Hoe kan ik goed archiveren?

In dit artikel een paar principes voor het maken van een goed archief, wat wel lekker werkt.
  1. Het moet bij je passen. ...
  2. Gebruik als het even kan slechts één archief. ...
  3. Gebruik voor elk onderwerp een aparte map. ...
  4. Sorteer de mappen op alfabetische volgorde. ...
  5. Zorg voor nette labels op je mappen. ...
  6. Leg al het materiaal voor het grijpen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op meereffect.nl

Hoe richt je een archief in?

Gebruik voor elk onderwerp één map.Sorteer je archiefmappen op alfabetische volgorde.Voorzie iedere archiefmap van een geprint label (het kan handig zijn om de labeltitels ook in een Excel- of Numbers-document te kopiëren; zo houd je eenvoudig digitaal overzicht van alle mappen in je archief).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kantoorartikelen.nl

Wat is beter digitaal of op papier archiveren?

Een digitaal archief is een stuk efficiënter dan een papieren archief. Met krachtige zoekfuncties kun je eenvoudig en snel het gewenste document of e-mail terugvinden. Bovendien is de informatie overal beschikbaar, op elk moment en waar je ook bent.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digioffice.nl

Waarom is goed archiveren belangrijk?

Zodra je data hebt gearchiveerd kun je deze data beheren zodat je het later voor andere doeleinden kunt gebruiken. Deze bestanden kunnen later erg waardevol voor jou zijn. Door deze informatie goed te organiseren en structureren kun je alles later op een eenvoudige manier efficiënt terug vinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op 123onlineboekhouding.nl

Wat zijn de vereisten van een goed klassement en archief?

  • nauwkeurig. er is een inkomend telefoontje en je kan bv. ...
  • eenvoudig. het classificatiesysteem is door iedereen gemakkelijk te begrijpen.
  • soepel/flexibel. het systeem moet je gemakkelijk kunnen uitbreiden met bijkomende documenten.
  • betrouwbaar. ...
  • doordacht. ...
  • structuur. ...
  • toegankelijk. ...
  • continuïteit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op quizlet.com

Archiveren kun je leren!

37 gerelateerde vragen gevonden

Wat doe je in een archief?

Naast documenten, in de vorm van agenda's, notulen, dossiers, brieven en akten, kunnen ook kaarten, foto's, films, video's en digitale bestanden gearchiveerd worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikipedia.org

Hoe klasseer ik mijn documenten?

Dikke ringmappen bijvoorbeeld zijn superhandige bureauhulpjes! Voor elke map maak je een inhoudsopgave, waarop je ook nog eens de categorie schrijft. Dan klasseer je het meest recente document van elke onderverdeling bovenaan. Op elke rug van de map schrijf je de hoofdcategorie met de verschillende onderverdelingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op libelle.be

Wat gebeurt er bij archiveren?

Of u een e-mailbericht nu verwijdert of archiveert, het verdwijnt uit uw Postvak IN. In Gmail/Google-apps wordt een verwijderd bericht in de prullenbak geplaatst, terwijl een gearchiveerd bericht automatisch naar de map Archiefmap Alle e-mail wordt verplaatst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat gebeurt er als je iets archiveert?

Je e-mails worden verplaatst naar het label 'Alle berichten'. Wanneer je een bericht archiveert: Het bericht wordt teruggezet in je inbox wanneer iemand erop reageert. Wanneer je een bericht negeert: Reacties komen niet in je inbox terecht. Je kunt het gesprek zoeken als je het wilt terugvinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Wat gebeurd er als je iemand archiveert?

Wanneer je een gesprek archiveert, wordt het verborgen in je Postvak IN tot de volgende keer dat je met die persoon chat. Als je een gesprek verwijdert, wordt de berichtgeschiedenis permanent uit je Postvak IN verwijderd. 1. Tik op Chats om je gesprekken te bekijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl-nl.facebook.com

Hoe maak je een digitaal archief?

Stappenplan voor het opzetten van een digitaal archief
  1. Het doel en werkproces vastleggen. ...
  2. Documentselectie voor het digitale archief. ...
  3. Bepalen van de structuur van het digitale archief. ...
  4. Kiezen van het juiste pakket. ...
  5. Documenten digitaliseren en valideren. ...
  6. Metadata toevoegen voor de structurering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictportal.nl

Hoe mails archiveren?

