Het repareren van zo'n bushokje is afhankelijk van het aantal gesneuvelde ruiten maar kost gemiddeld ruim tweeduizend euro. De rekening in de gemeente Loon op Zand is voor RBL Outdoor. Dit bedrijf beheert in die gemeente de haltes.
Een nieuw bushokje kost 4.000 euro, voor een vernielde scooter mag je 1.000 euro aftikken.
De kosten van een bushokje reclame hangen af van diverse factoren maar ga uit van +/- 75 per week per bushokje. In bepaalde seizoenen zal de prijs iets hoger liggen, op andere momenten juist iets lager. Ook de locatie is van invloed, een stad als Amsterdam is per definitie duurder dan een klein dorp in Overijssel.
Definitie abri
Het woord “abri” komt van het Franse woord “arbriter” wat letterlijk “beschutten” betekent. Tot aan pakweg het midden van de jaren dertig van de twintigste eeuw was een wachthuisje meestal wel afsluitbaar, nu zijn het altijd open ruimtes.
Het eigendom van alle reclame op bushokjes behoort tot een mediaexploitant, bijvoorbeeld de bekendsta: JD Decaux.
De kosten per poster liggen gemiddeld tussen de € 25,- en € 60,- per poster per week. De prijzen van reclamezuilen verschillen per locatie maar gemiddeld € 3.500,- voor 2 weken. Adverteren in het openbaar vervoer kan een interessante optie zijn als je regionaal wil adverteren en voor langere tijd zicht.
Een abriposter kent een omvang van 1185 bij 1750 millimeter. Ook de advertentiekosten zijn afhankelijk van de afname. De lengte van de campagne speelt mee. In de basis variëren de kosten van zo'n 200-250 euro per abri (of een vak, om in de juiste terminologie te blijven) bij een laag aantal vakken (ong.
Nederland telt meer dan 50.000 bushaltes. Dat is ongeveer 1 bushalte per 345 inwoners. Niet iedere bushalte biedt de mogelijkheid om bushokje reclame te tonen, hiervoor is het namelijk van belang dat er een bushokje (abri) staat en niet alleen een paal met daarop de naam van de busstop.
Met een papierformaat van maar liefst 1185 x 1750 mm past het Abri formaat er simpelweg niet op. Abri betekent letterlijk bushokje. Dat is ook de plek waar je posters met Abri afmetingen vaak ziet.
Groene daken door de hele stad
In totaal zijn 316 bushokjes van een dak bekleed met vetplantjes voorzien. De groene daken bieden verkoeling, vangen fijnstof op en houden water vast bij stortregens, wat het leven in de stad allemaal net wat prettiger maakt.
Het formaat van een abri poster betreft 1185 x 1750 mm. Letterlijk vertaalt betekent abri wachthokje. Dit is dan ook de locatie waar je deze posters het meeste tegenkomt. In Nederland vindt u dergelijke 'wachthokjes' vaak bij bus- en tramhaltes.
Kenmerken van een goede poster
De poster brengt een duidelijke boodschap over in zo weinig mogelijk woorden. Bevat vooral visuele informatie. De poster is goed gestructureerd en dus geen zoekplaatje. De poster is bondig.
Over het algemeen kosten flyers ongeveer 20 euro voor 500 stuks. Afhankelijk van de manier waarop je de flyers verspreid, kunnen er natuurlijk extra kosten bij komen.
Een affiche richt zich tot een niet te specificeren massa; een poster daarentegen is bestemd voor individueel gebruik.
Schrijf tussen 260 en 360 woorden in Word. Zoek een duidelijke/verrassende/grappige afbeelding die je onderzoek goed weergeeft.
Probeer bij het maken van een poster een emotie aan te spreken, dan blijft je boodschap beter hangen. De 4 basisemoties zijn: blij, bang, boos of bedroefd. Afhankelijk van je boodschap is blij vaak een goede keuze. Wees enthousiast in je tekst, gebruik vrolijke beelden van blije mensen, smileys of maak een woordgrap.