Focus op hun probleem en vertel hoe jouw product of dienst een oplossing biedt. Sluit het gesprek af met een actiepunt, bijvoorbeeld een volgende (bel)afspraak of het sturen van een offerte. Neem het initiatief voor de opvolging, zodat je potentiële klant weinig moeite hoeft te doen. Geef niet te snel op.
Bepaal eerst welke waarde jij levert met je product en/of dienst voor jouw klanten? Om succes te boeken moet je eerst exact weten wie je doelgroep is. ...
Gebruik LinkedIn en ontdek hoe je in contact komt met nieuwe klanten. ...
E-mail, internet en de post. Dat zijn de middelen waarmee u consumenten het beste kunt benaderen. Tips om dat zo effectief mogelijk te doen. Uit het eerste 'Trendonderzoek Dialoogmedia' van brancheorganisatie DDMA komt naar voren dat consumenten het liefst per e-mail, post of internet contact hebben met adverteerders.
Actiemarketing. Actiemarketing is een marketingtechniek gericht is op het beïnvloeden van korte termijn gedrag met als doel het behalen van korte termijn resultaten (zoals verkoop). ...
Je potentiële klanten weten nog niet wie je bent en wat je doet. Maak je bedrijf daarom actief bekend onder je doelgroep. Bijvoorbeeld door het plaatsen van interessante berichten op social media, het uitdelen van flyers op een netwerkevent of het versturen van een persbericht aan (lokale) kranten.
De beste manier om dus leads te genereren is gewoon heel simpel: Biedt een kwalitatief goede dienst of product aan. Daarna volgen de leads vaak vanzelf. Voor nieuwe bedrijven die net op de markt zijn kan dit moeilijk zijn omdat er nog weinig naambekendheid is.
Volgens onderzoek van de Bain and Company kost het aantrekken van een nieuwe klant 6 tot 7 keer zoveel dan het behouden van een bestaande klant. Daarnaast stellen ze dat 5% meer klantbehoud zou kunnen leiden tot het verhogen van de 75% winstgevendheid van de organisatie.
Dit kun je doen met behulp van een concurrentieanalyse. Maak een analyse van je potentiële klanten door een klantonderzoek. Dit geeft inzicht in wie je klanten zijn en wat hun koopgedrag is. Met deze gegevens bepaal je gericht hoe, waar en wanneer je je klanten benadert.
Dit zijn personen die nog bovenin de verkooptrechter gepositioneerd zijn en die mogelijk geen interesse hebben in je product of dienst of deze niet eens kunnen kopen. Een kwalitatieve lead bevindt zich al veel lager in de trechter en is geïnteresseerd in je product of dienst.
“Lead” is de Engelse term voor een persoon die interesse heeft in een specifiek product of dienst. Er wordt onderscheid gemaakt in verkoop leads (sales leads) en marketing leads. Er bestaat ook nog een investeerder lead (investor lead), deze valt onder de verkoop leads.
Branding is een Engels woord dat voortkomt uit “brand” wat “merk” betekent. Het staat voor de uitstraling van een merk, het gevoel dat het oproept bij het publiek en het beeld dat ze bij een merk voor ogen krijgen. Het is niet hetzelfde als merkidentiteit, die richt zich op de visuele uitstraling van het merk.
Klant werving staat voor het omzetten van mogelijke klanten naar daadwerkelijke klanten. Het komt er op neer dat je jouw producten/diensten aan nieuwe klanten verkoopt. Klant werving heeft als doel om mogelijke klanten door de marketing funnel te leiden, te beginnen met naamsbekendheid.
Bestaande relaties. Zorg voor goed contact met oud-werkgevers, voormalige opdrachtgevers, maar ook oud-klasgenoten, buren en natuurlijk familie en vrienden. ...
Leads geven waardevolle informatie over hoe zij bij jouw bedrijf terecht zijn gekomen en waarom zij contact hebben opgenomen. Op basis van deze informatie bouw je uiteindelijk een betere relatie met je (potentiële) klanten op. Leadgeneratie helpt je zodoende om onder andere: Je omzet en bedrijf te laten groeien.