De simkaart is beveiligd met een pincode. Je ontgrendelt hem door de simcode in te voeren. Deze bestaat uit 4 cijfers en is meestal 0000. Deze voer je in als je de telefoon opstart of als je een nieuwe simkaart in je smartphone stopt.
Vraag uw aanbieder om hulp bij het ontgrendelen van uw simkaart met behulp van de standaardsimpincode of de pukcode. Als u uw simkaart niet met de simpincode of pukcode kunt ontgrendelen, of als er een waarschuwing wordt weergegeven met de mededeling 'Maximale pukcode-invoer', vraagt u om een nieuwe simkaart.
Bij het venster van Sim vergrendeld moet je in iOS 11 en ouder kiezen voor Ontgrendel – en niet OK, want dan kun je niet bellen of gebeld worden. Vervolgens toets je de viercijferige code van je sim-kaart in (die standaard vaak 0000 is) en pas dan tik je op OK.
De provider bepaalt de pincode of puk code. Ben je de code vergeten, dan is het verstandig te controleren of je de begeleidende brief van de provider nog hebt. Daarin staat vaak de pin- of puk code vermeld. Vaak biedt de brief de oplossing voor een vergeten pincode.
De iPhone met Touch ID ontgrendelen
Op een iPhone met een thuisknop druk je op de thuisknop met de vinger die je hebt geregistreerd voor Touch ID. Om de iPhone weer te vergrendelen, druk je op de zijknop. De iPhone wordt automatisch vergrendeld als je het scherm ongeveer een minuut lang niet aanraakt.
De code bestaat uit acht cijfers en je hebt negen pogingen om deze in te voeren. Ga niet zelf de nummers raden, want na negen pogingen wordt de simkaart definitief geblokkeerd. Kun je de PUK-code niet vinden, neem dan contact op met de klantenservice van je provider.
Deze bestaat uit vier cijfers. De pincode beveiligt de gegevens op je simkaart en smartphone. Als je een nieuwe simkaart hebt is de code meestal vier keer nul. Bij sommige providers is de code anders, deze vind je dan op het kaartje dat bij de simkaart wordt geleverd.
1. Je kunt de pukcode van je simkaart vinden op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt. 2. Wanneer je de pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via MyYoufone onder 'Abonnement'.
Als u een waarschuwing krijgt dat er geen simkaart of een ongeldige simkaart is geïnstalleerd, volgt u deze stappen. Zorg ervoor dat u een actief abonnement bij een mobiele aanbieder hebt. Herstart uw iPhone of iPad. Controleer of er een update van aanbiederinstellingen beschikbaar is.
Deze code voer je in als je je simkaart voor het eerst gebruikt of als je 'm voor het eerst in een nieuw toestel stopt. Meestal krijg je de code per post of e-mail van je provider. Let op: voer je 3 keer een verkeerde pincode in, dan heb je een pukcode nodig om je simkaart te ontgrendelen.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Je krijgt meestal binnen 10 minuten een sms van je oude operator. Van zodra het netwerk wegvalt, steek je de nieuwe simkaart in je toestel. je koos voor een nieuw nummer? Je kan je simkaart meteen in je toestel steken en gebruiken.
Tik op de schakelaars om "Afstandsbedieningen" en "Ontgrendeling op afstand" te activeren. Ga naar Find My Mobile. 2 Log in op je Samsung-account. 3 Klik op "Ontgrendelen".
Bewaar deze code goed, want met de puk code kunt u de blokkering van de simkaart opheffen. De puk code bestaat uit acht cijfers en u krijgt negen pogingen om de juiste code in te voeren.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Bij een aantal providers is de simkaart gratis. Bij andere providers betaal je er een bepaald bedrag voor (meestal rond €10,) soms ook afhankelijk van hoeveel tegoed je direct op je simkaart wil hebben staan om direct te kunnen bellen, sms'en en internetten.
Wat gebeurt er met de verlopen simkaarten en nummers? Als een prepaid simkaart vervalt staat het 6 maanden geblokkeerd in het systeem / computer van de desbetreffende provider. Na 6 maanden wordt de prepaid kaart gekoppeld aan een nieuw prepaid pakket. Het nummer wordt dus opnieuw gebruikt voor een andere klant.
All in NL € 20
En je kunt gratis bellen en SMS'en van Lebara naar andere Nederlandse Lebara nummers binnen Nederland (gedurende 30 dagen na de laatste opwaardering).
Je hebt een (goede) internetverbinding nodig
Maar als je onderweg bent, heb je een abonnement met mobiele data nodig. Als je dit niet hebt, kun je ook niet bellen via WhatsApp.