Kijk Viaplay op je tv
Met een Chromecast, Apple TV of met de Viaplay app op je smart-tv. Kijk dit seizoen live Formule 1 op Viaplay Xtra op kanaal 225 (zaterdag en zondag), gewoon op je tv-ontvanger. Wanneer kan ik Viaplay Xtra op kanaal 225 kijken? Dit seizoen kijk je de tv-zender Viaplay Xtra op kanaal 225.
Maar Viaplay is dus een app voor op je smartphone of tablet, die je alleen op je televisie kunt bekijken als je dat technisch regelt met bijvoorbeeld een Google Chromecast, of AppleTV. Viaplay zit, net als Netflix bijvoorbeeld, vaak standaard op nieuwere smart-tv's (scroll naar beneden om te zien op welke).
De app voor Viaplay is nu onder andere hier in de Google Play Store en hier in de Apple App Store te downloaden. Viaplay liet weten dat er een app zou verschijnen voor de streamingdienst die op allerlei verschillende apparaten beschikbaar zal zijn (zie overzicht).
Viaplay werkt niet op mijn tv
Controleer of zowel je tv en de Viaplay-app volledig bijgewerkt zijn. Check uiteraard je internetverbinding. Schakel je televisie uit en koppel de voedingskabel los. Start daarna opnieuw op en probeer de Viaplay app nogmaals.
Download de Viaplay-app in de Google Play Store of selecteer de Viaplay-app in het beginscherm. Meld je aan in de Viaplay-app met de code. Je vindt hier meer informatie hierover. Als je geen Viaplay-account hebt, kun je je hier aanmelden.
Als je bent ingelogd in Mijn Ziggo ga je naar 'Producten' en dan 'Televisie'. Dan zie je onder het kopje 'Mijn Televisie' het subkopje 'Streamingdiensten'. Klik op 'Streamingdiensten beheren'. Tijdens het activeren word je doorgestuurd naar Viaplay om je aanmelding en registratie af te ronden.
Streamen kan via alle apps die ondersteund worden. Dit zijn onder andere YouTube, Netflix en de app van de NPO. Je opent de app op je smartphone of laptop en je geeft de opdracht om de video af te spelen op een tv. De Chromecast of Google Cast maakt direct verbinding met internet.
Het is gelukkig heel simpel om in 2022 alle sporten, films en series van Viaplay op je televisie te bekijken. Heb je een Smart TV van één van de grote merken uit 2016 of later? Dan is de kans heel groot dat je gewoon een applicatie op je televisie kunt downloaden en op die manier alles kunt streamen.
Viaplay activeren op je Samsung smart-tv
Sluit je Samsung smart-tv aan op de breedbandpoort of een draadloos netwerk. Druk op Smart Hub of Smart TV op je afstandsbediening. Download de Viaplay-app in de Samsung App store of selecteer de vooraf geïnstalleerde Viaplay-app. Meld je aan in de Viaplay-app met de code.
1 Gebruik de Home -knop om het Home-scherm weer te geven. Kies vervolgens "Apps". Kies vervolgens het pictogram Search (Zoeken). 3 Navigeer naar de apps die je wilt toevoegen en kies vervolgens "Install" (Installeren).
Als klant van KPN kan je Viaplay toevoegen aan je abonnement. Dit doe je makkelijk in MijnKPN. Je betaalt 13,99 /mnd.
Je kunt maximaal 5 apparaten aanmelden bij je account. Een apparaat is bijvoorbeeld een computer, mobiele telefoon, tablet, gameconsole of een smart-tv. Als je het maximale aantal verbonden apparaten hebt bereikt, ontvang je een bericht. Je kunt dan een van de apparaten gebruiken die je al hebt geregistreerd.
Problemen met de Play Store oplossen
Als je de app niet kunt vinden in de lijst met alle apps: Controleer of je een ondersteund Android-apparaat of ondersteunde Chromebook gebruikt. Het is mogelijk dat je de app hebt verborgen en dat je de app weer moet inschakelen. Schakel je apparaat uit en weer in.
Om aan de slag te gaan met Viaplay op je smart-tv, zoek je de app op het apparaat. Op sommige modellen is de app al geïnstalleerd. Als dat niet zo is, ga je naar de App Store om de app te downloaden.
Als een app in de App Store een knop 'Download' heeft in plaats van een prijs, is de app gratis. Er worden geen kosten in rekening gebracht voor het downloaden van een gratis app. Sommige gratis apps bieden in-app aankopen en abonnementen die u kunt kopen.
Voer een softreset uit op de tv. Een softreset sluit de tv volledig af en start hem opnieuw op, in plaats van hem alleen maar in de stand-bymodus te zetten. Dit kan problemen oplossen die je mogelijk hebt met apps.
Controleer of alles in orde is met uw WiFi- en tijdinstellingen. Controleer of uw castingapparaat (smartphone of computer) en de tv verbonden zijn met hetzelfde Wi-Fi-netwerk. Start uw draadloze router opnieuw op. (Koppel de router los en wacht ongeveer 30 seconden voordat u de stroom weer inschakelt.)