Dit moet je weten over het ophalen
Neem ter controle een geldig legitimatiebewijs mee (geen kopie). Haal je pakket op binnen 1 week. Daarna gaat het terug naar de afzender. Soms moet je betalen bij het ophalen.
Hoe haal ik m'n pakket op bij een DHL pakketautomaat? Als je pakket bij een van onze automaten is bezorgd, sturen we je een mail, sms of bericht in de Mijn DHL app met een unieke afhaalcode. Vanaf dat moment heb je zeven dagen om het pakket op te halen.
Je klant haalt het pakket op
De bezorger brengt je pakket naar een PostNL-punt in de buurt. Daar kan je klant het binnen 1 week ophalen met een geldig legitimatiebewijs. Komt niemand het pakket ophalen? Dan sturen we het naar je terug.
Nadat het bedrijf het pakket heeft afgegeven bij het door de klant gewenste afhaalpunt, informeert het de klant over de status van de levering via berichten en e-mailmeldingen. De klant moet het pakket ophalen binnen de opgegeven drempelwaarde die het bedrijf aangeeft .
Kies in de webshop voor 'Ophalen bij een afhaalpunt' en rond de bestelling af. De order zal door de webshop worden verwerkt en worden overgedragen naar de vervoerder. Zodra de vervoerder het pakket verwerkt heeft zal deze worden geleverd in de door jou gekozen pakketautomaat.
Scan de code op je verzendetiket of toets de barcode manueel in. Steek het pakje in de locker die automatisch opengaat. Als de locker te klein is, duw je op het scherm op 'Meld een probleem' en sluit je de locker. Een grotere locker gaat dan open.
Ook kan je pakketjes ontvangen in een pakketautomaat. Kies je ervoor om een pakket te ontvangen via een PostNL pakketautomaat, dan krijg je een unieke code toegestuurd zodra het pakket klaarligt. Met deze code is de deur van de automaat te openen en haal je jouw pakketje eruit.
Er wordt een sleutel in de brievenbus achtergelaten die als sleutel voor een pakketkluis kan worden gebruikt. Deze sleutel heeft een label dat de pakketkluis aangeeft waarin het item zich bevindt. Steek de sleutel in de juiste pakketkluis en het poststuk kan worden opgehaald . De sleutel blijft in de kluis nadat deze is geplaatst.
Zodra het pakket is geleverd, ontvang je een sms of e-mail met een unieke afhaalcode. Voer deze in op het display van de DHL Pakketautomaat, en je hebt je pakje te pakken.
Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.
Om uw zending op te halen bij een ServicePoint DHL eCommerce, hebt u uw burgerkaart of een identiteitsbewijs nodig . In het geval dat u deze niet kunt ophalen, kunt u een andere persoon machtigen om dit in uw plaats te doen.
Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Er zijn webshops die het pakket vanaf het DHL punt alleen aan jou willen afgeven. Soms zijn deze pakjes extra verzekerd en is een handtekening van de originele ontvanger vereist.
Hoe werkt de pakketautomaat? Het verzenden of ontvangen via een DHL pakketautomaat is veilig en gemakkelijk. Het kluisje in de automaat gaat alleen open met een unieke code.Deze krijgt men per mail toegezonden en in de app bevestigd op het moment dat het pakje in de pakketautomaat wordt gelegd.
Het kwam neer op: "Als je geen afhaalpunt kunt kiezen, dan is bezorging op een afhaalpunt voor dat product niet mogelijk. Dat kan bijvoorbeeld liggen aan de grootte en waarde van het product, of aan de verkoper."
Zo werkt het
Als de bus is gestopt houd je je OV-chipkaart 3 seconden tegen het ophaalapparaat. Het apparaat geeft een piepje als je product is geladen. Alle producten die klaar staan worden in één keer geladen. Het apparaat geeft aan wanneer alle producten zijn opgehaald.
Voor het afhalen van jouw bestelling uit een DHL-pakketautomaat heb je een afhaalcode nodig. Deze code ontvang je voorafgaand per e-mail van DHL. Indien je deze code niet hebt ontvangen, willen we je vragen om te checken of de e-mail in de ongewenste mail is beland.
Het komt soms voor dat er niemand thuis is bij het moment van bezorgen. We leveren je pakket dan af bij de buren of bij een PostNL-punt in de buurt. Je ontvangt van ons een code waarmee je kunt zien naar welk PostNL-punt je pakket is gebracht.
Ga naar de Pakjesautomaat en schakel bluetooth en de locatie in op je smartphone. Open de My bpost app en selecteer het pakje dat je wil ontvangen. Volg de stappen in de app om te connecteren met de Pakjesautomaat. Haal het pakje eruit en duw het deurtje van de locker dicht.
Net toen je dacht dat het niet makkelijker kon, kun je de ophaling betalen via je Click and Drop-account en ook de ophaling van het pakket regelen . Je hoeft alleen maar het trackingnummer van het pakket of de postcode op het label in te voeren, je ophaaladres in te voeren en je bent klaar.
Zodra je pakje in de Pakjesautomaat wordt afgeleverd, heb je 5 kalenderdagen tijd om het af te halen (geen verlenging mogelijk). Op de 6de dag zenden we het pakje terug naar de afzender.
Een pakket versturen met DHL of UPS via een pakketkluis van De Buren is heel eenvoudig. Je maakt een verzendlabel aan via de website en plakt deze op je pakketje. Vervolgens ga je naar een pakketkluis bij jou in de buurt, scan je het verzendlabel en plaats je het pakket in de (USP en DHL) pakketautomaat.