De barcodes voor producten die een uniek identificatienummer nodig hebben, zoals een Global Trade Item Number (GTIN) of een European Article Number (EAN), kan je aanvragen bij GS1, de enige wereldwijd erkende organisatie die barcodes uitgeeft.
Een UPC aanvragen via de GS1 is de meest professionele manier om een barcode voor uw product te krijgen. De GS1 is een wereldwijde organisatie die standaarden voor barcodes en andere identificatienummers biedt. Een barcode genereren met interne tools is minder professioneel, maar kan gratis worden gedaan.
Is een barcode verplicht? Een EAN code is verplicht als je jouw producten wilt verkopen op platforms als Bol.com, Amazon of wil leveren aan winkels als CoolBlue. Je moet hiervoor officiële EAN-codes gebruiken om jouw producten te kunnen identificeren.
Barcodeprijzen
Retail barcode pakketten variëren in prijs afhankelijk van de hoeveelheid barcodes die u nodig hebt. Eén barcode pakket begint bij $39 USD (de prijs per barcode wordt lager als u meerdere barcodes tegelijk koopt). Retail barcodes kunnen hier worden gekocht.
Je kunt je EAN-code dus ook aanvragen bij je eigen netbeheerder. Ook kun je je EAN-code opzoeken via het EAN-codeboek. Als je overstapt naar een nieuwe energieleverancier kan je nieuwe leverancier de EAN-code via de netbeheerder opvragen.
Streepjescode maken
Op het internet zijn allerlei gratis tools te vinden om streepjescodes te genereren. Een voorbeeld hiervan is https://www.barcode-generator.de/nl/simple-generator-voor-alle-barcodes. De codes die je bedacht hebt kan je hier invoeren en er streepjescodes van laten maken.
Startpakket 10 EAN Codes: €55,00. Aanvulling 40 EAN Codes: €50,00. Totaal jaarlijkse kosten 50 EAN Codes: €105,00 excl BTW.
Barcodes voor producten Hoeveelheid Hoeveelheid. ₱1,599.00 . Prijs: ₱1,599.00. Prijs per barcode = ₱1,599.00. Voeg toe aan winkelwagen.
Barcodes variëren in prijs, afhankelijk van wat voor soort barcode u wilt kopen en hoeveel barcodes u nodig hebt. Als u wilt dat alleen de streepjescodeafbeeldingen worden gemaakt (d.w.z. u hebt al een streepjescodenummer), begint de prijs bij € 20 voor één en daalt tot € 10 voor vier of meer.
Hoe registreer ik mijn barcodes? Als u uw barcodes hebt gekocht bij een lid van het International Barcodes Network, dan kunt u uw barcodes gratis registreren in de International Barcodes Database (barcodesdatabase.org). Registratie-instructies zijn naar u gemaild op het moment van uw bestelling.
U kunt gratis barcodes genereren voor intern gebruik met een online barcodegenerator of een gratis barcodelettertype . Om barcodes te genereren die wereldwijd worden herkend, moet u GS1-geregistreerde barcodes aanschaffen.
Wie is verantwoordelijk voor het toekennen van een barcode? De barcodes voor producten die een uniek identificatienummer nodig hebben, zoals een Global Trade Item Number (GTIN) of een European Article Number (EAN), kan je aanvragen bij GS1, de enige wereldwijd erkende organisatie die barcodes uitgeeft.
Dit is verplicht voor iedereen die online producten of diensten wil verkopen . Bezoek de GS1 India-website en vul het onlineformulier in. Bij het registreren is het cruciaal om het juiste 'aantal productbarcodes' te selecteren.
U kunt een barcode genereren met behulp van een webgebaseerde tool zoals onze barcodegenerator op deze pagina, gratis . Om een barcode te maken, voert u uw e-mailadres in en de tekst of eigen gegevens die u wilt weergeven wanneer uw barcode wordt gescand en klikt u op Verzenden. Zodra u verzendt, ontvangt u een e-mail met uw aangepaste barcode bijgevoegd en gekoppeld.
Het is de barcode van de 13-cijferige code (EAN-13/GTIN-13). Gaat je artikel (of handelseenheid) langs de kassa in een winkel? Dan is dit de meest gebruikte barcode.
Met behulp van GS1 US kunt u een barcode voor uw producten maken . GS1-normen zijn de meest gebruikte normen in wereldwijde toeleveringsketens en GS1 US biedt de middelen en ondersteuning om barcodes te maken die door bedrijven over de hele wereld worden gebruikt.
GS1 is de enige officiële leverancier van GS1 GTIN's en EAN/UPC-barcodes wereldwijd . Wij helpen bedrijven hun producten te identificeren sinds de allereerste barcode in 1973 werd gebruikt. Wanneer u uw barcodes van GS1 krijgt, weet u ook zeker dat uw nummers uniek en authentiek zijn binnen het GS1-systeem.
Hoe koppel ik de EAN codes aan mijn producten? ►Het koppelen van de codes doet u op het verkoopplatform waar u gaat handelen of (voorraaad)systeem waar u de codes gaat gebruiken. Dus naast productomschrijving, titel en prijs vult u ook de EAN code in.
Winkeliers bepalen zelf hun verkoopprijzen. Leveranciers mogen wel een vrijblijvende adviesprijs geven, maar mogen zich niet bemoeien met de verkoopprijs. Winkeliers beslissen ook zelf waar en aan wie zij hun producten verkopen. Soms mag een leverancier bepalen via welke winkels hij verkoopt.
Barcodes worden gebruikt om producten in winkels te identificeren . Ze leveren informatie aan een computersysteem, dat wordt gebruikt om inventaris, prijzen en andere gegevens bij te houden. Barcodes worden ook gebruikt om verzendingen bij te houden, de authenticiteit van producten te verifiëren en retouren te beheren.
Zo werkt een Barcode Prijs Checker
U houdt het product bij de barcodescanner en de relevante informatie wordt op het display weergegeven . De primaire functie van een Price Checker is uiteraard om de naam en prijs van een product weer te geven wanneer de klant een barcode scant.
U vindt uw EAN-code (achttien cijfers - beginnend met 54144) op uw energiefactuur, of door te bellen naar uw netbeheerder. Als u zowel gas- als elektriciteitsklant bent, hebt u 2 EAN-codes: 1 voor elektriciteit, en 1 voor gas.
Registreer bij GS1: Om een EAN-code te verkrijgen, moet u zich registreren bij GS1 , de organisatie die deze codes toekent. Bezoek hun website en selecteer uw land. Verstrek productinformatie: Zodra u zich hebt geregistreerd bij GS1, moet u productinformatie verstrekken voor elk artikel dat u wilt verkopen.
EAN-nummers zijn vereist als je een product wilt aanbieden, zowel online als in fysieke winkels. Met de codes geef je jouw producten een uniek kenmerk, zodat grote online platforms zoals Bol.com, Amazon en Google Shopping jouw aanbod kunnen identificeren en accepteren.