LOAVIES: Kwalitatieve kleding, altijd on-trend Als ons eigen merk hebben we volledige controle over het ontwerp- en productieproces. Hierdoor zijn we in staat om kleding van hoge kwaliteit te bieden die perfect aansluit op de laatste modetrends. Onze kleding is niet alleen stylish, maar ook duurzaam en comfy.
Naast het aanbieden van modieuze producten, zet Loavies zich ook in voor duurzaamheid. Het merk streeft ernaar om milieuvriendelijke praktijken te integreren in zowel hun productieprocessen als hun bedrijfsvoering.
Betaalbare mode
Kwaliteit hoeft niet duur te zijn. Loavies biedt modieuze kleding tegen betaalbare prijzen, zodat je je garderobe regelmatig kunt vernieuwen zonder je budget te overschrijden.
Loavies krijgt een eigen fysieke winkel. Het Nederlandse merk opent namelijk een pop-up store in Hoog Catherijne in Utrecht. De pop-up staat in het teken van de party-collectie van Loavies.
Artikelen blijven verkrijgbaar zolang ze populair zijn. Op die manier bieden we altijd 1.200 tot 1.500 verschillende styles aan in onze webshop”, vertelt mede-eigenaar Jorn van Klooster, vijf jaar geleden de oprichter van Loavies. De formule slaat aan bij de doelgroep, die bestaat uit meiden tussen de 18 en 28 jaar.
Loavies is een populair Nederlands kledingmerk dat zich richt op trendy en betaalbare mode voor vrouwen. Het werd opgericht in 2012 en is sindsdien uitgegroeid tot een bekend merk in Nederland en daarbuiten.
“Het afgelopen jaar is voor ons erg belangrijk geweest”, vertelt Anna Meilink, die samen met Ben Meilink en Jorn Klooster op 23-jarige leeftijd Loavies oprichtte. De webshop is in twee en een half jaar uitgegroeid tot een van de grootste online winkels van Nederland, België en Duitsland.
Het merkt brengt wekelijks nieuwe items uit volgens de laatste fashion trends. De collectie van Loavies is bij ZIJ VAN RINSMA uitsluitend in de winkel verkrijgbaar.
"Ook de winkel zelf ziet eruit als een feestje." Loavies begon in 2012 als multi-brand webshop maar verkoopt nu uitsluitend zijn eigen label. De online retailer werd vooral groot dankzij de focus op social media en samenwerking met influencers.
Dure, premiummodemerken zijn niet duurzamer dan goedkopere kleding. Dat blijkt uit het laatste duurzaamheidsonderzoek van Rank a Brand. De scores van premiummerken op het gebied van duurzaamheid lopen zelfs achter en ook deze kleding wordt in zogenaamde risicogebieden als Bangladesh en Indonesië gemaakt.
Nu blijkt uit onderzoek van Quartz dat kledinggigant H&M valse milieuscores verspreidt. H&M gebruikt de Higg-scores al jaren. Duurzaam shoppen wordt voor consumenten niet makkelijk gemaakt. Er is een oerwoud aan keurmerken in de supermarkt, en ook in de kledingindustrie sijpelen duurzame labels door.
Veel internationale kledingmerken, waaronder H&M, C&A, Esprit, Marks & Spencer, GAP, VF Corporation en Kmart Australia, dragen bij aan deze situatie. Dit zijn belangrijke bevindingen van het rapport Branded Childhood dat vandaag wordt gepubliceerd door de Stop Kinderarbeid coalitie en SOMO.
Bij The Sting Companies maken we bewuste keuzes in de materialen die we gebruiken, met het oog op mens, milieu en dier. Onze producten zijn gemaakt van materialen die passen bij onze kernwaarden: ethisch verantwoord, no-nonsense cultuur, eerlijkheid en vertrouwen.
Zara produceert in 2025 uitsluitend duurzame kleding. Grote kledingmerken als Zara, Bershka en Pull&Bear produceren vanaf 2025 kleding, die 100 procent gerecycled, duurzaam en organisch is. Daarnaast moet in 2020 het gebruik van plastic tassen wereldwijd in alle winkels zijn uitgebannen.
Selecteer binnen 14 dagen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen de items die jij wilt retourneren en kies de gewenste retour methode.
Loavies: 'In de basis zijn we een e-commercebedrijf' Loavies begon vijf jaar geleden als multibrandwebshop, maar is inmiddels een merk met een eigen webshop en meer dan 160 fysieke verkooppunten. Het merk heeft honderdduizenden volgers op social media.
Waar het ooit werd opgericht op een zolderkamertje in Groningen door Anne en Ben Meilink en Jorn van Klooster, is Loavies inmiddels uitgegroeid tot internationaal modemerk voor elk modemeisje. Bestel je een fashion item? Dan heb je het de volgende dag al in huis! Tijdens Black Friday 2025 vind je hier volop korting.
Het merk Loavies bestaat nog niet zo lang, het is namelijk in 2012 opgericht. Het merk is opgericht op de zolderkamer van Anna Meilink in Nederland. Eerst was Loavies alleen in Duitsland en België.
LOAVIES zal geaccepteerde Overeenkomsten met een Consument-afnemer met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen.
Refresh je wardrobe met de ultieme wishlist-worthly styles, we've got you covered. Don't miss out en download nu de LOAVIES app!
Op 23-jarige leeftijd richt Anna Meilink Loavies op. Dit doet ze samen met twee compagnons Ben Meilink en Jorn Klooster.
Het is een online winkel. Tegenwoordig shoppen we ontzettend veel online, ook onze kleding. Loavies heeft daar heel erg goed op ingespeeld en is een volledige online winkel begonnen. Geen fysieke winkels, alleen een goed werkende website en een snelle bezorgservice.
Bij Frenkies Fashion vind je altijd de nieuwste items van Loavies.