Hoe kan ik mijn Digid herstellen?

Bent u uw wachtwoord vergeten? Ga naar digid.nl/herstellen . Vul uw burgerservicenummer (BSN) en gebruikersnaam in.
...
Brief
  1. Ga naar Herstelcode wachtwoord invoeren en klik op de oranje button.
  2. Vul uw burgerservicenummer in (BSN) en gebruikersnaam in.
  3. Vul de herstelcode uit de brief in.
  4. Stel een nieuw wachtwoord in.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Kan ik DigiD opnieuw installeren?

Open de app en tik op 'Pincode vergeten'. Tik op 'Opnieuw activeren', dan wordt die app gedeactiveerd. U kunt nu weer een DigiD app activeren op een ander apparaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Hoe activeer ik mijn DigiD opnieuw?

Als u uw DigiD heeft aangevraagd via de website, dan kunt u uw DigiD ook activeren via de website:
  1. Ga naar digid.nl/activeren.
  2. Vul uw wachtwoord en gebruikersnaam in.
  3. Als u sms-controle heeft ingeschakeld, ontvangt u een sms-bericht: voer de sms-code in.
  4. Voer uw activeringscode in.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Wat is de gebruikersnaam van mijn DigiD?

Heb je jouw DigiD al geactiveerd? Dan kun je een nieuw wachtwoord aanmaken. Je moet dan nog wel je gebruikersnaam weten en je burgerservicenummer (BSN) bij de hand houden. Als je je gebruikersnaam bent vergeten, dan moet je opnieuw een DigiD aanvragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veiliginternetten.nl

Hoe lang duurt nieuw wachtwoord DigiD aanvragen?

Is er bij DigiD geen e-mailadres van u bekend, dan ontvangt u per brief de methode om een nieuw wachtwoord in te stellen. Hier gaan dus enkele dagen overheen en dat is vervelend als u bij uw gegevens wilt. Vul daarom uw DigiD aan met uw e-mailadres.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Bekmey DigiD aap kem nteqem Hoe kan je een DigiD App activeren

20 gerelateerde vragen gevonden

Kan ik DigiD telefonisch aanvragen?

U kunt de DigiD helpdesk bellen op telefoonnummer 088 123 65 55 en een machtiging aanvragen. U vraagt aan de persoon die u gaat helpen om de machtiging voor u aan te vragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op machtigen.digid.nl

Hoe weet ik of mijn DigiD is geactiveerd?

Gebruikersnaam en wachtwoord

Lukt activeren met ID-check of sms niet? Dan krijgt u de optie om de app te activeren met uw gebruikersnaam en wachtwoord. U ontvangt na drie werkdagen een bevestigingsbrief van DigiD dat de app is geactiveerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Waarom kan ik niet inloggen op mijn DigiD?

Dit wordt veroorzaakt door de instellingen van de browser die u op uw mobiele apparaat gebruikt. Uw browser staat dan ingesteld als 'desktopsite'. Ga naar de instellingen van uw browser en schakel deze functie uit. Het kan zijn dat DigiD app niet goed werkt in sommige browsers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Hoe kom ik aan mijn gebruikersnaam?

Na het aanmaken van een account verstuurt de dienst meestal een e-mail ter bevestiging. Hierin staat vaak ook de gebruikersnaam. Zoek dus eerst de mail op en bekijk daarin wat uw gebruikersnaam is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Kan je DigiD geblokkeerd worden?

Als het je helemaal niet meer lukt om in te loggen met je DigiD kan dit komen door de volgende oorzaken: Je gebruikt de verkeerde inloggegevens. Controleer of je de juiste gebruikt, denk aan hoofdletters en kleine letters. Je DigiD is geblokkeerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op inloggendigid.nl

Wat is Herstelcode DigiD?

Herstelcode wachtwoord invoeren

Wilt u een nieuw wachtwoord instellen en heeft u een brief of een e-mail ontvangen met een herstelcode? Wilt u uw wachtwoord voortaan sneller herstellen. Voeg uw e-mailadres en sms-controle toe aan uw DigiD. U kunt uw wachtwoord dan direct herstellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Waarom lukt het niet om DigiD te activeren?

Gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist/vergeten

Bij het activeren van uw DigiD moet u precies dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord invoeren die u bij de aanvraag heeft bedacht. Zijn deze niet precies gelijk of bent u deze vergeten, dan kunt u uw DigiD niet activeren. Vraag dan opnieuw een DigiD aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Waar vind ik de QR-code van DigiD?

Start vervolgens de DigiD-app op je telefoon. Binnen de app is het na enkele welkomstschermen de bedoeling om de camera van je smartphone of tablet op de QR-code op je computerscherm te richten. Er komt een vijf-cijferige koppelcode in beeld, voer die in op je computer en druk op Volgende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op id.nl

Hoe kom ik aan QR-code zonder DigiD?

Heb je geen smartphone en geen DigiD? Dan kun je de code telefonisch aanvragen: Bel 0800 – 1351 of 0800-1421. Houd je Burger Service Nummer (BSN) bij de hand.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gemiva-svg.nl

Kan ik inloggen zonder sms code?

Ga naar de website www.digid.nl. Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD. Selecteer de optie Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vgz.nl

Hoe lang is de DigiD code geldig?

Een DigiD is geldig tot drie jaar na de laatste keer dat u er ergens mee hebt ingelogd. Gebruikt u DigiD dus geruime tijd niet, dan moet u een nieuw DigiD aanvragen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Wat moet je doen als je je DigiD kwijt bent?

Als u uw DigiD-gebruikersnaam bent vergeten, moet u een nieuwe DigiD aanvragen. Uw wachtwoord kunt u herstellen via DigiD.nl met behulp van e-mail en sms of de DigiD app.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat is het verschil tussen DigiD en burgerservicenummer?

Alleen organisaties die wettelijk bevoegd zijn om burgerservicenummers te gebruiken, maken gebruik van DigiD. Dit zijn overheidsorganisaties of organisaties met een publieke functie, bijvoorbeeld: ministeries en gemeenten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Kun je DigiD verlopen?

DigiD stuurt u een automatisch bericht als er iets in uw account wijzigt. Bijvoorbeeld als u een DigiD aanvraagt, uw DigiD (app) activeert, uw e-mailadres of wachtwoord wijzigt, of uw DigiD na 3 jaar verloopt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Waar vind ik mijn sms code?

Via de website/brief
  1. Log in op Mijn DigiD.
  2. Klik op Controle via sms aanvragen.
  3. Selecteer via een brief.
  4. Vul uw telefoonnummer in. ...
  5. U ontvangt op uw telefoon een (gesproken) sms-code. ...
  6. Binnen 3 werkdagen ontvangt u een brief met een activeringscode.
  7. Activeer sms-controle met deze code via de homepage 'code ontvangen'

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Hoe ziet een DigiD wachtwoord eruit?

Uw DigiD wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen: minimaal 8, maximaal 32 tekens. geen spaties. ten minste 1 kleine letter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nederlandwereldwijd.nl

Kan mijn id niet scannen DigiD?

Heb je een smartphone of tablet zonder NFC-lezer of lukt de ID-check niet? Activeer dan de app met een sms-code. Kijk daarvoor de video 'DigiD app activeren met sms-controle'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digid.nl

Waar staat je DigiD op rijbewijs?

Beeldmerk op rijbewijs

Op de achterkant van het rijbewijs (uitgegeven vanaf 4 juni 2018) staat een nieuw beeldmerk dat aangeeft dat het rijbewijs een inlogfunctionaliteit heeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digitaleoverheid.nl

Is een DigiD code verplicht?

U bent niet wettelijk verplicht een DigiD aan te vragen. Het is wel zo dat steeds meer overheidsorganisaties DigiD gebruiken voor de toegang tot hun online dienstverlening. Zonder DigiD kunt u dus veel dingen niet via internet regelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat is het mailadres van DigiD?

Stuur je vraag naar info@digid.nl en je kunt een antwoord verwachten binnen twee dagen van DigiD.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op meteencontact.nl

Populaire vragen