Kan mijn
Contactloos betalen werkt nadat je eerst 1 keer mét pincode hebt gepind of betaald. Met jouw betaalpas kun je contactloos betalen. Het is niet mogelijk om contactloos betalen uit te zetten. Contactloos betalen zonder pincode kan natuurlijk niet ongelimiteerd.
Dit kan verschillende oorzaken hebben: Betaalpas niet geactiveerd: volg de instructies op de sticker om je pas te activeren. Pincode vereist: bij betalingen boven €50 of bij meerdere betalingen op een dag die samen tussen €50 en €150 bedragen, moet je je pincode invoeren.
Limiet voor de veiligheid
Voor de veiligheid kan er niet onbeperkt zonder pincode contactloos worden betaald. Wanneer uw aaneengesloten contactloze betalingen zonder pincode opgeteld de limiet van € 100,- bereiken, moet u alsnog een pincode intikken of de digitale betaalpas op uw smartphone ontgrendelen.
Controleer op contactloos
Om te controleren of uw creditcard of pinpas contactloos is, let u op het symbool op de kaart . Het zijn vier lijnen, gebogen en van links naar rechts groter wordend, op de voor- of achterkant van uw kaart. U zult merken dat het lijkt op het wifi-symbool.
Kan mijn betaalpas contactloos betalen? Dit teken staat op vrijwel iedere betaalpas - op de voor- of achterkant - om aan te geven dat die geschikt is voor contactloos betalen. Zoniet, vraag dan aan uw bank of u een nieuwe (contactloze) betaalpas kunt krijgen.
Bij contactloos betalen houdt u de pinpas kortstondig in een straal van 10 cm van de pinautomaat. Bij bedragen tot en met €25,- hoeft u geen pincode in te voeren, bij bedragen boven de €25,- tikt u met de pinpas de pinautomaat aan en toetst u uw viercijferige pincode in.
'contactloos betalen toestaan' is niet geactiveerd op uw kaart. NFC (Near Field Communication) staat niet geactiveerd op uw smartphone (zie instellingen van uw smartphone). Google Pay werkt namelijk uitsluitend met de NFC-technologie op uw smartphone. er staat onvoldoende geld op uw rekening.
Op Android (Google Pay)
Je stelt de Google Wallet in door de app te openen en je kaart toe te voegen. Dit laatste doe je handmatig of door je betaalkaart te scannen met de camera van je telefoon. Zorg ook dat NFC staat ingesteld én dat je Google Pay instelt als standaard betaal-app.
Als de functie contactloos betalen niet werkt kan dit te maken hebben met een verstoring in het signaal dat door de betaalterminal wordt gedetecteerd, de contactloze antenne kan defect zijn, de aangeboden kaart is defect of de kaart is niet geschikt voor contactloos betalen.
Het nadeel: als je kaart in de verkeerde handen valt, dan kan de crimineel overal contactloos betalen tot de limiet bereikt is. Pas dan wordt een pincode gevraagd. Hoe hoog (of laag) die limiet is, hangt af van je bank maar ligt nooit boven het wettelijke maximum van 150 euro.
Contactloos betalen Rabobank aanzetten of uitzetten
En ook weer aanzetten. Dat kan via de app of de website. In de Rabobank-app staat de optie bij Service > het tabblad Zelf regelen > Betaalpas > Contactloos betalen. Bij 'Contactloos betalen' staat 'Actief' als de optie aanstaat en 'Inactief' als hij uitstaat.
Zet NFC aan om te betalen met Wallet : Uw telefoon ondersteunt NFC niet of NFC staat uit. Als u contactloos wilt betalen, moet u NFC aanzetten. Kaart opgeschort : Er is een probleem met uw kaart. Neem contact op met uw bank om het op te lossen.
Ja, dat kan . Houd er echter rekening mee dat een contactloze limiet alleen geldt voor een individuele debitcard. Dit betekent dat als beide gezamenlijke rekeninghouders dezelfde of verschillende contactloze betalingslimieten willen, deze onafhankelijk van elkaar op elke mobiele app moeten worden ingesteld.
Om te controleren of NFC werkt op je smartphone, ga je eerst naar de instellingen en kijk je of NFC is ingeschakeld. Vervolgens kun je proberen een NFC-tag te scannen of een andere NFC-compatibele telefoon aan te raken om te zien of er een reactie is.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Voorheen kon je in de ING Bankieren-app alleen contactloos betalen nadat je eerst een digitale betaalpas hebt aangemaakt. Dat behoort tot je betaalpakket en kost dus niet extra. Vanaf half september verdwijnen deze digitale betaalpassen uit de app.
Scroll naar 'Betaalmiddelen' en tik op de kaart waarvoor je contactloos betalen wilt activeren. Tik onder 'Instellingen' op de schuifknop naast 'Contactloos betalen'. Teken nog even met je face-id, vingerafdruk, of geheime code. Bovenaan het scherm zie je een groene boodschap met de bevestiging.
Als je de betaalpas tegen de betaalautomaat houdt, wordt er om jouw pincode gevraagd. De uitgaven van € 25,-, € 15,- en € 12,50 bedragen samen namelijk € 52,50 en overschrijden zo het maximum van € 50,-. Daarom kun je dan niet meer contactloos betalen.
ING stopt op 17 september van dit jaar met de ondersteuning van contactloos betalen via de eigen Android-app. Klanten kunnen vanaf dan met Android-toestellen alleen via de Google Pay-app contactloos betalen. De bank stopt de ondersteuning omdat Google Pay 'sneller, gemakkelijker en net zo veilig' is als de app van ING.
Contactloos betalen met Google Pay. Met Google Pay betaal je snel, eenvoudig en contactloos met je Android telefoon of Wear OS Smartwatch. Je ontgrendelt eerst je telefoon zoals je gewend bent met bijvoorbeeld je vingerafdruk.
Wil je jouw telefoon als pinapparaat gebruiken? Bij Rabo SmartPin werkt jouw smartphone of tablet als een kassa. De app maakt via Bluetooth draadloos verbinding met de kaartlezer. De klant doet zijn bankpas in de kaartlezer en kan op die manier pinnen.