Je kunt je beter richten op het creëren van betrokkenheid. Dit doe je door je berichten boeiend te maken. Als mensen je berichten leuk vinden, delen of erop reageren, is de kans groter dat ze je toekomstige inhoud vaker zullen zien. Zo bouw je geleidelijk een relatie en vertrouwensband op met potentiële klanten.
Hashtags zijn voor social media wat zoekwoorden zijn voor Google. Door hashtags te gebruiken, beland je in de timeline van mensen die jou nog niet volgen, maar de hashtags die je gebruikt wel. Op die manier kun je er weer nieuwe volgers of connecties bij krijgen!
Samenvattend, de beste tijd om te posten op TikTok is tussen 06.00 en 10.00 en van 19.00 tot 23.00. De beste dagen om op TikTok te posten zijn dinsdag, donderdag en vrijdag, waarbij respectievelijk 9:00, 12:00 en 5:00 de absolute piekmomenten zijn voor wat betreft betrokkenheid.
Even opfrissen: een social media algoritme is een mechanisme dat – op basis van verschillende factoren – bepaalt welke gebruikers welke berichten (eerst) te zien krijgen op sociale media. Vroeger maakten veel sociale media – waaronder Instagram – gebruik van een chronologische tijdlijn of een chronologisch algoritme.
Hoe krijg je als bedrijf meer volgers op Facebook?
Methode 1: organisch volgers aantrekken
Zodra iemand jouw update een like waard vindt, hierop reageert of het zelfs deelt via privéberichten of op zijn tijdlijn, dan zal je pagina langzamerhand meer aandacht krijgen. Met veel toewijding en geduld zal je volgersbestand op een organische manier groeien.
Als je jouw Instagram wilt laten groeien, is het belangrijk om onderzoek te doen naar hashtags. Hashtags zorgen er namelijk voor dat je profiel en content bij een groter publiek zichtbaar wordt. Dit levert meer volgers en meer bekendheid op. Gebruik voornamelijk hashtags die aansluiten bij je content, merk en doel.
Social media is een verzamelnaam voor alle online platformen die interactie tussen de gebruikers mogelijk maken. Gebruikers op social media kunnen via verschillende kanalen met elkaar communiceren, foto's en/of video's publiceren, informatie met elkaar delen, een discussie aangaan et cetera.
Een algoritme is een eindige reeks instructies met een vaststaande volgorde, die de oplossing van een bepaald probleem beschrijft. Dat kan van alles zijn: van een recept voor appeltaart tot een routebeschrijving om op de snelst mogelijke manier van A naar B te komen.
Hoe meer volgers online zijn op het moment dat jij je bericht plaatst, hoe groter de kans is dat je direct na plaatsing reacties en likes krijgt. En hoe sneller mensen interacteren met je post, hoe blijer Instagram met jouw post is, en hoe beter jij wordt opgepikt door het algoritme.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Foto's die gaaf en mooi zijn, worden sneller geliked… maar vaak vergeten bedrijven hun merk of logo's in de foto's mee te nemen. Bij foto's van de producten gaat het vaak wel goed, maar bij foto's van andere onderwerpen wordt het logo van het merk of product vaak vergeten.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.