Of ze kunnen jouw story niet delen. Dat ligt er dan vaak aan dat degene die de story heeft gepost, niet heeft ingesteld dat het gedeeld mag worden. Die instelling vind je in profiel. Ga via het menu rechts bovenin naar Instellingen => Privacy => Verhaal.
Zorg dat anderen jouw berichten niet kunnen delen
Tik op het tandwieltje; Scrol omlaag en vind onder het kopje 'Privacy en beveiliging' de optie 'Opnieuw delen in Stories toestaan'; Tik daarop en haal het schakelaartje over zodat deze niet meer blauw is.
Een bijdrager uitnodigen op Instagram. Zoek naar mensen om mee samen te werken met behulp van het tagging-scherm. Als je een bijdrager uitnodigt, kunnen ze, zodra ze hebben geaccepteerd, je post delen op hun profielraster en met hun volgers in Feed. Als ze dit doen, worden ze als auteur in de post weergegeven.
Gelukkig verdwijnt de optie om een link in een Story toe te voegen niet helemaal. Instagram heeft dit vervangen voor een link-sticker. In eerste instantie was deze link-sticker alleen beschikbaar voor accounts die al toegang hadden tot de swipe-up.
Met de update legt Instagram voortaan meer aandacht op grote, schermvullende foto's en video's. Daarmee is een einde gekomen aan de vierkante fotootjes waarmee de app ooit groot is geworden. Er staat één beeld tegelijkertijd schermvullend op je telefoon, waarna je met een veeg naar de volgende foto of video gaat.
Je kunt je reel in je verhaal delen, of je nu een privé- of openbaar account hebt.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
Het grootste verschil tussen een post en story zit 'm in de kwaliteit. Een post blijft altijd zichtbaar voor je volger (of je moet 'm archiveren) en dat zorgt ervoor dat deze van een betere kwaliteit moet zijn. Lees: volgers moeten er iets aan hebben.
En natuurlijk vooral: welk doel wil je bereiken met Instagram? De Instagram stories die jij gaat posten, moeten jou namelijk helpen om dat doel te halen. Zorg in ieder geval dat je twee keer per dag een story post met zo'n 10-11 uur tussen die stories.
Als iemand je in een verhaal noemt, is je gebruikersnaam zichtbaar in het verhaal en kan iedereen die het verhaal kan zien, op je gebruikersnaam tikken en naar je profiel gaan.
Bij een collab ontwikkel je samen met de influencer een product of dienst. Denk bijvoorbeeld aan een mode- of interieur collectie als je influencer bekend is vanwege goed gevoel voor interieur. Of maak een detox-drankje met een food– of health-blogger. Bij een collab ga je echt samen de diepte in.
Een collab is een afkorting van het woord collaboration, wat 'samenwerking' betekent. Een collab is een samenwerking tussen 2 of meer brands. Het begrip is echter bekender als samenwerking tussen brand en influencer.
Daarom gaat het reels-algoritme steeds op zoek naar video's waarvan verwacht wordt dat u ze leuk zult vinden. Dat wordt bepaald aan de hand van onder andere uw eerdere kijkgedrag. Instagram vist bovendien ook regelmatig naar feedback: ze vragen kijkers of ze een bepaalde video grappig of vermakelijk vonden.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
De nieuwe lay-out van Instagram [mei 2022] Instagram is momenteel bezig met het testen van een nieuwe lay-out van de berichten die je te zien krijgt in je feed. Het gaat om een zogenoemde “full-screen” versie, waarbij foto's, video's en Instagram Reels getoond worden op het volledige scherm van je apparaat.
Instagram is aan het experimenteren met een nieuw ontwerp voor je profiel. Omdat het bedrijf er zelf ook nog niet over uit is wat nou de beste aanpak blijkt, worden enkele mogelijke designs de komende weken getest onder alle gebruikers.