger (eigenlijk Michel), die nog steeds de techniek aanstuurt.
Gelukkig hebben ze ook naar de gemiddelde engagement per hoeveelheid volgers gekeken. Per 1.000 volgers, zou je gemiddeld 50 likes en/of reacties per post moeten krijgen. Vergeleken met 2020 is dit gemiddelde meer dan verdubbeld. Toen was het 20 likes en/of reacties op 1.000 volgers.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Als je zelf meer Instagram Story view wilt, bekijk dan ook de Stories van anderen en reageer daarop. Instagram laat je graag content zien die jij interessant vindt. Dus meestal zie je als eerste de Stories van account waar je vaak op reageert.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen.