Gebruik een platte schroevendraaier die u schuin onder het slot zet.Daarna geeft u een klap op de schroevendraaier en het slot van de auto is open. Om schade te voorkomen, is het mogelijk om een doek te gebruiken die de lak beschermt.
Kijk of er elementen verbogen of gebroken zijn. Laat iemand de deur van de buitenkant openmaken om te zien hoe het mechaniek van binnen werkt. Op die manier zie je al snel welk onderdeel niet meewerkt. Het kan ook zijn dat sommige onderdelen los zitten en dat deze weer vastgedraaid moeten worden.
Wanneer er sprake is van lichte scharnieren en een te zware deur, kan het voorkomen dat de deur niet meer open gaat. Dit komt, omdat de deur is verzakt. De beste oplossing is om zwaardere scharnieren te monteren. Op deze manier zou het probleem verholpen moeten zijn.
Met een boor boor je je een weg door de sleutelcilinder, waarbij je zo veel mogelijk van de slotpinnetjes in de cilinder sloopt. Vervolgens ram je een schroevendraaier in de cilinder, even draaien, en presto! Je auto start.
Vouw de kleerhanger open en duw deze door het zijraampje van de voordeur van de auto. Daarna haakt u de kleerhanger achter het mechanisme van het slot van de auto. Het is belangrijk om deze manier van auto openbreken zonder schade uit te voeren. Dat is mogelijk door zachte doekjes te gebruiken.
ANWB. Als lid van de ANWB word je zonder problemen geholpen. Je kunt contact opnemen met de ANWB Alarmcentrale op 088 – 2692 888.
Inbrekers gebruiken steeds nieuwe manieren om in te breken in je auto. Ze hacken je digitale of contactloze autosleutel (keyless entry) en kunnen zo de deur van je auto openmaken zonder het portier te beschadigen. Het is dan lastig om bij je verzekeraar te bewijzen dat er is ingebroken.
Hackers kunnen veel modellen Honda-auto's vanaf een afstandje ontgrendelen en starten. Dat hebben beveiligingsonderzoekers laten zien. Hackers kunnen de codes achterhalen die de zenders in Honda's autosleutels gebruiken om de deuren van de auto's van het merk te openen.
Mogelijk kun je een vervangende sleutel krijgen die niet te hacken is, of kun je een sleutel ontvangen die geen signaal uitzendt. Leg de autosleutel en de reservesleutel zeker 6 meter van de voordeur neer. Dat maakt het voor dieven moeilijker om het signaal van de contactloze autosleutel op te vangen en te kopiëren.
Dit doet u door het pasje tussen de deur en de deurpost te steken en deze heen en weer te bewegen bij de dagschoot. Wanneer u de beschikking heeft over een koevoet of een ander stuk staal of ijzer, dan kan u dat gebruiken om te proberen om de deur daarmee open te wrikken.
Een geblokkeerd slot openen. Duw en trek aan de deur terwijl je de sleutel omdraait. Bij oudere deuren moet je vaak de deur bewegen terwijl je met de sleutel speelt omdat de verwrongen deur het slot in een vreemde hoek trekt. Geef druk in elke richting: naar boven, naar beneden, naar je toe, van je weg.
Zo werkt het
Als een code wordt verzonden, maakt de generator een nieuwe code aan, die verzender en ontvanger opslaan. Na een druk op de knop verstuurt de zender deze code naar de auto, vergezeld van een functiecode die aangeeft of de deuren op slot of open moeten, of dat de kofferbak open moet.
Een paar lichte tikjes op het slot met een kleine bankhamer kunnen dit verhelpen. Of is je sleutel soms krom? Dan moet je deze even rechtslaan. Vermijd wel hamers en andere metalen wanneer het probleem ligt bij je autosleutel.
Als u nog wel de sleutel heeft maar het cilinderslot wilt niet draaien, dan wordt de sleutel meestal geblokkeerd door een vastzittende pal. Een cilinderslot zit vol met kleine veertjes en palletjes en als 1 van deze palletjes blokkeert dan kan de sleutel niet gedraaid worden.
De Keyless Entry techniek is gebaseerd op een zender in de auto en sleutel. Wanneer je een van de portieren vastpakt zendt de auto een signaal uit en de sleutel beantwoordt dit signaal met een code. Als de code juist is ontgrendelen de portieren.
U bewaart uw keyless entry autosleutel thuis in een metalen blikje om autodieven niet de gelegenheid te geven het uitzendsignaal te versterken en zo zonder braakschade toegang te hebben tot uw auto. U vraagt zich af of er voor het blikje nog een alternatief is wanneer u bijvoorbeeld buiten op een terras zit.
De top drie van meest gestolen modellen bestaat uit: Toyota RAV4, Volkswagen Golf en Volkswagen Polo. Ford, Opel, Peugeot en Mazda zijn opvallende stijgers, met 21 tot 39 procent meer gestolen auto's, aldus het Landelijk Intelligence- en expertisecentrum Voertuigcriminaliteit (LIV).
De Volkswagen Golf (328), Polo (295) en Fiat 500 (196) worden het meest gestolen. De Toyota RAV4 (1 op 183), Toyota CH-R (1 op 245) en Mazda CX-5 (1 op 251) hebben het hoogste diefstalrisico.
Bijna zeven procent heeft te maken gehad met autoinbraken. Van die aantallen zijn Audi-rijders het vaakst de klos. Bij 16 procent van de gevallen ging het om een auto uit Ingolstadt. Met 10 procent volgen Jeep, Mercedes en Volkswagen.
Controleer of je auto op slot zit
Vanwege de Carlock Jammers adviseert de politie om extra te controleren of je auto op slot zit. Bij de meeste auto's kun je horen dat hij op slot gaat. Maar je kunt dit meestal ook zien aan de knipperlichten die een paar keer aangaan.
Er zijn echter auto's die zichzelf óók in stilstand automatisch vergrendelen; bijvoorbeeld als álle portieren 30 of 60 seconden dichtzitten. Zélfs als de autosleutel nog in het contact zit. Tot slot kan automatische vergrendeling worden ingeschakeld door een elektronisch defect of storing.
Vaak kun je gewoon de auto openen en rijden!
Veel nieuwe auto's zijn voorzien van een keyless entry-systeem. Het is niet langer nodig je autosleutel uit je zak te halen, de auto herkent de sleutel wanneer deze binnen een straal van circa een meter van de auto is en zal de auto ontgrendelen.
Door de handzender bij de PATS ontvanger in de stuurkolom te houden wordt de PATS chip herkend en kan de auto toch worden gestart.