Controleer of de smartcard van je provider op de juiste manier in de CI+ module zit. Op de module zelf staat meestal een instructie hiervoor. Zorg ervoor dat je de smartcard met de gouden chip eerst in de module steekt. Ga ook na of de module goed in de tv zit.
Smartcards verlopen niet door een storing, in fupc gebied kan je smartcard 2 maanden zonder signaal, in fziggo gebied zelfs een half jaar. Als een smartcard ineens niet meer werkt kan die defect zijn.
Telefonisch uw smartcard activeren? Bel de Ziggo Activatielijn op 0900 – 2020 000 (normaal tarief) en volg de instructies. Binnen 10 minuten(uiterlijk 45 minuten bij grote drukte) kijkt u digitaal televisie.
Het duurt maximaal 48 uur voor de zenders in je nieuwe pakket geactiveerd zijn. Wacht dus nog even af. Verschijnt de melding na 48 uur nog steeds in beeld? Volg dan dit stappenplan opnieuw.
Als je de melding "gecodeerd signaal" of "geen rechten" krijgt, betekent dit meestal dat je niet het juiste abonnement hebt om de zender te bekijken. Om meer zenders te krijgen kun je je abonnement uitbreiden via je Mijn Canal Digitaal account.
Waarom moet ik mijn smartcard heractiveren? Als je een tijd geen tv hebt gekeken, moet de smartcard opnieuw geactiveerd worden. Dit komt omdat een smartcard elke maand nieuwe kijkrechten krijgt. Deze rechten moet 'ie dan vernieuwen zodat jij tv kunt kijken.
Hoe kom je aan een CI+ module? in bruikleen van je provider. Zo betaal je bij Ziggo €2 per maand als je een CI+ module bestelt voor je 2e of 3e tv. Voor je eerste tv is de module gratis.
Plaats de smartcard met de chip naar beneden in de mediabox. Heb je een Philips DCR 2020/2022? Plaats dan de smartcard met de chip naar boven gericht in de mediabox. Het merk en modelnummer van je mediabox vind je aan de voorkant van het apparaat.
Ja CI+ modules kunnen stuk gaan. Op ze tv is dit veelal te zien als melding "gecodeerd signaal" of iets in die richting. Dit hangt van het merk tv af. Ook zou je het id van de CI module en smartcard of je tv moeten kunnen uitlezen.
Maar, iedereen mag 3 digitale activaties hebben (dus los van wat dit is, een box, kaart/CI). Er is alleen een uitzondering voor voormalig Ziggo klanten die nog gekochte apparatuur hadden buiten de 3 activaties om. Die mogen tot 5 activaties hebben, anders zouden ze namelijk ineens de helft niet meer kunnen gebruiken.
Op de website van Ziggo achterhaal je eenvoudig of je momenteel een geschikte smartcard tv hebt staan. Na het invullen van een postcode en huisnummer kies je het merk en typenummer van jouw televisietoestel. De Ziggo-website geeft meteen uitsluitsel, waarna je al dan niet een CI+-module kunt bestellen.
Je steekt de meegeleverde smartcard in de module en die steek je eenvoudig in je tv. Met de module en je Ziggo smartcard heb je geen aparte ontvanger meer nodig. Digitaal genieten zonder extra apparatuur, kabels (behalve een coaxkabel) en afstandsbediening.
Bij sommige tv-providers kun je tv-kijken zonder kastje met een CI-module. Deze smartcard is een insteekkaart die je in je smart-tv plaatst. De CI-module vervangt dan de tv-ontvanger. Wel moet de coaxkabel nog altijd zijn aangesloten op de televisie.
CI staat voor Common Interface, en is kortgezegd een manier van digitaal televisie kijken. Een CI+ bestaat uit de smartcard van je provider, waar je abonnement op staat, en een soort omhulsel: de module. Je doet de smartcard in de module en deze steek je vervolgens in de TV.
1. Quantis CI+ 1.3. Als u thuis niet wilt hannesen met 2 afstandsbedieningen, of u wilt geen decoder op uw televisie kastje hebben staan dan is de de aanschaf van een CI+module hiervoor een ideale oplossing. Een echte aanrader binnen deze producten is de Quantis CI + 1.3 interactieve module.
Druk op de afstandsbediening van de ontvanger op de menuknop; Selecteer 'Instellingen' en druk op 'Installatie'; Selecteer 'Zenderlijst inladen' en druk op 'Ja, opnieuw scannen'; De ontvanger gaat nu de nieuwe zenderlijst inladen.
Dit is een apparaat waarmee de opgeslagen informatie op de kaart kan worden gelezen. Smartcards worden bijvoorbeeld gebruikt om toegang te verkrijgen tot gebouwen, computers, of betaalde TV.
Een E100 of E100-4 melding verschijnt als de smartcard niet gelezen kan worden door je mediabox of CI+ Module.
Op de productpagina van elke televisie vind je de specificatie Ondersteund door aanbieder. Als hier Ziggo naast vermeld staat, dan is de tv gecertificeerd.
Je ziet de melding 'Zender niet toegankelijk' op je tv als je smartcard bijgewerkt moet worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je digitale ontvanger een tijd niet is gebruikt of uit heeft gestaan. Het bijwerken van je smartcard is gelukkig binnen 5 minuten geregeld.
Zie je de foutmelding Gecodeerd signaal, Signal scrambled of Gecodeerd programma? Dit betekent dat je CI+ Module geen verbinding heeft met je tv.