Het beste antwoord. Nee, bij vrijwel alle providers als Hotmail/Outlook, Gmail, Yahoo etc. worden e-mailaccounts die meer dan een jaar niet gebruikt worden verwijderd, inclusief alle mail. Weer activeren is niet mogelijk.
Ga op je computer naar Gmail. Geef het e-mailadres van je Google-account of je telefoonnummer en je wachtwoord op. Klik op Een ander account gebruiken als er al gegevens zijn ingevuld en je moet inloggen op een ander account.
We zorgen er wel voor dat je nog 6 maanden toegang hebt tot je e-mail. Op deze manier kun je bijvoorbeeld mails van je oude Ziggo e-mailadres doorsturen naar een eventueel nieuw e-mailadres. Het automatisch doorsturen van e-mails kun je zelf instellen.
Controleren of een account is geblokkeerd
Als u geen e-mail kunt verzenden of ontvangen, is uw account mogelijk tijdelijk geblokkeerd omdat er ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten zijn geconstateerd. Zie Mijn Outlook.com-account deblokkeren voor informatie over het deblokkeren van uw account.
Ziggo houdt van uw mail geen backups bij. Weg is dus weg. Als de mail in de webmail niet meer aanwezig zijn, zijn deze ook niet terug te halen, helaas. Deze zijn dan niet meer aanwezig op de server en permanent verwijderd.
Providers zijn wettelijk verplicht om overstappers nog 6 maanden toegang te geven tot hun oude e-mailadres. Daarna wordt dit e-mailadres niet meer beschikbaar. Zorg ervoor dat je deze 6 maanden gebruikt om je nieuwe mailadres bij alle instanties, organisaties en je andere contacten door te geven.
Bij een overstap naar een andere provider raak je in principe je provider e-mailadres kwijt. Vanaf de zomer van 2020 heb je nog een halfjaar recht op toegang tot dit e-mailadres. Dat hebben providers met het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat afgesproken.
De standaardperiode is 30 dagen.
Zonder het te beseffen, kan het gebeuren dat je een e-mail van je computer verwijdert. Logischerwijs, verdwijnt die dan ook op je smartphone. Maar dat is natuurlijk een menselijke fout. Nee, meestal ligt het probleem in de instellingen van je e-maildienst.
Je wachtwoorden worden opgeslagen in je Google-account. Voor een lijst van accounts met opgeslagen wachtwoorden ga je naar passwords.google.com of bekijk je je wachtwoorden in Chrome. Als je wachtwoorden wilt bekijken, moet je opnieuw inloggen.
Gebruik een e-mailzoektool. Eén van de makkelijkste manieren om een e-mailadres te vinden is door een e-mailzoekservice te gebruiken. Het enige wat je hoeft te doen is iemands naam en/of website invullen en de tool zoekt het relevante adres voor je op.
Ziggo kan volgens de voorwaarden vanaf 12 maanden of ouder de mails verwijderen als dit noodzakelijk is voor een stabiel netwerk. Bedenk ook dat Ziggo geen backups maakt van je mails en als er iets goed misgaat op de mailserver je de mails kwijt bent.
Belangrijk bewaargedrag voor Gmail
Als meerdere aangepaste bewaarregels gelden voor een bericht, bewaart Gmail het bericht volgens de regel met de bewaarperiode die het laatst voorbij is. Het bewaarbeleid van 30 dagen voor Gmail kan ertoe leiden dat berichten vertraagd definitief worden verwijderd.
Oude Hotmail wachtwoord vergeten? Ga naar Microsoft en klik op Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Vul je e-mailadres of telefoonnummer in, en typ de code over. Je krijgt nu één of meer mogelijkheden aangeboden om een beveilingscode te ontvangen waarmee je het wachtwoord opnieuw in kan stellen.
Uw account deblokkeren of ontgrendelen
Voer het e-mailadres van het geblokkeerde account in en voer vervolgens de tekens in die u op het scherm ziet en selecteer Volgende. Voer de code in die wordt gegenereerd door uw authenticator-app of selecteer Een andere verificatieoptie gebruiken om een sms-bericht te ontvangen.
Webmail werkt op mailserver, de e-mail die u ziet in de webmail staan dus op de mailserver. Outlook en andere e-mail programma's staan op uw computer. Een e-mail programma wordt ingesteld om de e-mail van de mailserver op te halen. Standaard wordt de e-mail dan ook van de mailserver verwijderd.