Op het Nederlandse prijskaartje van de i8 Coupé staat een bedrag van € 146.995. Voor de i8 Roadster moet een stuk dieper in de buidel worden getast: € 163.995. Voor de i8 Roadster lanceert BMW de exclusieve First Edition. Wereldwijd rollen hiervan 200 exemplaren van de productieband.
De nieuwste editie van de Coupé kost 146.995 euro, voor de i8 Roadster rekent BMW 17.000 euro meer. BMW is eruit wat de vernieuwde i8 moet gaan kosten in Nederland. Het merk vraagt 146.995 euro voor de plug-in hybride sportcoupé.
Op dit moment kom je met de plug-in hybride i8 minimaal 500 kilometer ver op de accu van 7,2 kWh en de brandstoftank van 42 liter. De volledig elektrische BMW i8 moet een range krijgen van 'ruim 500 kilometer', dus dat wordt vergelijkbaar met de huidige.
Het voertuig is een plug-inhybride, naast 98 lithiumpolymeerbatterijcellen is er een driecilinder-benzinemotor met turbo. Dit geeft de i8 een totaalvermogen van 266 kW (362 PK), wat resulteert in een (elektronisch begrensde) topsnelheid van 250 km/u, en een actieradius van 600 km.
BMW geeft een verbruikscijfer op van 1 op 47,6: de schadelijke uitstoot bedraagt 49 gram CO2 per kilometer.
BMW wist sinds de productiestart 369 stuks in Nederland te registreren. Het verkooprecord werd in het eerste volledige verkoopjaar neergezet, toen de BMW-dealers 108 exemplaren wisten te verkopen. Het dieptepunt realiseerde BMW in 2017 met slechts 18 registraties.
Sinds de start van de productie in 2014 zijn er in totaal 20.448 exemplaren van de BMW i8 gebouwd. De laatste 18 komen in handen van leden van de BMW i8 club. De allerlaatste i8 die van de band af rolde is een Roadster in de kleur 'Portimao Blue' en gaat naar een koper in Duitsland.
BMW levert de i3 in vier smaken. Er is keuze uit de standaard variant met 170 pk, 250 Nm, 300 kilometer range en een prijskaartje vanaf 40.412 euro. De i3s is de sportievere variant en levert 184 pk en 270 Nm en komt op papier 280 kilometer ver. Deze kost dan weer 44.081 euro.
DE EERSTE VOLLEDIG ELEKTRISCHE GENERATIE (G08 BEV).
De BMW X3 is sinds 2021 ook leverbaar met elektrische aandrijving. Van buiten is de auto direct herkenbaar aan de unieke BMW i nierengrille.
De i8 is een zogenaamde "plug-in hybrid". Dat betekent dat de auto wordt opgeladen aan het stopcontact of via een speciaal oplaadpunt (snelladen is helaas niet mogelijk). Daarna kan 25 km (theoretisch 37 km) geheel elektrisch worden gereden, waarbij het verbruik nul is.
De actieradius van de BMW volgens de nieuwe, striktere WLTP testcyclus bedraagt 310 kilometer**. Voor de BMW i3s (120 Ah) geldt een actieradius van 285 kilometer** volgens de WLTP-cyclus. Onder normale omstandigheden bieden beide modellen in de dagelijkse praktijk een actieradius van zo'n 260 kilometer***.
Helemaal aan de top van het gamma staat de BMW 8-cabrio m8 m 441kW aut wat daarmee de duurste BMW van Nederland is.
De 4,4 liter V8 motor met BMW M TwinPower Turbo technologie levert 441 kW (600 pk) vermogen in de BMW M5 en 460 kW (625 pk) in de BMW M5 Competition. Prijzen beginnen bij € 157.743 voor de BMW M5 en € 167.302 voor de BMW M5 Competition.
De vanafprijs van de BMW M4 Coupé begint in Nederland bij 128.179 euro. Je krijgt dan de versie met handgeschakelde zesbak en een vermogen van 480 pk. Omdat de meeste kopers voor de BMW M4 Competition Coupé met 510 pk kiezen, pakken we die modelvariant als basis.
Accu en opladen
De accu van de BMW i3 120 Ah heeft een capaciteit van 42,2 kWh. Daarvan is 37,9 kWh daadwerkelijk te gebruiken. Hiermee wordt in de praktijk een actieradius van ongeveer 235 kilometer gehaald.
BMW i8 wint van Porsche 911 Carrera
Deze week ging de BMW i8 uit productie, om in de fabriek ruimte vrij te maken voor een nieuwe lichting elektrische modellen. In zes jaar tijd zijn er iets meer dan 20.000 i8's gebouwd. Eén ding staat vast: als klassieker gaat de geavanceerde i8 een zonnige toekomst tegemoet.
Hoeveel kost een BMW? De prijs van een nieuwe BMW in 2022 varieert van 26.090 tot 172.350 euro.
De BMW M8 Gran Coupé zal leverbaar zijn met een consumentenadviesprijs vanaf €203.116,- incl. BTW en BPM. Optioneel is de BMW M8 Gran Coupé leverbaar met een Competition Package voor een meerprijs van €17.001,-.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
Een Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé uit 1955 is eerder deze maand geveild voor een recordbedrag van 135 miljoen euro. Dat heeft topman Ola Källenius van de Duitse autofabrikant bevestigd. Dat maakt het verreweg de duurste auto ooit. Het record stond op naam van een Ferrari 250 GTO uit 1962.
Prijzen voor compacte elektrische gezinsauto's liggen tussen de € 30.000 en € 40.000. Het voordeel is niet alleen dat je voor dit extra geld extra ruimte koopt, maar ook een accupakket met betere prestaties.
De prijs van de BMW iX start bij 81.200 euro voor de xDrive40 326 pk met automaat en vierwielaandrijving. De duurste uitvoering is de xDrive50 523 pk met automaat en vierwielaandrijving, een zuiver elektrische versie met een prijskaartje van 97.950 euro.