Uw eerste betaalpas activerenHoud de betaalpas en de activeringscode bij de hand. Bel 0800 - 024 07 21, vanuit het buitenland +31 102 411 721. Toets de laatste 10 cijfers van uw rekeningnummer in.
Nieuwe pas, zelfde pincode
Heb je een nieuwe pas ontvangen, maar houd je wel je pincode? Activeer dan je nieuwe betaalpas heel eenvoudig door de pas met je pincode te gebruiken. Je kunt er dan ook contactloos mee betalen. De oude betaalpas vervalt daarna automatisch.
Je hoeft je nieuwe betaalpas alleen te activeren als je er een nieuwe pincode bij ontvangt. Heb je je pas vervangen met behoud van pincode? Dan hoef je niet te activeren.
Nieuwe of vervangende betaalpas met dezelfde pincode
Heb je een nieuwe of vervangende betaalpas ontvangen met dezelfde pincode als je oude pas? Dan is je pas al klaar voor gebruik en hoef je deze niet te activeren. Denk er wel aan om je nieuwe pas te koppelen. Dat doe je door in te loggen bij internetbankieren.
Je kunt dit heel makkelijk voor vertrek zelf activeren via Mijn RegioBank of de app. Met een telefoontje naar +3130 21 96 870 is het ook zo geregeld.
Activeren kan met een activeringscode, door te pinnen of door uw saldo te checken bij een geldautomaat van ABN AMRO of Geldmaat. Zo activeert u uw betaalpas. In Nederland en buitenland: De limiet voor geld opnemen is standaard € 500 .
Toets de 12 cijfers van de activeringscode in, die u in uw brief vindt. Uw betaalpas is geactiveerd.
Er kunnen een aantal redenen zijn waardoor je niet contactloos kunt betalen met je betaalpas: Voordat je contactloos kunt betalen, moet je eerst een contactrijke betaling of opname, met pincode, hebben gedaan. Je hebt het cumulatieve limiet van € 100 bereikt of de enkele transactie is hoger dan € 50.
Je nieuwe betaalpas of creditcard is vanwege veiligheidsredenen nog niet geactiveerd. Dit kun je zelf gemakkelijk doen met de Rabo Scanner via Rabo Online Bankieren. Je Rabo Scanner hoef je niet eerst te activeren. Deze is direct klaar voor gebruik.
Dit gebeurt in de volgende gevallen: U heeft de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd.U installeert de app op een nieuw toestel.U heeft 3 keer een verkeerde identificatiecode ingevuld.
Gelukkig kunt u simpel zelf uw pas deblokkeren in ABN AMRO App: tik op 'Zelf regelen', tik daar op 'Betaalpassen' en kies 'deblokkeren' bij de juiste pas. Of via Internet Bankieren: ga naar 'Zelf regelen', klik daar op 'Betaalpas' en kies voor 'Betaalpas (de)blokkeren'.
Wat zijn de kosten voor een nieuwe betaalpas? Bij verlies of diefstal betaalt u € 7,50 om uw betaalpas te vervangen. Lees meer over de kosten van dagelijkse bankzaken.
Als u niet snel uw huidige betaalpas opstuurt of afgeeft, zou uw bankrekening niet veilig zijn, wordt uw huidige betaalpas geblokkeerd of moet u bijbetalen voor een nieuwe betaalpas.
RABOBANK: Zodra u inlogt in de Internet bankieren app vindt u het kaartnummer onder “zelf regelen” > “bankpas” en vervolgens op > ”Pasgegevens”. Selecteer (bij meerdere kaarten) de pas waarvan u het kaartnummer wilt weten en dan verschijnt het kaartnummer en de betreffende vervaldatum in beeld.
Wat moet je doen, wanneer je bankpas is ingeslikt
Het beste is om meteen met je bank te bellen. Zorg dat je het nummer van je bank altijd hebt opgeslagen in je telefoon. Bij de bank kan men nakijken wat er aan de hand is.
Voor contactloos geld opnemen of storten moet de geldautomaat beschikken over een NFC reader. De NFC reader is al op veel geldautomaten van Geldmaat beschikbaar, maar nog niet op alle automaten.
Er is een limiet van 50 euro
Met name voor contactloos betalen met een kaart die gekoppeld is aan een betaalrekening, is een vast limiet zonder pincode de meest effectieve vorm van beveiliging. Het is echter geen vaste limiet en met smartphones of smartwatches kun je veel hogere bedragen afrekenen.
Als je drie keer de verkeerde pincode hebt ingetoetst, kun je de betaalpas ook via je zelfstandig adviseur laten deblokkeren. Het is niet mogelijk om via je zelfstandig adviseur de betaalpas te laten deblokkeren als deze kwijt of gestolen is.
Je kunt vanaf dan zonder extra kosten een nieuwe SNS Persoonlijke Betaalpas ontwerpen. Goed om te weten: Aanvraag van je persoonlijke betaalpas is mogelijk bij heraanvragen van de betaalpas op de rekeningen SNS Jeugd Betalen, Jongerenrekening en Studentenrekening gedurende de looptijd.
Opnemen tot € 5.000
kun je eenvoudig een geldautomaat van Geldmaat vinden en/of geldautomaten van andere banken. Per dag kun je maximaal € 500 per dag opnemen.
maximaal € 5.000 bij een geldautomaat in Nederland. maximaal € 25.000 bij betaalautomaten in winkels in Nederland.
Zolang je maandelijks niet vaker dan vijf keer en in totaal niet meer dan 200 euro uit een geldautomaat haalt, is contant geld opnemen gratis. Anders kost het 2 procent van het opgenomen bedrag met een minimum van 1 euro. Heb je een Premium-account (€95,88 per jaar), dan geldt er een drempel van 400 euro.
3. Pinpas, ov-chipkaart en andere pasjes. Er zijn veel succesverhalen over pasjes die het overleven, maar dit is nooit een goed idee! Door de hoge toeren en temperaturen kunnen je pasjes beschadigen en onbruikbaar worden.