Bij biometrische verificatie verifiëren mensen hun identiteit met behulp van biologische kenmerken. Veel mensen gebruiken bijvoorbeeld hun vinger of duim om zich aan te melden op hun telefoon, en sommige computers scannen iemands gezicht of retina om hun identiteit te verifiëren.
Open je Google-account.Klik in het navigatievenster op Beveiliging.Selecteer onder Inloggen bij Google de optie Verificatie in 2 stappen aanzetten.Volg de stappen op het scherm.
Op je iPhone of iPad: ga naar 'Instellingen' > [je naam] > 'Inloggen en beveiliging'.Tik op 'Zet twee-factor-authenticatie aan'.Tik vervolgens op 'Ga door' en volg de instructies op het scherm. Op je Mac: kies het Apple-menu > 'Systeeminstellingen' > [je naam] > 'Inloggen en beveiliging'.
De Google Authenticator-app kan eenmalige verificatiecodes genereren voor sites en apps die Authenticator-app 2-stapsverificatie ondersteunen . Als u 2-stapsverificatie instelt, kunt u de Google Authenticator-app gebruiken om codes te genereren om u aan te melden bij uw Google-account.
Als u een Microsoft-verificatiecode hebt ontvangen die u niet hebt aangevraagd, kan dit zijn omdat: Iemand probeert toegang te krijgen tot uw account. Iemand heeft per ongeluk de verkeerde telefoon/e-mail ingevoerd bij het aanmelden. De levering van de code die u enige tijd geleden hebt aangevraagd, is vertraagd.
Ga op je iPhone naar Instellingen > [je naam] > Inloggen en beveiliging. Tik op Twee-factor-authenticatie inschakelen en tik vervolgens op Doorgaan. Voer een vertrouwd telefoonnummer in (het nummer dat je gebruikt om verificatiecodes te ontvangen) en tik vervolgens op Volgende. Er wordt een verificatiecode naar je vertrouwde telefoonnummer gestuurd.
Als je naar icloud.com gaat en inlogt met je Apple¬Account, wordt je mogelijk gevraagd om een code in te voeren die naar een vertrouwd apparaat wordt gestuurd. Als je wilt doorgaan zonder een code in te voeren, klik je op de knop 'Apparaten zoeken' onderaan het venster.
Selecteer Aanmelden en beveiliging. Voer uw extra e-mailadres in. Dit extra e-mailadres mag nog niet aan een ander Apple-account zijn gekoppeld. Apple stuurt een verificatie naar dat adres .
Bij dit verificatieproces worden doorgaans verschillende methoden en technologieën gebruikt om de identiteit van gebruikers te verifiëren, zoals e-mailverificatie, telefoonnummerverificatie, biometrische authenticatie, Knowledge-Based Authentication (KBA) en documentverificatie .
Verificatie in twee stappen in- of uitschakelen
Meld u aan bij uw Microsoft-account Geavanceerde beveiligingsopties. Kies onder Extra beveiliging en verificatie in twee stappende optie Inschakelen of Uitschakelen.
We vragen je soms te bewijzen dat je geen robot bent voordat je een account kunt maken of hierop kunt inloggen. Deze maatregel is ingesteld om je te beschermen tegen misbruik. Deze extra bevestiging per telefoon helpt voorkomen dat spammers onze systemen misbruiken.
Vereisten voor identiteitsverificatie
Uw rijbewijs of staats-ID-kaart. U kunt een foto van uw ID uploaden via de telefoon of computer . In sommige gevallen kunt u in plaats daarvan per post verifiëren. Sommige services vereisen dat u een foto van uzelf maakt met een telefoon om uw identiteit online te verifiëren.
Meld u aan bij VA.gov met uw ID.me-account. En gebruik de MFA-methode die u hebt ingesteld, zoals uw mobiele of vaste telefoon, authenticator-app of beveiligingssleutel. Op uw My VA-dashboard vindt u een waarschuwing die u vraagt uw identiteit voor uw account te verifiëren. Selecteer Verifieer uw identiteit.
Als u iOS 11.3 of later op uw iPhone gebruikt, hoeft u mogelijk geen verificatiecode in te voeren . In sommige gevallen kan uw vertrouwde telefoonnummer automatisch op de achtergrond op uw iPhone worden geverifieerd. Dat is één ding minder en uw account is nog steeds beschermd met tweefactorauthenticatie.
Als je het huidige telefoonnummer wilt behouden dat aan je Apple Account is gekoppeld, maar wilt wijzigen naar een ander primair e-mailadres, schakel je 'Primair telefoonnummer' uit. Kies 'Voeg nieuw primair telefoonnummer of e-mailadres toe'.
Ga op je iPhone naar Instellingen > [je naam] > Inloggen en beveiliging. Tik op Twee-factor-authenticatie inschakelen en tik vervolgens op Doorgaan. Voer een vertrouwd telefoonnummer in (het nummer dat je gebruikt om verificatiecodes te ontvangen) en tik vervolgens op Volgende. Er wordt een verificatiecode naar je vertrouwde telefoonnummer gestuurd.
Je kunt ook naar de Apple Account-website gaan om je Apple Account-gegevens terug te vinden. Ga naar de Apple Account-pagina, klik op 'Log in', klik op 'Wachtwoord vergeten?' en volg de instructies op het scherm.
Waarom u wordt gevraagd uw identiteit te verifiëren. Apple Cash-services worden geleverd door Green Dot Bank, lid van de FDIC. Apple Card wordt uitgegeven door Goldman Sachs Bank USA, lid van de FDIC. Green Dot Bank en Goldman Sachs vereisen identiteitsverificatie voor fraudebescherming en wettelijke redenen .
Het opgegeven telefoonnummer of e-mailadres is mogelijk onjuist . De provider of e-mailservice heeft dergelijke berichten mogelijk geblokkeerd. De verificatieberichten worden door uw telefoon geblokkeerd. De slechte netwerkverbinding kan ook een reden zijn.
Je hebt geen verificatiecode gekregen
Als er een sms met een verificatiecode naar je telefoon is gestuurd, ga je na of je abonnement en mobiele apparaat ondersteuning bieden voor de levering van sms'jes. De leversnelheid en beschikbaarheid kunnen verschillen per locatie en serviceprovider.