Hoe kan ik een bedrag storneren bij ING?

ING Bankieren
  1. Start de app 'ING Bankieren' en log in zoals gebruikelijk.
  2. Tik op de betaalrekening waar het bedrag van is afgeschreven.
  3. Tik op de onterechte afschrijving.
  4. Tik op Terugboeken.
  5. Tik nogmaals op Terugboeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Kun je een betaling terugdraaien bij ING?

Ook wij mogen het geld niet voor je terughalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kan je geld terugboeken als je het zelf hebt overgemaakt?

Een betaling kan alleen direct teruggedraaid worden als het een automatische incasso gaat. Dit kan eenvoudig via je bankieren app tot acht weken na de datum van de afboeking. Als u zelf geld naar een verkeerd rekeningnummer stort (losse overboeking) is het helaas niet vanzelfsprekend om het geldbedrag terug te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Hoe maak je een overboeking ongedaan in ING?

Zelf regelen in Mijn ING
  1. Terugboeken (storneren) Klik op de afschrijving van je Betaalrekening en kies 'Terugboeken' ...
  2. Blokkeren/Deblokkeren. Klik onderaan in je incasso-overzicht op een incassant en kies 'Blokkeer' of 'Deblokkeer' ...
  3. Weigeren. Klik in je incasso-overzicht op de ingeplande incasso en kies 'Weigeren'

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Hoe boek ik een bedrag terug bij ING?

Je kunt storneren door op een afschrijving te klikken van je Betaalrekening en te kiezen voor 'Terugboeken'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Hoe de uitgavenstaten voor je kredietkaart zien in de ING Banking-app?

22 gerelateerde vragen gevonden

Kan ik een betaling terugdraaien?

Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken. Dit heet storneren. U kunt ook de bank vragen dit voor u te doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe moet je storneren bij ING?

ING Bankieren
  1. Start de app 'ING Bankieren' en log in zoals gebruikelijk.
  2. Tik op de betaalrekening waar het bedrag van is afgeschreven.
  3. Tik op de onterechte afschrijving.
  4. Tik op Terugboeken.
  5. Tik nogmaals op Terugboeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Hoe maak ik een overboeking ongedaan?

Informeer de persoon zo snel mogelijk dat er een vergissing is gebeurd. Vraag om het per vergissing overgeschreven geld terug te storten. Meestal zal de ontvanger van de overschrijving vrijwillig het onterecht ontvangen bedrag terugstorten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wikifin.be

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik ben opgelicht?

Heb je alleen de bankrekening (IBAN-adres) van de oplichter, dan kun je de naam, het adres en de woonplaats (NAW) opvragen bij de bank. Met behulp van een deurwaarder kun je vervolgens het geld terugvorderen bij de dader.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pointer.kro-ncrv.nl

Hoe maak je een overschrijving ongedaan?

Het slechte nieuws is dat een bank je uitgevoerde overschrijving niet kan annuleren, tenzij de fout bij de bank zelf berust. Je bank is wel verplicht om redelijke inspanningen te leveren om het bedrag terug te vorderen. De bank van de ontvanger is op haar beurt verplicht om daaraan mee te werken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hln.be

Hoe kan ik geld dat naar een verkeerde rekening is overgemaakt, terugdraaien?

Als de rekening bij dezelfde bank is, kan de bank optreden als bemiddelaar en toestemming vragen aan de begunstigde om de transactie terug te draaien . Als de rekening bij een andere bank hoort, is het beter dat u de vestiging benadert die de rekening van de begunstigde beheert en vraagt ​​om de transactie terug te draaien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kan ik een overboeking bij ING annuleren?

U kunt uw verzoek om de EFT/Money Transfer-transactie die u via Online Banking hebt uitgevoerd, te annuleren/wijzigen, indienen door te bellen naar 0850 222 0 600 Telephone Banking . Om de EFT/Money Transfer-transactie die u via onze vestigingen hebt uitgevoerd, te annuleren/wijzigen, kunt u uw verzoek via onze vestigingen indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Waarom kan ik niet terugboeken bij ING?

Het terugboeken van een incasso kan binnen 56 dagen nadat het bedrag van je rekening is geïncasseerd. Indien deze tijd is verstreken kun je een 'Melding onterechte incasso' indienen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Wat te doen bij een verkeerde overschrijving?

Jouw bank neemt contact op met de bank waar de ontvanger de rekening heeft.Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken. Als de ontvanger het geld niet vrijwillig terugboekt, moet je zelf (juridische) maatregelen nemen. De banken geven op verzoek wel de contactgegevens van de ontvanger.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan je geld terugboeken als je het zelf hebt overgemaakt bij de Rabobank?

Jazeker, dat kan.Je kunt het bedrag zelf online binnen 8 weken terughalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Kan je een Ideal betaling terugdraaien?

Indien u de betaling wenst terug te draaien, dient u hiervoor contact op te nemen met de partij aan wie u de betaling heeft gedaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ideal.nl

Kun je overgemaakt geld terughalen bij ING?

Wat doet ING voor je? De betaling die jij hebt gedaan is definitief en kunnen we daarom niet ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Kan ik mijn geld terugkrijgen nadat ik ben opgelicht?

Als u een oplichter heeft betaald

Als u al een oplichter hebt betaald, kan uw bank u terugbetalen, afhankelijk van de betaalmethode — en sommige methoden hebben betere terugbetalingsmogelijkheden dan andere. Als u een oplichter contant betaalt, is de kans klein dat een bank u terugbetaalt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kan ik een iDEAL betaling terugdraaien bij ING?

Je kunt een betaling met iDEAL niet terugboeken via je bank, zoals met een eenmalige incasso wel kan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan ik mijn geld terug krijgen als ik opgelicht ben?

Eerst stuurt je bank een terugstortverzoek naar de dader. Wordt het geld niet binnen 3 weken terugbetaald, dan krijg je de gegevens van de persoon. Die gegevens stuur je door naar de deurwaarder, die je geld terugvordert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Hoe kan ik een overboeking annuleren?

Om een ​​overschrijving te annuleren, logt u in op uw online bankrekening.Ga naar de transactie- of betalingsgeschiedenis en selecteer de Interac e-Transfer-transactie die u wilt annuleren.Gebruik de opgegeven annuleringsoptie . Dit proces verschilt per financiële instelling, die ook annuleringskosten in rekening kan brengen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Van wie is dit rekeningnummer ING NL10INGB0005300114?

NL10INGB0005300114 met tegenrekening naam ING Bank NV. NL13ABNA0506417344 met tegenrekening naam ABN AMRO Bank NV.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op iban.nl

Kan ik een overboeking terughalen?

Dat ligt eraan hoe je de overboeking hebt gedaan. Bij een automatische incasso kun je een overboeking storneren, wel zo handig. Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bieb.knab.nl

Is ING telefonisch bereikbaar?

Hang dan gewoon direct op en bel de Alarmlijn. Een échte ING-medewerker vindt dat geen probleem. Je kunt de Alarmlijn vanuit de app bellen (via de Serviceknop onderaan het scherm,) of gewoon telefonisch via 020 22 888 00. De Alarmlijn is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Wat als je geld overmaakt naar een verkeerde rekening?

Als je geld naar een verkeerde bankrekening overmaakt, heb je dat onverschuldigd betaald. De ontvanger is wettelijk verplicht om het geld terug te storten. De bank staat hier in principe buiten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Populaire vragen

  Vorige artikel
Kan beits tegen vocht?
Volgende artikel  
Waar vind ik Systeeminformatie?