De 3,5 liter V6 EcoBoost levert 450 pk en 691 Nm in de nieuwe Ford F-150 Raptor. Daarmee is de nieuwe Raptor 39 pk en 103 Nm sterker dan zijn voorganger, terwijl hij – op papier – zuiniger moet zijn geworden. De prestaties moeten ook een stuk beter zijn geworden, dankzij een afslankkuur.
De nieuwe Ranger Raptor komt in Nederland namelijk op de markt met een 3.0 V6 benzinemotor met twee turbo's. die maar liefst 288 pk en 491 Nm op alle vier de wielen loslaat.
Dat laatste heeft wel een keerzijde, want de Ranger Raptor mag nu maar 2.500 kilogram geremd trekken versus 3.500 kilogram voor de normale Ranger-modellen.
Ford Ranger Raptor grijs kenteken
De Ranger Raptor kan voor de Nederlandse markt worden omgebouwd om te voldoen aan die eisen. Prijzen vóór belasting zijn 54.700 euro voor de 3.0-liter EcoBoost V6 bezinemotor en 52.350 euro voor de Raptor op diesel.
Hier hebben elektrische auto's inmiddels hun eigen rijstroken en de Raptor valt pijnlijk uit de toon. Dit is het hart van het land dat het voortouw heeft genomen in het uitbannen van de verbrandingsmotor. We scoorden op weg hiernaartoe een gemiddeld verbruik van (niet lachen nu) 14,5 l/100 km.
Ford USA F-150 RAPTOR B OF C KENTEKEN F150
€ 74 900,00 of € 771,83 p.m.
De nieuwe Ford Ranger wordt gebouwd in Ford-fabrieken in Thailand en Zuid-Afrika en kan eind 2022 worden besteld.
De Ranger Raptor is maar liefst 5,37 meter lang, 2,02 meter breed en 1,87 meter hoog, met een wielbasis van 3.220 millimeter.
Wat kost een Ford Ranger? De Ford Ranger is beschikbaar als bedrijfswagen en kost 25.225 euro exclusief BTW en BPM. Hiervoor krijg je de Ford Ranger XL met een 2.0 EcoBlue motor met 170pk en 6-bak handgeschakelde versnellingsbak.
Kosten pick-up verhuur USA
Een Dodge RAM huren in Amerika of Ford F150 kost ongeveer 100 euro per dag. De prijs kan natuurlijk iets hoger of lager uitvallen, afhankelijk van het seizoen en extra opties zoals aanvullende verzekeringen, kinderstoeltjes of een navigatiesysteem.
Een Ford F-150 met achterwielaandrijving en een sportpakketje kost op dit moment 39.596 dollar en de superchargerkit kost 9.399 dollar.
Op basis van het ledig gewicht voertuig van 2435 kg is het driemaandelijkse tarief 615 euro, dus zo'n 205 euro per maand. Dit tarief is voor een particuliere gebruiker beduidend hoger dan wanneer deze bedrijfsmatig wordt ingezet.
LPG-verbruik
Een Dodge Ram verbruikt zo'n 20 liter LPG per 100km, maar als je op cruise control rijdt met ongeveer 110 km/u dan is het zelfs nog zuiniger om met LPG te rijden.
De onverwoestbare Toyota Hilux is de beste pick-up-bedrijfswagen in 2022. De Hilux is een werk- en paradepaard. Veelgehoorde uitgesproken over de Hilux: 'onverwoestbaar', 'ultieme pick-up-bedrijfswagen', 'gemaakt om te werken', 'ijzersterk'.
Naast alle luxe heeft de Dodge natuurlijk de befaamde 5.7 Hemi V8 onder de motorkap, deze produceert 395 PK en 550 nm waarmee hij moeiteloos tot 3500 kg van de plaats krijgt. Het 4x4 systeem van de Dodge Ram 1500 is een intelligent systeem die voor u bepaald welke wielen er worden aangedreven.
Fiscale voordelen
De Nederlandse overheid voert voor ieder type bedrijfswagen een eigen regelgeving. Pick-ups staan te boek als een 'bestelauto met open laadbak'. De overgebleven laadruimte moet tenminste tweemaal de lengte van de cabine bedragen.
De Dodge Ram is een pick-up van het Amerikaanse automerk Dodge.
De Dodge RAM is relatief duur, vooral als u kiest voor een hoger uitrustingsniveau. Voor de instapversie, die ook rechtstreeks op de Nederlandse markt wordt aangeboden, moeten klanten bijvoorbeeld rekenen op een prijs van bijna 45.000 euro. Het model kan echter significant meer dan 100.000 euro kosten.
Ook in de RAM 1500 Laramie Crew Cab kom je niets tekort. In de VS kost deze uitvoering 51.870 dollar. Zonder belastingen, maar inclusief een hele reeks delicatessen komt hij bij ons op 60.250 euro. De kosten voor de inbouw van de lpg-installatie komt hier nog wel bij.
De vermogensvarianten met 125 kW (170 pk) en 156 kW (213 pk) zijn naar wens leverbaar met een handgeschakelde zesversnellingsbak of de nieuwe 10-traps automaat.
Eigenlijk moet je je vraag andersom stellen: waarom zijn auto's in NL/Belgie zo duur? En het antwoord is: vanwege de belasting (bpm en btw) die door de overheid toegevoegd worden. Zonder die belastingen zouden de prijzen vergelijkbaar zijn. Hetzelfde geldt voor benzine overigens.