Een influencer is iemand die een groot aantal volgers heeft online (YouTube, Instagram, blog, etc.). Dit publiek luistert naar wat hij of zij zegt en neemt vaak over wat die persoon doet. Influencers gebruiken producten en diensten, waar hun volgers ook graag gebruik van willen maken.
Een influencer is iemand die geld verdient met het ervoor zorgen dat andere mensen producten of diensten afnemen van bedrijven. Ze doen dat door deze producten (op een natuurlijke manier) aan te prijzen aan hun volgers op bijvoorbeeld social mediakanalen zoals instagram, facebook en youtube.
Je kunt alleen een succesvol influencer worden als je een grote groep volgers hebt die jouw posts liken en delen, in plaats van passief volger zijn. Een influencer met een grote groep actieve volgers is voor bedrijven erg interessant. De bedrijven zullen jou vanzelf vinden als jij aantrekkelijk voor hen wordt.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Een influencer is iemand op social media met invloed bij minstens 1.000 volgers in een interessante doelgroep.
Een influencer is een persoon die via sociale media diensten of producten aanbeveelt. Bedrijven doen beroep op 'influencer marketing' als alternatief kanaal om hun diensten of producten te promoten. Influencers ontvangen vaak producten als vergoeding voor hun aanbeveling, of ze worden ervoor betaald in geld.
Misschien stel je jezelf de vraag: hoeveel is 1k volgers op instagram? 1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram betekent dus 10000 volgers.
Hoe kom ik als influencer in contact met bedrijven? Er zijn online tal van gespecialiseerde marketingplatformen waarbij je je kunt aansluiten als influencer. Die platformen bekijken vervolgens welke merken aan welke influencers gekoppeld kunnen worden.
De kosten van een influencer liggen meestal tussen de 200 en duizend euro per bericht. Je bent vaak beter af met een 'kleinere' micro- of meso-influencer met zo'n tienduizend tot honderdduizend trouwe fans. Een kleiner aantal betrokken volgers in een specifieke niche zal je campagne veel effectiever maken.
Een influencer, wat betreft internet marketing, is een persoon die andere mensen kan beïnvloeden om een product te kopen, een dienst af te nemen of merkbekendheid te stimuleren. Deze personen zijn zeer actief op social media, ze hebben veel fans en/of volgers, en kunnen invloed uitoefenen op een specifieke doelgroep.
Hoe krijg je meer Instagram volgers? Als je meer geld wilt verdienen met Instagram, heb je meer volgers nodig (met inachtneming van het gelijk blijven van de betrokkenheid van je doelgroep). Je bent dus op zoek naar volgers die goed in je doelgroep passen en actief met je account bezig zijn -> kwaliteit volgers dus.
Hoeveel ze in totaal betalen wordt bepaald door het bedrijf. Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Mensen hebben vaak (zij het onbewust) best helder wat ze willen van een platform als Instagram. Ze willen er hun hobbies delen, connecten met vrienden en familie, onderwerpen en influencers volgen die hen interesseren.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Is het aantal volgers op je Instagram-account opeens afgenomen? Dan kan dat te maken hebben met de regelmatige opruimacties van Instagram. Daarbij worden vooral spam-accounts geblokkeerd. Soms zijn die spam-accounts al langere tijd geblokkeerd, maar werden ze nog wel meegeteld.
Let er wel op dat je maar maximaal 60 accounts per uur kunt gaan volgen en in totaal 7500 accounts.