Instagram en Instagram-gebruikers zijn anno 2023 nog steeds gek op videocontent en dus ook Instagram Reels. Probeer meer betrokkenheid te creëren op je berichten: stel vragen en reageer op reacties. Gebruik hashtags geschikt voor jouw niche. Het gebruik van 11 hashtags zorgt voor de meeste betrokkenheid.
Op Instagram kun je het beste posten van maandag tot en met vrijdag. De beste dagen om te posten zijn dinsdag en woensdag. Op maandag kun je het beste rond 11:00u content plaatsen. Op dinsdag en woensdag is dit tussen 10:00u en 13:00u, en op donderdag en vrijdag tussen 10:00u en 11:00u.
De Explore-feed wordt weergegeven op het vergrootglaspictogram in de navigatiebalk van Instagram. Gebruikers kunnen door de Explore-feed scrollen en verschillende soorten content ontdekken, zoals foto's, video's, IGTV-afleveringen en Reels.
De kosten van de gesponsorde post zijn afhankelijk van de content (video of tekst, kwaliteit, etc.), het aantal volgers en de engagement rate. De ene influencer kost daarom meer dan de ander. Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 150 tot 750 euro per post.
Gekochte volgers vallen op
Daarnaast zullen je echte volgers snel doorhebben hoe je Instagram-account in elkaar zit. Gekochte volgers zijn snel te zien. En het gaat je zeker niet helpen om meer te verkopen. Met het kopen van volgers op Instagram zal je niet je eigen doelgroep of ideale klant aanspreken.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Om je toch een idee te geven van hoeveel sommige merken bereid zijn te betalen, is het goed om te weten dat de gemiddelde influencer die meer dan 100.000 volgers heeft, zo'n 500 euro per post vraagt.
Uit onderzoek aan de Offenburg University of Applied Sciences in Duitsland bleek dat 97 procent van de door hem ondervraagde influencers amper €15.000 per jaar verdienen. Dat is minder dan €1.200 per maand.
Instagram-volgers verloren door eigen gedrag
Volgers kunnen bijvoorbeeld afhaken omdat je niet consistent berichten plaatst, juist te veel berichten deelt of geen goede eerste indruk maakt. Ook kan het zijn dat je bijschriften niet interessant genoeg zijn, of dat er geen consistentie in je berichten zit.
Een gebruiker die probeert meer dan 7500 gebruikers te volgen krijgt een foutmelding te zien, ongeacht het aantal volgers dat hij of zij heeft. Iedereen die op dit moment meer dan 7500 gebruikers volgt, heeft dit aantal al bereikt voordat deze limiet werd ingevoerd.
Onze conclusie over het onderwerp 'volgers kopen' door influencers: het is onbetrouwbaar, gemakkelijk te traceren en levert uiteindelijk niet veel op. Bedrijven die op zoek zijn naar influencers, moeten goed uitzoeken of het bereik van de geselecteerde bloggers of Instagramsterren organisch is ontstaan of niet.
Het kopen van nepvolgers is erg eenvoudig. Er zijn duizenden websites waarop je dit kunt doen. Duur is het ook niet: voor 5000 volgers moet je ongeveer 20 euro betalen.
De ene influencer kost daarom meer dan de ander. Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post.Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 150 tot 750 euro per post.Meso: 100.000 – 500.000 volgers: 750 tot 3.000 euro per post.
Hoeveel likes en volg acties kan je per uur doen? Per uur kunnen we 60 likes uitdelen en 50 volgverzoeken per dag. Echter adviseren wij maximaal 30 likes per uur te doen en 25 volgverzoeken.
Om influencer te worden heb je eigenlijk twee dingen nodig: een goede internetverbinding en fans. Je kunt ervoor kiezen om foto's te delen via Instagram of video's te uploaden via je persoonlijke Youtube-account. Het belangrijkste is dat mensen je aanwezigheid online leuk vinden en je willen volgen.
Je Instagram-bedrijfsaccount instellen
Tik op Instellingen en privacy en vervolgens op Accounttype en -tools en Overschakelen naar professioneel account. Kies een categorie die je bedrijf het beste beschrijft en selecteer Bedrijf. Dat was alles, je hebt nu een Instagram-bedrijfsaccount.
Wie je Instagram-profiel en -foto's op internet kan zien
Als je account is ingesteld op Privé, zijn je profiel en foto's alleen zichtbaar voor mensen die zijn aangemeld op Instagram en door jou zijn goedgekeurd om je te volgen.