Als een simkaart komt te vervallen wordt het
Zodra uw SIM-kaart verloopt, kunt u deze niet meer opnieuw activeren en kan uw nummer opnieuw worden toegewezen. Hoewel u eenvoudig een nieuwe SIM kunt krijgen, krijgt u er een ander nummer bij.
Waarschijnlijk oude simkaart. Kan ik deze tot december 2025 gebruiken? De oude simkaarten werken na 1 juli 2024 niet meer, dus je moet hem voor die tijd vervangen.
Normaal gesproken kunnen gedeactiveerde simkaarten opnieuw worden geactiveerd en gebruikt op een ander telefoonnummer . Simkaarten hebben echter wel een vervaldatum. Dus als de simkaart niet actief is wanneer die datum aanbreekt, worden ze "beëindigd" en kunnen ze niet opnieuw worden gebruikt.
Als een simkaart komt te vervallen wordt het prepaidnummer van het netwerk gehaald. Zodra dit nummer verwijderd is valt de simkaart vaak niet meer te activeren. De enige optie is dan nog om een nieuwe prepaid kaart aan te schaffen.
Volgens het TRAI-consumentenhandboek wordt een simkaart als gedeactiveerd beschouwd bij niet-gebruik gedurende meer dan 90 dagen (ongeveer 3 maanden) . Het niet-gebruik betekent hier nul inkomende of uitgaande oproepen/berichten, geen datasessies, geen gebruik van diensten met toegevoegde waarde en enige gerelateerde betaling.
Stap 1: Haal de SIM uit uw mobiele apparaat en schrijf de afgedrukte nummers op. Stap 2: Identificeer uw bedrijf en neem contact met hen op via telefoon of e-mail. Stap 3: Vraag hen om uw mobiele nummer opnieuw te activeren. Stap 4: Geef hen het gedetailleerde accountnummer, zoals hun IMEI en SIM-nummer.
Langer dan zes maanden geen gebruik gemaakt van je simkaart
Dan wordt je aansluiting automatisch afgesloten. Het is dan niet meer mogelijk om de aansluiting weer in gebruik te nemen of het telefoonnummer te behouden. Als je wil, kun je een nieuwe Prepaid simkaart aanschaffen.
De enige vereiste is dat de nieuwe telefoon met de oude SIM-kaart moet werken en niet aan een ander telefoonbedrijf is gekoppeld . Zodra u de SIM-kaart in de nieuwe telefoon hebt geplaatst, zou u direct moeten kunnen bellen, sms'en en data moeten kunnen gebruiken met uw bestaande nummer en abonnement.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
De meeste mobiele telefoonbedrijven recyclen gedeactiveerde telefoonnummers binnen drie maanden, maar de timing kan variëren [*]. Uiteindelijk zal uw telefoonprovider uw nummer aan iemand anders toewijzen en zal uw oude SIM-kaart helemaal niet meer werken .
U moet een nieuwe SIM-kaart of eSIM kopen . U hebt uw SIM of eSIM langer dan 6 maanden niet gebruikt na het einde van de geldigheid van het laatste abonnement: deze kan niet opnieuw worden geactiveerd. U moet een nieuwe SIM-kaart of eSIM kopen.
Een permanent losgekoppelde SIM-kaart van het Globe-netwerk kan niet meer opnieuw worden aangesloten en het bijbehorende mobiele nummer kan opnieuw worden toegewezen en kan daarna niet meer opnieuw worden verkregen. Elk Globe Prepaid-tegoed op de permanent losgekoppelde SIM-kaart, ongeacht hoe verkregen, is niet inwisselbaar of restitueerbaar voor contant geld.
Een oude simkaart veilig weggooien of een sim card recyclen kun je doen door de kaart in te leveren bij een KPN winkel. Ook kun je informeren bij de afvalverwerking van je eigen gemeente. Soms zijn er goede doelen die oude telefoons en simkaarten verzamelen om deze te verkopen voor recycling.
Het antwoord is ja, als je sim vervangen wordt houd je altijd hetzelfde nummer.
Een simkaart slijt bij normaal gebruik eigenlijk amper en gaat gemiddeld 7-10 jaar mee. Indien de simkaart lang in de simkaart houder van het toestel zit kan het gebeuren dat het lastiger is om de simkaart los te krijgen.
Ja. U kunt uw telefoonnummer behouden als u uw telefoon en/of SIM-kaart kwijt bent. U hoeft alleen maar die oude SIM-kaart te deactiveren door dit aan uw mobiele provider te vertellen, en dan kunt u hen laten helpen een nieuwe SIM-kaart te activeren en uw telefoonnummer terug te zetten op die nieuwe SIM-kaart.
Als een simkaart komt te vervallen wordt het prepaidnummer van het netwerk gehaald. Zodra dit nummer verwijderd is valt de simkaart vaak niet meer te activeren. De enige optie is dan nog om een nieuwe prepaid kaart aan te schaffen.
Om een verlopen simkaart te reactiveren, moet u doorgaans contact opnemen met uw mobiele provider . Zij kunnen u door het proces leiden, wat vaak inhoudt dat uw identiteit wordt geverifieerd en mogelijk een vergoeding wordt betaald. Zodra dit is bevestigd, activeren zij de simkaart opnieuw, zodat u deze met uw telefoon kunt gebruiken zoals voorheen.
Over het algemeen is de geldigheid minimaal 3 maanden en maximaal 12 maanden. Het is aangeraden om dit voor de zekerheid bij je provider na te vragen. Wil je zeker weten dat je goed zit, dan raden we aan om het liefst minimaal 1 keer per maand, en anders in ieder geval 1 keer per 3 maanden, je simkaart te gebruiken.
Wat gebeurt er als ik mijn simkaart niet gebruik? Uw telefoon maakt geen verbinding met een mobiel netwerk, maar u kunt nog steeds wifi gebruiken voor internettoegang en apps . Uw simkaart verloopt ook na een bepaalde periode van inactiviteit en u moet mogelijk een nieuwe kopen als u weer mobiele diensten wilt gebruiken.