Klik op Verzendlijsten > Afdruk samenvoegen starten en klik vervolgens op de samenvoegbewerking die u wilt uitvoeren. Klik op Adressen selecteren > Bestaande lijst gebruiken. Ga naar het Excel-werkblad en klik op Openen. Als u hierom in Word wordt gevraagd, selecteert u Blad1$ en klikt u op OK.
Een Excel-werkblad koppelen of insluiten in Word
Ga naar Invoegen > Tekst >Object.Ga naar Maken van bestand >Bladerenen zoek het bestand dat u wilt invoegen in het Word document.
Open een van de twee versies van het document dat u wilt samenvoegen. Klik op Documenten samenvoegen in het menu Extra.Selecteer in het snelmenu Oorspronkelijk document de ene versie van het oorspronkelijke document.
Selecteer Invoegen > Tabel > Tabel invoegen.Selecteer het aantal rijen en kolommen, de functie AutoAanpassen en selecteer vervolgens OK. Tip: Schakel het selectievakje Dimensies voor nieuwe tabellen opslaan als u wilt dat alle tabellen er zo uitzien.
Klik op de tabelverplaatsingsgreep om de tabel te selecteren. Ga op een van de volgende manieren te werk: Druk op Ctrl+C om de tabel te kopiëren. Druk op Ctrl+X om de tabel te knippen.
Als u het deelvenster Werkmapkoppelingen wilt openen, selecteert u Gegevens > Query's en verbindingen > Werkmapkoppelingen. Selecteer Opties in de rechterbovenhoek van het deelvenster en selecteer Alle koppelingen verbreken.
Een document openen
Selecteer Bestand > Openen en selecteer het document dat u wilt. Als u offline werkt, worden de revisies opgeslagen wanneer u de volgende keer online verbinding maakt.
Met Microsoft 365 en OneDrive of SharePoint kunnen meerdere mensen tegelijk aan een Word-document, Excel-spreadsheet of PowerPoint-presentatie werken. Wanneer iedereen tegelijk ergens aan werkt, heet dat cocreatie.
Een koppeling maken naar een nieuw bestand
U kunt ook een object selecteren dat u als hyperlink wilt gebruiken, zoals een afbeelding of een element in een grafiek. U kunt ook met de rechtermuisknop op de cel of graphic klikken en vervolgens op Koppeling klikken op het snelmenu, of u kunt op Ctrl+K drukken.
Mailmerge is een techniek voor bedrijven om door hun verzonden massacommunicatie een persoonlijk tintje te geven en wordt veel gebruikt in direct marketing.
Selecteer op het tabblad Pagina-indeling de optie Pagina-instelling. Schakel op het tabblad Pagina het selectievakje Aanpassen aan in. In de vakken Pagina's breed bij en Hoog geeft u het aantal pagina's op waarop u het blad wilt afdrukken. Klik in het menu Bestand op Afdrukken.
Sleep op het werkblad om de cellen te selecteren die u wilt afdrukken.Selecteer Bestand > Afdrukken > Afdrukken. Als u alleen het geselecteerde gebied wilt afdrukken, selecteert u Huidige selectie in Afdrukopties. Als in het afdrukvoorbeeld wordt weergegeven wat u wilt afdrukken, selecteert u Afdrukken.
De snelste manier om een mooie tabel te creëren, is door de functie Snelle tabellen te gebruiken. Deze ingebouwde ontwerpen besparen je een hoop gedoe. Word bewaart deze snelle tabellen in een galerie van zogenaamde bouwstenen. Ga naar Invoegen / Tabel / Snelle tabellen en selecteer een kant-en-klaar ontwerp.
Klik op Controleren > Werkmap delen. Schakel op het tabblad Bewerken het selectievakje Gelijktijdige bewerking door meerdere gebruikers toestaan... in. Selecteer op het tabblad Geavanceerd de gewenste opties voor het bijhouden en bijwerken van wijzigingen en klik op OK.
Om samen te werken in een document moet er wel aan een aantal voorwaarden worden voldaan. Het bestand moet een docx-, pptx- of xlsx-bestand zijn. Alle gebruikers moeten Office 2010 of hoger gebruiken, of de online applicatie. Het bestand mag niet als gereserveerd voor één persoon staan.
Als u een object wilt invoegen, klikt u op het tabblad Invoegen op Object.