Ga als volgt te werk om het totale aantal items in een map weer te geven: Klik met de rechtermuisknop op een map en klik vervolgens op Eigenschappen.Klik op het tabblad Algemeen op Totaal aantal items tonen.
Als je inlogt in de webmail van jouw mailaccount kan je links onderaan het scherm zien hoeveel ruimte je verbruikt hebt. Je kunt dan controleren of je Prullenbak geleegd moet worden waardoor jouw mailbox weer ruimte krijgt om mails te ontvangen. De button Verwijderen in de webmail werkt niet als de mailbox vol zit.
Je kan max. 500 e-mail adressen in één mail gebruiken. Ga je daarboven, dan zal Gmail de mail niet versturen. Verder kan je ook niet meer dan 500 mailberichten per dag (24 uur) verzenden.
Als u de grootte van uw postvak wilt zoeken, klikt u in de weergave E-mail op uw account. Klik op Map > Mapeigenschappen. Klik onder aan het deelvenster op Mapgrootte. U ziet dat de grootte van het postvak en elke submap wordt aangegeven in kilobytes (KB).
Microsoft biedt 15 GB e-mailopslagruimte per gratis Outlook.com account. Microsoft 365 abonnees krijgen 50 GB ruimte. Opmerking: 50 GB is niet beschikbaar voor Microsoft 365 proefabonnementen. De verhoogde opslag wordt pas beschikbaar kort nadat een betaald abonnement is gestart.
Gebruik een pc of Mac om toegang te krijgen tot de map Herstelbare items. Selecteer in het linkerdeelvenster de map Verwijderde items. Bovenaan de berichtenlijst, selecteert u Items die uit deze map zijn verwijderd herstellen. Selecteer de items die u wilt terugzetten en kies Herstellen.
U kunt snel meerdere e-mails uit een map verwijderen en ongelezen of belangrijke e-mails bewaren voor later. Als u opeenvolgende e-mailberichten wilt selecteren en verwijderen, klikt u in de berichtenlijst op de eerste e-mail, houdt u Shift ingedrukt, klikt u op de laatste e-mail en drukt u vervolgens op Delete.
Het vollopen van de mailbox is meestal een gevolg van de instellingen van het mailprogramma op je computer. Om te voorkomen dat de mailbox weer volraakt kunnen deze instellingen worden aangepast. Voor IMAP mailaccounts: zorg dat de mails die je weggooit ook van de server worden verwijderd.
Je opslagruimte wordt gedeeld door Google Drive, Gmail en Google Foto's. Als je account de opslaglimiet heeft bereikt, kun je geen e-mails meer sturen of krijgen. Ga op een computer naar google.com/settings/storage om te zien hoeveel ruimte je nog overhebt.
Regelmatig vraag ik tijdens een lezing of training: “Hoeveel e-mails krijg je gemiddeld per dag?” Voor sommige is dat 20, maar meestal zijn het er meer. Soms gaan er bij meer dan 100 nog steeds handen omhoog. E-mail wordt zo bijna een dagtaak, wat voor een verlaagde productiviteit zorgt op kantoor maar ook thuis.
Als je de limiet hebt overschreden, betekent dit dat je meer opslagruimte gebruikt dan je beschikbaar hebt. Als je de opslaglimiet overschrijdt, heeft dat deze gevolgen: Je kunt geen nieuwe bestanden of afbeeldingen uploaden naar Google Drive. Je kunt geen back-up van foto's en video's maken in Google Foto's.
Als u geen e-mail meer binnen krijgt kan dit verschillende oorzaken hebben: Uw pakket zit vol, er past geen nieuwe e-mail meer bij. Oplossing: verwijder e-mail van de sever, eventueel vanuit de webmail. Uw wachtwoord of andere instellingen zijn niet goed.
Druk in de weergave Postvak IN lang op het cirkelpictogram van een e-mailbericht of tik hierop om een of meer berichten te selecteren.
Er is een limiet aan het aantal mails welke per uur verzonden kunnen worden vanaf onze mailserver. De foutmelding geeft aan dat U deze limiet heeft overschreden.
Gmail heeft een bewaarbeleid waarmee berichten minimaal 30 dagen worden bewaard nadat het label ^deleted is toegepast. Dit beleid vervangt alle Vault-bewaarregels die gedurende die 30 dagen verlopen.
Klik in Outlook op Bestand > Opschoonprogramma's > Postvak opruimen. U kunt het volgende doen: De totale grootte van uw postvak en van afzonderlijke mappen erin bekijken. Zoek items die ouder zijn dan een bepaalde datum of groter dan een bepaalde grootte.
E-mails kunnen om de hieronder genoemde redenen verdwijnen of verdwijnen uit de inbox van Outlook: Een probleem in Configuratie-instellingen: Als er een probleem is in de POP- of IMAP-instellingen van uw Outlook-account of als u de POP of IMAP verkeerd hebt ingesteld, kunnen de e-mails van het Outlook-inbox verdwijnen.
Selecteer in het lint het tabblad Weergave. Selecteer Weergave-instellingen in het gebied Huidige weergave. Selecteer Filter en bekijk vervolgens de volgende tabbladen voor selecties die specifieke berichten zouden kunnen wegfilteren: Taken.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.