Wanneer wil je dat je abonnement stopt? Na de einddatum van je contract wordt je abonnement voor onbepaalde tijd verlengd, met een opzegtermijn van 1 maand. Wil je dat je abonnement stopt op de dag dat je contract eindigt? Zeg dan minimaal 1 maand van tevoren op.
U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.
Wil je het contract liever afkopen, dan kan dit uiteraard ook. Hiervoor bel je ook met de klantenservice (1201) en laat weten dat je het contract graag zou willen afkopen. Je ontvangt een e-mail met de totaalsom en of je hiermee akkoord gaat. Als je het contract afkoopt zal ook je BKR status worden verwijderd.
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. Als je je abonnement niet verlengt dan blijft deze voor onbepaalde tijd doorlopen. Dan kan je elk moment je abonnement opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Eventuele kortingen, die voor 1 of 2 jaar geldig waren, komen te vervallen.
Heb je een toestellening afgesloten op of na 1 mei 2017 en wil je niet meer elke maand betalen voor je toestel? Los de resterende toestellening dan in één keer af. Je kunt alleen de hele lening aflossen, geen gedeelte ervan.
Hoe moet de opzegging gebeuren? De opzegging moet schriftelijk gebeuren met een opzeg- of ontslagbrief. Daarin moet de start en de duur van de opzegtermijn vermeld worden. Opzegging door de werkgever: de werkgever moet je opzegging meedelen met een aangetekend schrijven of een deurwaardersexploot.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
Een maandelijks opzegbaar abonnement is een abonnement dat je op elk moment kunt opzeggen. De einddatum van het contract is bij Simyo altijd het einde van de maand. Zolang je niet opzegt wordt een maandelijks opzegbaar abonnement altijd automatisch met een maand verlengd.
Het afkopen van een mobiel abonnement is bij vrijwel alle providers mogelijk. Je provider staat alleen niet te springen om het afgesproken termijn van je contract te verkorten. Daarbij geldt dat hoe langer je contract nog loopt, hoe hoger de kosten hoger kunnen zijn.
Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.
Het opzeggen van een abonnement kan bij alle providers tot een maand voor het eindigen van het contract. De totale kosten voor het vervroegd opzeggen van een abonnement vallen vaak duurder uit dan wanneer je het abonnement laat doorlopen en elke maand de abonnementskosten betaalt.
Je opzegtermijn hangt af van je abonnementsvorm. Meestal is dit een maand. Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice. Natuurlijk kun je ook online opzeggen via het online opzegformulier.
Als de werknemer eerder weg wil dan voor het einde van de opzegtermijn, kan hij de werkgever vragen met het eerdere ontslag in te stemmen. Als de werkgever hiermee instemt, is sprake van beëindiging van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden.
Opzeggen kan in principe (tenzij rechtsgeldig anders bepaald) namelijk alleen tegen het einde van de maand. De laatste dag van de kalendermaand waarin uw opzegtermijn afloopt, is de laatste dag van uw dienstverband.
Als u zich niet houdt aan de opzegtermijn, moet u uw werknemer een vergoeding betalen als hij daarnaar vraagt. De vergoeding is niet hoger dan het loon dat de werknemer zou krijgen als u zich wel aan de opzegtermijn had gehouden.
"Opzeggen kan alléén schriftelijk", zo staat in menig contract. Op zich is dat rechtsgeldig, en de wederpartij zal dan ook een stuk papier moeten opsturen. Recent echter oordeelde de rechtbank Leeuwarden dat opzeggen per e-mail rechtsgeldig is, óók als de voorwaarden voorschrijven dat dit schriftelijk moet gebeuren.
Geachte heer of mevrouw, Met deze brief wil ik u laten weten dat ik mijn abonnement op [product / dienst] wil opzeggen. Ik zeg mijn abonnement op per [einddatum van uw vaste abonnementsperiode]. Hierbij houd ik rekening met de opzegtermijn van [aantal weken of maanden].
Als er geen betaling heeft plaatsgevonden, krijgt u een tweede herinneringsbrief. Uw operator zal u meedelen dat uw toegang tot zijn dienst(en) (internet, telefoon, gsm) geblokkeerd zal worden als u de situatie niet zo snel mogelijk rechtzet.
Je kunt naar een nieuwe provider overstappen nadat de looptijd van je huidige mobiele abonnement is verstreken. Hierbij moet je rekening houden met het opzegtermijn van één maand. Loopt je huidige contract bijvoorbeeld over twee maanden af, dan kun je het abonnement een maand voor die einddatum overstappen.
Heeft een telefoonabonnement invloed op je hypotheek? Ja, een telefoonabonnement heeft zeker invloed op je hypotheek. Tenminste, als je bij het abonnement ook een telefoon aanschaft die je maandelijks gaat afbetalen en waarvan het totale af te betalen bedrag hoger is dan 250 euro.