De eenvoudigste manier om een grafiek uit een Excel-spreadsheet in te voegen in een Word-document is via kopiëren en plakken. U kunt de grafiek dan wijzigen, bijwerken en een andere opmaak geven zonder dat u Word hoeft te verlaten. Als u de gegevens in Excel wijzigt, kunt u de grafiek automatisch vernieuwen in Word.
Selecteer in Excel de gegevens die wilt kopiëren en druk op Ctrl+C. Open het andere Office-programma, klik op de positie waarop u de gegevens wilt plakken en druk op Ctrl+V. Klik op Plakopties naast de gegevens en kies hoe u deze wilt plakken. Opmaak van bron behouden Hiermee blijft de gegevensopmaak ongewijzigd.
Open Word en klik op het tabblad Invoegen. Kies hier in de groep Tekst voor Object en ga naar het tab Bestand gebruiken. Plaats een vinkje bij Koppelen aan bestand en wijs het Excel-document aan. Het Excel-bestand wordt ingevoegd in je Word-document.
Klik op Verzendlijsten > Afdruk samenvoegen starten en klik vervolgens op de samenvoegbewerking die u wilt uitvoeren. Klik op Adressen selecteren > Bestaande lijst gebruiken. Ga naar het Excel-werkblad en klik op Openen. Als u hierom in Word wordt gevraagd, selecteert u Blad1$ en klikt u op OK.
Klik op Bestand > delenen kies een van de volgende opties: Opmerking: Welke opties worden weergegeven is afhankelijk van het Office-programma dat u gebruikt. ...
Voer de aliassen van de ontvangers in, bewerk zo nodig de onderwerpregel en berichttekst, en klik op Verzenden.
De snelste manier om een mooie tabel te creëren, is door de functie Snelle tabellen te gebruiken. Deze ingebouwde ontwerpen besparen je een hoop gedoe. Word bewaart deze snelle tabellen in een galerie van zogenaamde bouwstenen. Ga naar Invoegen / Tabel / Snelle tabellen en selecteer een kant-en-klaar ontwerp.
Selecteer daartoe de tabel en kies daarna PLAKKEN links in het lint boven KLEMBORD. Klik niet op PLAKKEN zelf maar op het pijltje daaronder. Kies ALS AFBEELDING en vervolgens KOPIËREN ALS AFBEELDING. Klik vervolgens op OK.
Als het bestand eerder is opgeslagen, selecteert u Bestand > Een kopie opslaan. Als het bestand niet is opgeslagen, selecteert u Bestand > Opslaan als.
Selecteer Bladeren om de locatie op uw computer te kiezen waar u het bestand wilt opslaan.
Als u een lijst of tabel wilt selecteren, selecteert u een cel in de lijst of tabel en drukt u op Ctrl+A.Gebruik de knop Alles selecteren in de linkerbovenhoek om het hele werkblad te selecteren.
Als uw Excel werkblad gegevens in een tabelindeling bevat en u niet langer de gegevens en de opmaak wilt hebben, kunt u de hele tabel als volgt verwijderen. Selecteer alle cellen in de tabel, klik op Wissen en kies Alles wissen. Tip: U kunt ook de tabel selecteren en op Delete drukken.
Snelle tabellen zijn tabellen die in galerieën als bouwstenen worden opgeslagen. U kunt op elk gewenst moment Snelle tabellen openen en opnieuw gebruiken.
Selecteer een cel in de tabel om de tabel in te schakelen. Selecteer Bestand en selecteer Vervolgens Afdrukken. Selecteer onder Instellingen de pijl naast Actieve bladen afdrukken en selecteer Geselecteerde tabel afdrukken. Selecteer Afdrukken.
Deel een werkmap met anderen, rechtstreeks vanuit Excel. U kunt instellen dat andere gebruikers de werkmap kunnen bewerken of alleen kunnen weergeven. Selecteer Delen.Selecteer machtigingen en vervolgens Toepassen.
Klik op Bestand > Opslaan als. Selecteer voor school of werk. OneDrive - <bedrijfsnaam>. Selecteer voor persoonlijke bestanden. OneDrive - persoonlijk.
Een tekst kan weergegeven worden in verschillende kolommen (verticale blokken). De kolommen worden gescheiden door witruimte of bv. een lijn. Kolommen worden meestal gebruikt om grote stukken tekst op te delen zodat de tekst beter op een blad past en er een mooiere bladschikking ontstaat.
Selecteer uw tabel. Klik hiervoor op de cel uiterst links boven. Houd de muisknop ingedrukt en beweeg naar de cel uiterst rechts beneden.
Klik, indien nodig, op het tabblad Start en klik in de groep 'klembord' op Kopiëren. Of gebruik de sneltoetsen Ctrl+C op het toetsenbord om te kopiëren.