Prijs. De Toyota Supra heeft al sinds zijn marktintroductie in 1979 de reputatie van betaalbare sportwagen. Dat uit zich ook bij het huidige model van de vijfde generatie: het startmodel is al verkrijgbaar vanaf € 65.995. De topversie met uitgebreide uitrusting en enorm comfort is vanaf € 90.395 te koop.
Maar hoe hoog kunnen die Supra-prijzen worden? Eerder dit jaar betaalde iemand $173.000,- voor zo'n Supra, destijds een nieuw hoogtepunt. Maar alle records zijn gemaakt om te worden verbroken en deze 1998 Supra Turbo wordt geadverteerd voor maar liefst $499.999,-.
Goedkoop wordt de nieuwe Toyota Supra niet; de vanafprijs bedraagt ongeveer 82 mille. Dat is echter nog altijd stukken minder dan een Amerikaanse Toyota-dealer voor een Supra Turbo uit 1994 vraagt. Daaraan hangt een prijskaartje van maar liefst 500.000 dollar (ca. 439.000 euro).
In 1993 betaalde je namelijk voor een Toyota Supra 3.0i Twin Turbo (de versie die je wilt) een prijs van 177.355 gulden. Omgerekend naar euro's is dat 80.480 euro. Op 315 euro na kosten de twee Supra's nieuw dus exact hetzelfde.
Prijs. De Toyota Supra heeft al sinds zijn marktintroductie in 1979 de reputatie van betaalbare sportwagen. Dat uit zich ook bij het huidige model van de vijfde generatie: het startmodel is al verkrijgbaar vanaf € 65.995. De topversie met uitgebreide uitrusting en enorm comfort is vanaf € 90.395 te koop.
In 1998 werd de verkoop van de Supra gestopt, en in 2002 stopte Toyota officieel met de productie van de Supra in Japan. Sinds 2019 wordt de vijfde generatie Supra (model A90) geproduceerd.
Deze versie van de Toyota Supra is in Nederland op de markt sinds januari 2020 en kost rijklaar € 65.995. Deze Supra is beschikbaar in private lease vanaf € 1.039 per maand (48 maanden/10.000 km).
Supra betekent " hoger", "zie hoger" of "zie hierboven". Het is een term die in de academische en juridische wereld in schrijfstijl wordt gebruikt. Tegengestelde: infra (onder, zie onder, lager, zie lager).
Tegenwoordig begint de vanafprijs van de 200 pk sterke sportcoupé met atmosferische boxermotor achterwielaandrijving bij 57.850 euro. En dan krijg je notabene de automaatversie. De versie met handbak kost op z'n minst al 62.225 euro.
Helemaal aan de top van het gamma staat de Toyota Land Cruiser 5-drs 2.8d-4d executive 7p 150kW aut wat daarmee de duurste Toyota van Nederland is.
Deze versie van de Toyota Supra is in Nederland op de markt sinds juni 2019 en kost rijklaar € 90.395. De achterwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 250 kW (340 pk) en een maximum koppel van 500 Nm.
Het was niet het uiterlijk of de wegligging die de vierde generatie Toyota Supra (A80) onsterfelijk maakte. Neen, boven alles was het de onverwoestbare 2JZ-GTE.
De Toyota Supra met 2.000+ pk is eigendom van Ebrahim Kanoo, die hem al sinds 1993 heeft. Hij gebruikte de auto om naar school te rijden en voor hoogst illegale straatraces. Nu opereert Ebrahim aan de juiste kant van de wet en achtervolgt hij de titel van snelste straatlegale Supra ter wereld.
Twee stuks, op Nederlands kenteken. Wat werd er voor de Nederlandse Toyota Supra's neergelegd op de toonder? Voor we van wal steken: het achterhalen van het aantal Nederlandse Toyota Supra's is geen makkelijke klus.
De populairste hybride modellen van Toyota zijn de Yaris Hybrid, Toyota C-HR Hybrid en de Auris Hybrid. Vooral de Yaris Hybrid is hard op weg net zo populair te worden als een zanger die wereldwijd volle zalen trekt.
Hoeveel kost een Toyota? De prijs van een nieuwe Toyota in 2022 varieert van 15.840 tot 61.580 euro.
De Toyota GT86 is sinds 2012 op de markt. Het is een achterwielaangedreven auto die voorzien is van een 2.0 liter (203 pk) boxermotor. De auto is verkrijgbaar met zowel een handgeschakelde zesbak als met automaat.
In Amerika kost de auto omgerekend 23.000 euro. Sinds de introductie in 2012 wist Toyota slechts 154 exemplaren in Nederland te slijten. In het eerste jaar ontvingen 113 exemplaren een setje gele platen, waarvan het gros ongetwijfeld ingezet werd voor proefritten bij de dealer.
Toyota is de onbetwiste leider op het gebied van elektrificatie. In 1997 werd de eerste hybride elektrische auto geïntroduceerd. Na twintig jaar wordt nu het meest uitgebreide gamma elektrische voertuigen ontwikkeld met 40 nieuwe of vernieuwde voertuigen in 2025.
Een Renault Twizy 80 met twee zitplaatsen achter elkaar tellen we niet mee, ook al kost die 13.290 euro en is het op papier de goedkoopste 'auto'.
Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Dacia, Daihatsu, DS, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki, Tesla, Toyota, Volvo, en ...