De kosten van een influencer liggen meestal tussen de 200 en duizend euro per bericht. Je bent vaak beter af met een 'kleinere' micro- of meso-influencer met zo'n tienduizend tot honderdduizend trouwe fans. Een kleiner aantal betrokken volgers in een specifieke niche zal je campagne veel effectiever maken.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Een samenwerking met een Nederlandse micro influencer (5.000-25.000 volgers) kost gemiddeld zo'n €500,- voor een wall post op Instagram, blog of video en door- plaatsing op social mediakanalen. Eenzelfde samenwerking met macro influencers (25.000-100.000 volgers) kost je zo'n €2.500,-.
Micro-influencers hebben een kleinere achterban. De meningen over de grootte lopen uiteen: van 5000 tot 100.000 volgers. De exacte getallen maken niet uit. Een belangrijker kenmerk van deze 'kleine' influencers is hun relatie met de doelgroep.
Een influencer is iemand die een groot aantal volgers heeft online (YouTube, Instagram, blog, etc.). Dit publiek luistert naar wat hij of zij zegt en neemt vaak over wat die persoon doet. Influencers gebruiken producten en diensten, waar hun volgers ook graag gebruik van willen maken.
Nano-influencers zien zichzelf niet als influencer, het zijn 'alledaagse' mensen die hun passie over een onderwerp en/of een merk uiten op social media. Met Instagram als belangrijkste platform. En heel belangrijk: een nano-influencer heeft slechts een volgersbestand tussen de 100 en 5000 volgers.
Uiteindelijk kan je het zelf natuurlijk bepalen. Veel influencers vragen zo'n 150 tot 300 euro voor een plaatsing. Waarbij je waarschijnlijk makkelijk 300 euro kan vragen met 100.000 volgers, en iets van 50-75 euro kan vragen als je op 10.000 volgers zit.
Mijn conclusie: is dit platform een aanrader? Als je geld wilt verdienen met je blog, Instagram, Youtube kanaal of TikTok is LinkPizza zeker de moeite waard. Het werkt makkelijk, is betrouwbaar en de mensen achter het platform zijn betrokken en behulpzaam.
Misschien stel je jezelf de vraag: hoeveel is 1k volgers op instagram? 1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram betekent dus 10000 volgers.
De kosten van de gesponsorde post zijn afhankelijk van de content (video of tekst, kwaliteit, etc.), het aantal volgers en de engagement rate. De ene influencer kost daarom meer dan de ander. Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 150 tot 750 euro per post.
Volgens de meeste bronnen verdien je tussen de 2 en 4 cent per 1000 views. Hoeveel geld je verdient per 1000 views is dus niet heel veel. Dus dat betekent dat je ergens tussen de $20 en $40 zou verdienen voor een 1000000 (één miljoen) videoweergaven.
Dit zijn de best verdienende Tiktokkers van 2021:
Dixie D'Amelio, 8,8 miljoen euro. Addison Rae, 7,5 miljoen euro. Bella Poarch en Josh Richards, allebei 4,4 miljoen euro. Kris Collins en Avani Gregg, allebei 4,2 miljoen euro.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Hij of zij kan betaald worden per klik op de advertentie of per kijker van de video. Een andere manier waarop influencers geld verdienen is via campagnes en andere samenwerkingen, op deze manier verbindt een influencer zit eenmalig of voor een langere periode aan een merk of bedrijf.
Het gebruik van LinkPizza is geheel gratis, van affiliate vergoedingen gaat een percentage naar LinkPizza. Je aanmelden als influencer is bij LinkPizza geheel gratis. Ook houdt LinkPizza niks in van de vraagprijzen die je hanteert binnen het platform.
Share the LinkPizza love
Ook LinkPizza heeft een referral programma waarbij we jou graag belonen voor nieuwe, waardevolle inschrijvingen. Zo kun je andere influencers via jouw persoonlijke link zich laten inschrijven.
Om goed geld te verdienen met gesponsorde posts op Instagram, moet je een behoorlijke aanhang hebben. Onderzoek heeft aangetoond dat influencers met meer dan 1 miljoen volgers duizenden dollars per post verdienen. Als je een micro-influencer bent, is dat ook oké.
Een influencer is iemand op social media met invloed bij minstens 1.000 volgers in een interessante doelgroep.
Met meer dan een miljoen volgers vormen mega influencers de nieuwste categorie van beroemdheden. Hun bereik is uitgegroeid tot nationale of soms zelfs internationale bekendheid en ze verschijnen zelfs in traditionele media.
Je opent eerst je verhaal om te bekijken wie je verhaal heeft bekeken. Links onderaan zie je het aantal mensen dat elke foto of video in je verhaal heeft bekeken. Tik linksonder op de profielfoto's om alle gebruikersnamen te zien van de mensen die je verhaal hebben bekeken.
Instagram heeft een speciale 'verkennen'-pagina. Op deze pagina staat content die je mogelijk relevant vindt of content die veel wordt bekeken door je vrienden. Bovenaan de pagina zit bovendien een zoekbalk die je kunt gebruiken om accounts en hashtags te vinden.
Jouw data zijn veilig bij ons
We delen jouw persoonsgegevens nooit met derden, maar derden kunnen wel toegang tot jouw persoonsgegevens krijgen als je toestemming geeft voor hun cookies.