1. Je post te vaak of juist te weinig. 40% van de Instagram-marketeers gaf in het onderzoek van Hubspot aan dat te weinig posten de belangrijkste reden is voor het verliezen van volgers. Tegelijkertijd geeft 33% aan dat te vaak posten hetzelfde effect heeft.
Betrek je bij je volgers.
Mensen vinden het leuk om vermaakt te worden. Als je populair wilt zijn op Instagram, dan zul je entertainment moeten bieden. Je kunt niet gewoon foto's plaatsen en er zonder meer van uitgaan dat mensen je pagina zullen 'liken'.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.
Redenen voor het verlies van instagram volgers.
Je profiel heeft een update nodig. Je posts zijn van slechte kwaliteit. Je bent teveel bezig om je producten of brand te promoten. Je posts passen niet meer binnen je niche.
Instagram-volgers verloren door eigen gedrag
Volgers kunnen bijvoorbeeld afhaken omdat je niet consistent berichten plaatst, juist te veel berichten deelt of geen goede eerste indruk maakt. Ook kan het zijn dat je bijschriften niet interessant genoeg zijn, of dat er geen consistentie in je berichten zit.
De eenvoudigste manier om te controleren op fake Instagram volgers is door gebruik te maken van een fake instagram volger tool. Een fake volg tool is een hulpmiddel dat een account analyseert en u vertelt hoeveel fake volgers en/of echte Instagram volgers het account heeft. Een van de meest populaire is IG Audit.
Wanneer je klikt op het tabblad volgers krijg je een overzicht van alle Instagram accounts die deze pagina volgen. Met andere woorden: alle mensen of bedrijven die deze pagina dus volgen. Als jij een profiel zelf niet volgt staat er in het lichtblauw 'volgen' achter.
De Instagram stories die jij gaat posten, moeten jou namelijk helpen om dat doel te halen. Zorg in ieder geval dat je twee keer per dag een story post met zo'n 10-11 uur tussen die stories.
Het gemiddelde bericht op Instagram heeft 10.7 hashtags. Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag. Het gemiddelde aantal vind-ik-leuks per Instagram-bericht is 1,261.
Wat is nu de juiste frequentie? Uit verschillende onderzoeken blijkt dat je het beste iets kunt posten als het bereik van de vorige post substantieel is afgenomen. Op LinkedIn en Instagram is dat gemiddeld na een dag of 3, op Facebook na twee dagen en op Twitter kan je rustig iedere dag iets posten.
Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt.
First things first, voor meer bereik op Instagram is het belangrijk dat je een openbaar profiel hebt. Zo kan iedereen zien welke content jij plaatst. Als je profiel openbaar is, kunnen mensen in één oogopslag zien of de content die jij post hen aanspreekt. Door deze 'openheid' vergroot je de kans op nieuwe volgers.
Hoeveel is 1k volgers op Instagram? 1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram zijn dus 1000 followers.
Iemand met 3.000 tot 10.000 volgers kan tussen de € 50 en € 100 verdienen met een Instagrampost. Mensen met 25.000 tot 50.000 volgers kunnen met één post hun bankrekening aandikken met € 200 tot € 285.
Om goed geld te verdienen met gesponsorde posts op Instagram, moet je een behoorlijke aanhang hebben. Onderzoek heeft aangetoond dat influencers met meer dan 1 miljoen volgers duizenden dollars per post verdienen. Als je een micro-influencer bent, is dat ook oké.