Items archiveren in Outlook
  1. Selecteer minimaal één bericht in uw Postvak IN of andere map om dit te archiveren.
  2. Klik in de groep Verwijderen op Archiveren. U kunt ook de toets Backspace gebruiken om direct een of meer geselecteerde berichten te archiveren. ...
  3. Uw berichten worden verplaatst naar de map Archief.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kun je foto's archiveren?

Afbeeldingen verplaatsen naar archief
  1. Open photos.google.com op je computer.
  2. Log in op je Google-account.
  3. Selecteer een foto.
  4. Klik op Meer. Archiveren.
  5. Optioneel: Als je foto's wilt vinden die je vanuit de weergave Foto's hebt gearchiveerd, klik je op Menu. Archiveren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Waar zit archief in mail?

Alle berichten openen

Als een bericht is gearchiveerd, kun je het vinden door het label 'Alle e-mail' te openen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hebben mails een Archiefwaarde?

− de persoon voor wie het bericht archiefwaarde heeft, archiveert de e-mail. Dit kan de afzender, de geadresseerde of beiden zijn. − e-mails gericht aan meerdere geadresseerden en van algemene aard worden door de afzender gearchiveerd. Deze e-mails dienen meestal als algemene kennisgevingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op edavid.be

Wat is archief in mail?

Als je geen tijd hebt om een e‑mailbericht te lezen of er actie op te ondernemen als je het ontvangt, kun je het archiveren. Gearchiveerde berichten worden bewaard in een postbus 'Archief' zodat je ze later snel kunt terugvinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.apple.com

Waarom WhatsApp archiveren?

Met het chats archiveren kun je na het beantwoorden van een bericht de WhatsApp chat archiveren. Zo weet je precies welke chats er nog openstaan en welke je al hebt beantwoord. Alle gearchiveerde chats zijn terug te vinden en te openen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simyo.nl

Waarom foto's archiveren?

Zo kunt je je foto's ordenen en foto's verbergen die je niet vaak wilt checken. Voor foto's die je archiveert, geldt het volgende: De foto's staan nog steeds in albums waaraan ze zijn toegevoegd, worden getoond in zoekresultaten en staan nog steeds in mappen op je apparaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Waar blijven gearchiveerde berichten?

Gearchiveerde gesprekken terugvinden (Android)

Tik in WhatsApp op het tabblad Chats. Veeg omhoog totdat u Gearchiveerd ziet staan. Tik op Gearchiveerd. Tik op het gesprek om het te lezen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Waarom mail archiveren Outlook?

Als u wilt voorkomen dat uw postvak volloopt, kunt u oude items die u wilt bewaren, verplaatsen naar een archief, een apart Outlook-gegevensbestand (. PST) dat u kunt openen in Outlook zodra u het nodig hebt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een goede mappenstructuur?

In 5 stappen naar een goede mappenstructuur
  1. Stap 1: Begin met opschonen. Bekijk alle mappen op jouw computer, ook als je niet meer precies weet wat er instaat. ...
  2. Stap 2: Breng een duidelijke structuur aan. ...
  3. Stap 3: Hanteer maximaal 5 hoofdmappen. ...
  4. Stap 4: Deel uw informatie in. ...
  5. Stap 5: Check en dubbelcheck.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dezaak.nl

Hoe organiseer ik mijn administratie?

Een aantal tips om je administratie goed in te delen:
  1. Bewaar alles bij elkaar.
  2. Maak mappen niet te dik, maar ook niet te dun. Te dikke mappen kun je beter onderverdelen in meerdere mappen, te veel dunnen mappen maakt het geheel moeilijk doorzoekbaar en onoverzichtelijk.
  3. Kies een systeem dat voor jou logisch is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op simpleorganizing.nl

Hoe kan je zelf een map maken?

Een nieuwe map is zo gemaakt.
  1. Start de Verkenner.
  2. Klik links op Documenten.
  3. Klik met de rechtermuisknop op een leeg plekje in het rechterdeel van de Verkenner.
  4. Klik op Nieuw > Map.
  5. Typ een naam voor de nieuwe map.
  6. Druk op de Enter-toets.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Welke drie soorten archieven zijn er?

Over het algemeen maken de meeste organisaties gebruik van de onderstaande soorten archieven:
  • Personeelsarchief.
  • Projectarchief.
  • Dynamisch archief (voor de dagelijkse gang van zaken. ( ...
  • Schaduwarchief. ...
  • Statisch archief (documenten worden niet meer voor de dagelijkse bedrijfsvoering gebruikt, maar moeten wel bewaard worden)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op managementsupport.nl

Populaire vragen