Hoe ga je om met je personeel?

5 tips voor het aansturen van je personeel
  1. Stem verwachtingen op elkaar af. Het is belangrijk dat je zo veel mogelijk op één lijn zit met je personeel. ...
  2. Doe wat je je medewerkers belooft. ...
  3. Geef voldoende werk uit handen. ...
  4. Neem de juiste houding aan. ...
  5. Wees duidelijk en transparant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemenmetpersoneel.nl

Hoe ga je om met lastige medewerkers?

Zes gouden, algemene adviezen:
  1. Accepteer dat moeilijke medewerkers niet willen en kunnen communiceren en alleen aan zichzelf denken;
  2. Probeer ze te begrijpen, blijf professioneel en organisatiegericht. ...
  3. Stel u flexibel op. ...
  4. Relativeer het gedrag van de lastpakken. ...
  5. Probeer de humor van sommige situaties in te zien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mtsprout.nl

Hoe houd je je medewerkers betrokken?

Gemotiveerd aan het werk.Zó zorg je voor betrokken medewerkers
  1. Werk aan binding (met de organisatie en met de doelen) ...
  2. Geef aandacht. ...
  3. Geef waardering en erkenning. ...
  4. Fouten maken mag, vier de successen. ...
  5. Niet de regeltjes, maar de mens centraal. ...
  6. Bonustip: maak mensen bewust van het gezamenlijke belang.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op essenburgh.com

Hoe communiceer je met je personeel?

Communicatie mag nooit alleen van bovenaf of in één richting zijn. Geef je medewerkers altijd de mogelijkheid om hun mening te geven. En als we het over feedback hebben, geef dan de mogelijkheid om anoniem te reageren. Medewerkers aarzelen vaak om kritische of negatieve feedback te delen met hun managers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op speakap.com

Hoe kan je het beste leiding geven?

Nog beter leidinggeven met deze 10 tips
  1. Het goede voorbeeld geven. Goed voorbeeld, doet volgen. ...
  2. Open en eerlijk zijn tegen medewerkers. ...
  3. Vaker erkenning en waardering tonen. ...
  4. Maak een betere planning. ...
  5. Duidelijke instructies geven. ...
  6. Geen nutteloze meetings. ...
  7. Vertrouw op specialisten. ...
  8. Pas op voor micromanagement.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ag5.com

Medewerkers Motiveren (zo doe je dat)

39 gerelateerde vragen gevonden

Wat moet je als leidinggevende niet doen?

Vijf dingen die je als leidinggevende NIET moet doen.
  • Doen alsof je 'one of the guys' bent. Helemaal hip tegenwoordig met al die coachende leiders. ...
  • Denken dat je alles beter weet. ...
  • Onzichtbaar en onbereikbaar zijn. ...
  • Veranderingen door anderen laten doorvoeren. ...
  • De massa volgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op businessfitscan.com

Wat zijn de 3 belangrijkste taken van een leidinggevende?

Als leidinggevende ben je vaak verantwoordelijk voor het bereiken van een bepaald doel. Leidinggeven draait niet alleen om het aansturen van mensen.
...
Die drie rollen voor leidinggevenden zijn:
  • De leider-rol.
  • De manager-rol.
  • De coach-rol.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nonons.nl

Hoe communiceer ik als leidinggevende?

Door concreet en glashelder te communiceren.
  1. Je zal moeten voorkomen dat ruis je bericht afzwakt.
  2. Je open en eerlijk moeten communiceren, ook al betekent dit dat je soms slecht nieuws moet leveren.
  3. Je zal communicatiebarrières te allen tijde moeten vermijden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leidinggeven.com

Hoe spreek je een werknemer aan op gedrag?

Volg de Training Praktisch Leidinggeven!
  • Tip 1: Accepteer het gedrag niet (nooit!) Accepteer het niet. ...
  • Tip 2: Hou het bij jezelf en ben concreet. Als je iemand aanspreekt zeg dan NIET 'Je bent altijd te laat' of 'Je bent ook altijd aan het roddelen'. ...
  • Tip 3: Ben duidelijk over je verwachtingen en welk gedrag je wenst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hsn-horeca.nl

Hoe kun je medewerkers binden en boeien?

5 manieren om medewerkers te binden en boeien
  1. Affective Commitment: de emotionele band (de affiniteit) die een medewerker heeft met een organisatie. ...
  2. Aandacht geven. ...
  3. Stimuleer groei en ontwikkeling. ...
  4. Geef waardering en erkenning. ...
  5. Biedt flexibele werkmogelijkheden aan. ...
  6. Onderzoek gezamenlijk de loopbaan van een werknemer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hrpraktijk.nl

Hoe krijg ik mijn personeel gemotiveerd?

Hoe houd ik mijn medewerkers gemotiveerd?Deel 1.
  • Toon betrokkenheid en respect naar je medewerkers.
  • Bied voldoende uitdaging en afwisseling in het werk.
  • Bied ontwikkelingsmogelijkheden.
  • Geef invloed op de wijze van uitvoering van de taken.
  • Uit waardering (vooral door positieve feedback maar ook in geld en vrije tijd).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mavintraining.nl

Hoe maak je medewerkers enthousiast?

7 tips om je medewerkers te enthousiasmeren
  1. Open communicatie. Niemand wordt graag in het ongewisse gelaten. ...
  2. Geef ze een inspirerende missie. ...
  3. Help hen beter te worden. ...
  4. Erken hun werk. ...
  5. Word hun advocaat. ...
  6. Stimuleer onderlinge teamwork. ...
  7. Deal met de ongemotiveerde werknemers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op goaltrainingen.nl

Hoe zet je je medewerkers in je kracht?

