Een elektrische of plug-in Volkswagen is met een app op afstand voor te verwarmen. Gebruik deze mogelijkheid om voor vertrek de auto op de gewenste temperatuur te brengen, terwijl hij nog aan de lader staat. De app bevat een handige timer waarmee je de verwarming wanneer je maar wilt automatisch kunt activeren.
Laat je EV aan de lader en schakel de 'pre-heat' functie in. Dan is het aangenaam warm als je instapt én de batterij is al deels opgewarmd. Ze moet dan niet koud starten. De stroom om voor te verwarmen komt niet uit de batterij, maar uit de stekker.
Hoe lang je van tevoren een elektrische auto moet voorverwarmen, hangt sterk af van de batterij en de temperatuur. Gemiddeld ligt dit op zo'n 20 tot 30 minuten voor je reis.
De aandrijving van de GTE gebeurt door een 1,4 liter grote viercilinder benzinemotor met turbo die 150 pk levert en gecombineerd wordt met een elektromotor van 109 pk. Het systeemvermogen komt zo uit op 245 pk, wat exact hetzelfde is als op de GTI. Het maximumkoppel ligt met 400 Nm zelfs 30 Nm hoger.
In beide gevallen zorgt een nieuwe 19,7 kWh accu voor een ongekend grote elektrische actieradius: 142 kilometer** voor de eHybrid 50 Edition, 131 kilometer** voor de GTE.
Door de combinatie van een grote accu, elektromotor en benzinemotor kan de GTE tot wel 64 kilometer op alleen elektrische energie rijden . De accu kan via het lichtnet worden opgeladen en indien nodig kan de auto zowel op elektriciteit als op benzine rijden om serieuze prestaties te leveren .
Een accu gaat ongeveer 3 tot 6 jaar mee.
Lange actieradius vergeleken met puur elektrisch - PHEV-auto's hebben het voordeel dat ze benzine of diesel gebruiken, dus ze kunnen snel worden bijgetankt en slaan meer brandstof op dan een accu voor een langere actieradius. Kunnen zichzelf opladen tijdens het rijden - PHEV's hebben het voordeel dat ze zijn aangesloten, maar kunnen ook opladen tijdens het rijden.
Kan een hybride auto ook alleen op benzine rijden? Ja, een hybride auto kan ook alleen op benzine rijden als de batterij leeg is. Tijdens het rijden zal de elektromotor zichzelf weer opladen door het regeneratief remsysteem, waardoor je al snel weer hybride rijdt.
Met een gemiddeld verbruik van 1.5 liter per 100 kilometer is deze wagen de belichaming van Duits vakmanschap. Natuurlijk moet je de wagen wel opladen om dit verbruik te kunnen halen. Nog steeds doet deze GTE het dan veel beter dan zijn benzineslurpende broertje: de GTI.
Bij een bezine-, diesel- of hybrideauto wordt de cabine verwarmd doormiddel van de restwarmte van de motor. Een elektromotor in jouw EV is echter veel efficiënter. Daardoor blijft er minder restwarmte over. Er is dus een kachel nodig om de cabine te verwarmen.
Mocht uw EV geen voorconditioneringsfunctie hebben, dan verbetert het opwarmen van het voertuig voor een paar minuten voor het rijden de batterijprestaties . En raad eens? In tegenstelling tot voertuigen op benzine produceert het laten rijden van uw EV in uw garage of op straat geen schadelijke dampen.
Voorverwarmen van de auto en accu
Stel eenvoudig een vertrektijd in en het interieur van de auto en de accu zelf worden verwarmd tot de ideale temperatuur ter voorbereiding. Dit betekent dat de verwarming van de auto niet vol aan hoeft te staan tijdens het rijden en dat bespaart veel energie.
Nadelen. Plug-in hybride auto's zijn zwaar. De combinatie van een elektromotor en brandstofmotor zorgt voor extra gewicht. Ook is de accu van een plug-in hybrid groter, in vergelijking met een full of mild hybrid.
De elektromotor wordt soms gebruikt om de benzine- of dieselmotor te ondersteunen, maar kan de auto ook lange tijd van stroom voorzien zonder de ICE te gebruiken – wat de auto in feite een EV maakt. Als er echter geen elektrische energie is, kan de auto alleen op benzine rijden .
Als je met je hybride auto gaat rijden, zet dan de eco-modus aan. Dit helpt je om energie te besparen. In de eco-modus werken de verwarming, airco en stuurbekrachtiging minder sterk. Het gaspedaal reageert ook iets langzamer, zodat je minder snel versnelt en afremt.
Welk soort laadstation voor de Volkswagen Golf GTE? De Volkswagen Golf GTE heeft aan autozijde een aansluiting Type 2 en kan als gezegd laden via 1 fase met 16 ampère. Hiervoor is een EV box Type 2, 1 fase, 16A geschikt. Dit model van de Volkswagen Golf GTE kan alleen overweg met laadstations van 16A.
Plug-in hybride
De accu kan ook energie opslaan die wordt gegenereerd door remmen, net als andere hybride aandrijvingen. Een plug-in hybride kan ook puur elektrisch rijden. Wanneer de accu leeg is, springt de verbrandingsmotor bij en kunt u uw reis naadloos voortzetten .
Hoe lang duurt het om de Volkswagen Golf Style eHybrid op te laden? Het opladen van de Volkswagen Golf Style eHybrid duurt ongeveer 3 uur en 37 minuten om van nul naar vol te laden met behulp van een typisch 7kW thuislaadpunt. De meeste bestuurders "laden" hun PHEV echter bij, dus de laadtijden zijn vaak veel korter.
Vanaf slechts €2000 exclusief BTW vervangen wij het accupakket door een gereviseerde versie, inclusief zes maanden garantie. Onze specialisten gebruiken professionele software om de kwaliteit van de refurbished accu's te waarborgen.
De GTE is relatief zwaar en de gewichtsverdeling is niet optimaal, zeker wanneer je de beschikbare 204 pk goed gebruikt. Door het hoge gewicht en direct beschikbare koppel van de elektromotor heeft de GTE te kampen met een snelle bandenslijtage. Voornamelijk de voorbanden hebben het zwaar te verduren.
Dat is eigenlijk verloren energie. Maar bij vrijwel alle elektrische auto's kan je 'regeneratief remmen'. Dat betekent dat, als je de gaspedaal lost of de rem induwt, de elektromotor in een omgekeerde stand schakelt, waardoor de energie gedeeltelijk omgezet wordt in elektrische energie.
Het voordeel van een hybride zonder stekker is dat je nooit je auto hoeft op te laden. Tanken bij het tankstation is voldoende. Door het samenspel tussen brandstofmotor en elektromotor is de hybride zonder stekker zuiniger en sportiever dan een auto zonder elektromotor aan boord.
Wat heb je nodig om je elektrische auto te op te laden??
Een oplaadkabel. In Nederland wordt voor elektrische auto's een type-2 stekker gebruikt. Dat wordt ook wel een Mennekes-stekker genoemd. Een laadpas of app om aan een openbare laadpaal of snellader te laden.