Met dit model worden ook vaak rondvluchten gemaakt. In veel landen wordt de Cessna 182 ook voor militaire doeleinden gebruikt. Het vliegtuig kost slechts 433.500 euro en de bedrijfskosten per uur liggen tussen de 150 en 170 USD. Dit maakt het een van de goedkoopste vliegtuigen.
Volgens het handboek van onze voorbeeld Cessna 172 kan je met 74% vermogen op een hoogte van 2000 voet ongeveer 207 km/u (112 knopen) vliegen en verbruik je dan 32 liter (8.5 gallon) per uur. Met een 200 liter tank kan je dus ongeveer 6.15 uur vliegen. Met 207 km/u zou dat betekenen dat je 1.294 km kan vliegen.
Kosten van het zelf vliegen
Een vliegbrevet behalen op een eenmotorig-vliegtuig is niet goedkoop, reken op minimaal €11.000,-. De kosten zijn opgebouwd uit; de huur van het vliegtuig, de instructeur, landingsgelden en examengelden. Een goedkoop vliegtuig om je vliegbrevet op te halen kost gemiddeld zo'n €140,- per uur.
Brandstofprijzen aan de pomp: Avgas 100LL 4.01€/l. JetA1 2.74€/l.
Het is dus verstandig een besteding te verwachten van 18000-19000 euro, normaliter verdeeld oven een 2 jarig plan. Je rekent de vlieglessen af per les. Mocht je je PPL opleiding gebruiken als opstap voor de beroepsopleiding, bespreek dan de belastingtechnische mogelijkheden met je financiële adviseur.
Minimum en maximum salaris voor Piloten e.d. - van € 2.648 tot € 6.636 per maand - 2022. Het aanvangssalaris van een Piloten e.d. bedraag meestal tussen de € 2.648 en € 3.982 bruto per maand. Na een dienstverband van 5 jaar bedraagt het salaris tussen de € 3.144 en € 4.871 per maand bij een werkweek van 38 uur.
Hoe lang is een brevet geldig? Een EASA-brevet (LAPL en PPL) is in principe een levenlang geldig, het zijn de 'ratings' op het brevet die kunnen verlopen. U haalt een brevet altijd met een rating, bijvoorbeeld SEP (Single Engine Piston), een brevet voor éénmotorige vliegtuigen. Deze rating is twee jaar geldig.
Cirrus SF50 Vision Jet
Met een prijs van ongeveer 1,25 miljoen euro is het de meest betaalbare privéjet ter wereld. Per draaiuur kost het vliegtuig ongeveer 550 euro.
Gebaseerd op een kerosineprijs van gemiddeld $ 3 per US gallon voor een Boeing 747-100, kost een volle tank ongeveer $ 145.000,- . Toegevoegd na 7 minuten: Een volle tank van een Boeing 747-400 kost ongeveer $ 170.000,- .
Tarieven Cessna huren (zonder lidmaatschap):
Cessna 172 - € 175,00 incl. BTW per uur. Cessna 150 - € 120,00 incl. BTW per uur.
De Cessna 150 is een ideaal toestel voor beginnende piloten en wordt dus veel gebruikt als lesvliegtuig. Het toestel is eenvoudig te vliegen en de bestuurder maakt niet gauw brokken. Daarnaast is het verbruik van een Cessna 150 vrij laag (circa 20 liter per uur vliegen).
De duurste nieuwe privéjet die je kunt kopen is de Gulfstream G700 kost $ 75 miljoen. Natuurlijk zijn er genoeg vliegtuigen daartussenin. In termen van gebruikte privéjets varieert de prijs evenzeer. Prijzen voor het absoluut goedkoopste privéjets zweef rond de $ 150,000.
Volgens de fabrikant kost de nieuwe Boeing 787-9 ongeveer 250 miljoen dollar per stuk. Daar krijg je dan een lege kist voor, die je naar wens kunt invullen. 250 miljoen is misschien veel geld, maar dan heb je ook wat: de ramen zijn 30 procent groter dan in vergelijkbare vliegtuigen.
Zonder brevet mag je 0 meter de lucht in. Met brevet en toestemming voor je vlucht van de luchthaven en/of autoriteiten moet je minimaal 150 meter hoogte (bebouwde kom 300 meter) aanhouden en mag je ook over privégrond vliegen.
Je privé brevet haal je met minstens 45 uur. Je kunt en mag dan zelfstandig vliegen. Om daarna aan je commerciële brevet te kunnen beginnen moet je 100 uur zelf gevlogen hebben. De opleiding voor je CPL/ATPL is dan nog 30 uur.
Iedereen kan leren vliegen. Een brevet halen is minder moeilijk dan het lijkt. En hoewel vliegen als hobby niet goedkoop is hoeft het na het halen van het brevet niet veel duurder te zijn dan hobby's zoals motorrijden, golf of zeilen.
"Een beginnend vlieger heeft bovendien vaak een gigantische schuld van 1,5 ton openstaan bij de bank", voegt de woordvoerder van VNV toe. “De opleiding kost zo'n 150.000 euro en die moeten piloten in wording zelf bekostigen.” De opleiding kost namelijk zo'n 150.000 euro en die moeten piloten in wording zelf bekostigen.
De grootverdieners in Nederland zijn medisch specialisten, huisartsen en directeurs en leidinggevenden. De vermelde salarissen zijn de maximale bruto-maandlonen, op basis van 30 jaar ervaring.
Het gemiddelde salaris voor de functie Captain B777/B787 in Nederland is € 19.176 per maand, wat 6% lager is dan het gemiddelde salaris van € 20.488 per maand bij KLM voor deze functie.
Paramotor vliegen is één van de eenvoudigste en veiligste gemotoriseerde luchtsporten, maar het is wel belangrijk dat je het goed leert. Uiteindelijk vlieg je niet alleen door de lucht en moet je ook rekening houden met andere luchtvaartuigen, de meteo enz.
Helikopter brevet: €30.000. Brandstof: €16.000. Onderhoud: €19.200.