Zo creëer je betrokken medewerkers:

Belemmer de zelfstandigheid van medewerkers niet; maar geef ze volop de ruimte. Ga het echte gesprek aan. Laat ze hun kwetsbaarheid durven tonen. Moedig creativiteit en zelfstandigheid aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaviro.nl

Hoe om te gaan met negatieve medewerkers?

Als je goed wilt omgaan met negatieve medewerkers is het goed om te weten waar de aard van de mens ligt om te klagen. Het is namelijk te makkelijk om iemand te bestempelen als 'zeikerd' of 'negatieveling'. Bovendien komt dit niet ten goede voor de algemene werksfeer en kan er alleen maar extra wrijving ontstaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op me-scan.nl

Hoe een team aansturen?

Hoe kan ik mijn team maximaal motiveren? (9 praktische tips)
  1. Zorg ervoor dat iedereen het groter plaatje begrijpt. ...
  2. Geef ze wat ze nodig hebben. ...
  3. Plan zorgvuldig. ...
  4. Werk met prestatiedoelen. ...
  5. Zorg voor een meetsysteem. ...
  6. Wees er voor jouw medewerkers. ...
  7. Vier jullie successen. ...
  8. Ontwikkel duidelijke communicatiekanalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op schoolvoorleiderschap.com

Hoe verhoog je de betrokkenheid van medewerkers?

Vijf tips.
  1. Maak verwachtingen waar. De tevredenheid van medewerkers heeft alles te maken met de mate waarin drijfveren en verwachtingen ingevuld worden. ...
  2. Zoek verbinding met de missie van de organisatie. ...
  3. Zorg voor een energieke omgeving. ...
  4. Stimuleer teamwork. ...
  5. Betrek mensen bij het succes van de organisatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hrpraktijk.nl

Wat is oncollegiaal gedrag?

Oncollegiaal gedrag staat met stip op nummer 1. ,,Collega's die alleen op hun eigen ambities zijn gericht en te weinig oog voor samenwerken hebben, daar houden we niet van.'' Scoren, dat vinden we zelf uiteraard helemaal niet belangrijk. Nee, zelf hebben we oog voor onze naaste collega's.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Hoe ga je om met achterbakse collega's?

5 tips tegen rattengedrag op het werk
  1. Wees vriendelijk. Glimlachen werkt ontwapenend, dus het is de ideale tactiek om met vervelende collega's om te gaan. ...
  2. Hou je werk goed bij. ...
  3. Vergelijk niet. ...
  4. Bekijk de zaak vanop een afstand. ...
  5. Geloof in jezelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jobat.be

Hoe ga je om met collega die macht willen uitoefenen?

Omgaan met je lastige collega in 4 stappen
  1. Identificeer de lastige collega en wat hij doet dat over jouw grenzen heen gaat. ...
  2. Overweeg de opties die je hebt om op je lastige collega en zijn actie te reageren. ...
  3. Communiceer netjes wat er aan de hand is en waarom dat niet oké is naar je lastige collega toe.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op timemanagement.nl

Wat zijn kenmerken van een goede leidinggevende?

Goede managers hebben het in zich om goed te kunnen communiceren. Doordat je als manager goed luistert, begrijp je je medewerkers beter en kun je hen de juiste handvatten geven om hun werk zo goed mogelijk uit te voeren. Daarnaast is het belangrijk dat je deelt wat je kunt, om een transparante omgeving te creëren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op skillstown.nl

Waar moet een goede leidinggevende aan voldoen?

De vaardigheden en eigenschappen van een moderne manager
  • Een goede manager is een coach. ...
  • Het beste in mensen naar boven halen, het team laten groeien. ...
  • Delegeren en uit handen geven. ...
  • Communicatie is alles. ...
  • Kennis van zaken. ...
  • Integer en oprecht. ...
  • Lastige keuzes durven maken. ...
  • Productief en resultaatgericht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intermediair.nl

Waaruit blijkt dat je goed kan communiceren?

Je kunt mondeling communicatief vaardig zijn; je bent bijvoorbeeld goed in presenteren of in het stellen van de noodzakelijke vragen. Je kunt ook schriftelijk communicatief vaardig zijn; je kunt dan bijvoorbeeld goed je ideeën op papier zetten en maakt weinig tot geen grammaticale- en/of spelfouten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op werkstudent.nl

Wie staat er boven een leidinggevende?

De directeur staat helemaal aan de top, en onder hem of haar is er een heel web van managers en werknemers die het bedrijf draaiende houden. Maar elke medewerker heeft wel degelijk zijn of haar eigen takenpakket, ook al is dat soms niet altijd even duidelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jobat.be

Wat zijn de 5 taken van een manager?

5 klassieke basisfuncties van de manager
  • Plannen.
  • Organiseren.
  • Instrueren.
  • Coördineren.
  • Controleren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op grouve.nl

Kan je leidinggeven leren?

Leiderschap is deels aangeboren, maar is voor een groot deel te leren, zegt hoogleraar Erik van de Loo. “Je kunt leren hoe je verandering leidt; welke handelingen slagen en welke niet. Een leider moet weet hebben van bewezen manieren die een grotere kans van slagen te hebben.” Mensen volgen niet zomaar een leider.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tias.edu

Populaire vragen