Wanneer je als influencer wilt verdienen met influencer marketing is het belangrijk je te focussen op actieve volgers. Want volgers zijn tekoop, maar actieve volgers moet je verdienen. Wanneer jouw volgers actief sharen en liken kun je als influencer goed geld verdienen.
Hij of zij kan betaald worden per klik op de advertentie of per kijker van de video. Een andere manier waarop influencers geld verdienen is via campagnes en andere samenwerkingen, op deze manier verbindt een influencer zit eenmalig of voor een langere periode aan een merk of bedrijf.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Misschien stel je jezelf de vraag: hoeveel is 1k volgers op instagram? 1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram betekent dus 10000 volgers.
Een influencer is iemand op social media met invloed bij minstens 1.000 volgers in een interessante doelgroep.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Nodig je vrienden en familie uit om je te volgen: je moet ergens beginnen! Ga voor authentieke, waardevolle content: foto's, video's, podcasts … Lok interactie uit bij je volgers en reageer op hun antwoorden. Probeer op regelmatige tijdstippen berichten te plaatsen, zodat je volgers ernaar uitkijken.
De kosten van een influencer liggen meestal tussen de 200 en duizend euro per bericht. Je bent vaak beter af met een 'kleinere' micro- of meso-influencer met zo'n tienduizend tot honderdduizend trouwe fans. Een kleiner aantal betrokken volgers in een specifieke niche zal je campagne veel effectiever maken.
Een influencer is iemand die een groot aantal volgers heeft online (YouTube, Instagram, blog, etc.). Dit publiek luistert naar wat hij of zij zegt en neemt vaak over wat die persoon doet. Influencers gebruiken producten en diensten, waar hun volgers ook graag gebruik van willen maken.
TikTok. TikTok is een platform wat steeds meer wordt gebruikt in de influencer marketing wereld. Per 1000 volgers rekent een TikTok influencer ongeveer 50 euro per video. Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post.
Hoeveel ze in totaal betalen wordt bepaald door het bedrijf. Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.
Meer volgers, meer geld
Uiteraard speelt de bereikbaarheid ook een heel grote rol. Hoe meer volgers een influencer heeft, hoe meer hij of zij eraan kan verdienen. «Bij een microinfluencer, iemand die tussen de 5.000 en 10.000 volgers heeft, begint dit bij 150 euro per post.
Ook hiervoor zou je denken dat je honderdduizenden, of ten minste tienduizenden volgers moet hebben. Maar je kunt al vanaf 1.000 volgers geld verdienen met TikTok. Natuurlijk geldt: hoe meer volgers je hebt, hoe eerder bedrijven je opmerken én hoe meer je kunt vragen.
Denk bijvoorbeeld aan in de buurt helpen met verschillende dingen. Je kunt bijvoorbeeld klusjes doen zoals ramen wassen of gras maaien. Daarnaast is oppassen op kinderen of hondjes uitlaten ook altijd leuk om te doen. Hier kun je dan een bepaald bedrag voor vragen en zo verdien je snel een beetje extra geld.
De meest simpele manier om geld te verdienen met sociale media is door tegen betaling likes te geven met jouw persoonlijke profiel. Er zijn genoeg bedrijven die jou hiervoor een beloning willen geven. Doordat jij hun actie liket of sharet kunnen zij op een relatief goedkope manier al jouw vrienden bereiken.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Let er wel op dat je maar maximaal 60 accounts per uur kunt gaan volgen en in totaal 7500 accounts.