Klik op "Internetopties" en vervolgens op "Inhoud". Klik op "Certificaten" en selecteer alle certificaten door eerst op het bovenste certificaat te klikken en vervolgens op de onderste terwijl de shift-toets ingedrukt is. Vervolgens klik je op "Verwijderen", waardoor alle certificaten verwijderd worden uit de lijst.
Uw certificaten weergeven
Klik in het linkerdeelvenster op E-mailbeveiliging. Klik onder Versleutelde e-mail op Instellingen. Klik onder Certificaten en algoritmen op Kiezen. Klik op het beste certificaat en klik vervolgens op Certificaat weergeven.
Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Hebt u geen eID en wenst u toegang tot onze online overheidsdiensten? Dan kan u zich laten registreren in een registratiekantoor. Er is een registratiekantoor bij FOD Beleid en Ondersteuning – DG Digitale Transformatie in Brussel, maar u kan ook terecht bij een gemeente met een lokaal registratiekantoor.
Een certificaat is altijd twee jaar geldig.
Op de website Mijn diploma's kunt u van veel opleidingen diplomagegevens bekijken. U kunt een digitaal overzicht (uittreksel) van uw diplomagegevens downloaden. Bijvoorbeeld als u het origineel kwijt bent door brand of diefstal.
GOOGLE CHROME
Klik onder Netwerk op Proxy-instellingen wijzigen.Het dialoogvenster Internet-eigenschappen verschijnt.Klik op het tabblad Inhoud.Klik op SSL-status wissen en klik vervolgens op OK.
Een certificaat of een keurmerk laat zien dat iets aan bepaalde kwaliteitseisen voldoet. Bijvoorbeeld veiligheidseisen of duurzaamheidseisen. De Rijksoverheid bevordert de betrouwbaarheid van certificaten en keurmerken met accreditatie.
In iOS worden certificaten opgeslagen in de publicatiesleutelhanger.In Android worden ze opgeslagen in de systeemsleutelhanger.
Certificaten van aandelen kunnen via een notariële akte worden overgedragen of, indien dit in de akte is opgenomen, kunnen de certificaten onderhands worden overgedragen. In het laatste geval dus zonder tussenkomst van de notaris.
Als u geen eID of geen elektronische vreemdelingenkaart hebt en u wenst toegang tot de onlinediensten van de overheid, dan kan u zich laten registreren in een registratiekantoor. Informeer u bij uw gemeente of zij deze dienst aanbieden. Of u kan terecht bij een gemeente met een lokaal registratiekantoor.
Het enige wat je hiervoor nodig hebt, zijn je smartphone (met simkaart), de itsme®- app geïnstalleerd op je smartphone én een itsme® account. Deze vormen samen je digitale ID. Een unieke combinatie die alleen jou toegang geeft.
De pincode van je elektronische identiteitskaart vind je terug in de brief die je van de gemeente krijgt met de melding om je eID af te halen. Als je je eID gaat afhalen, is het aangeraden je pincode te wijzigen in een cijfercombinatie die je gemakkelijk kan onthouden. Je kan daarbij tot 12 cijfers gaan.
Schriftelijk melden vermissing
Bij sommige gemeenten kunt u schriftelijk (op papier of digitaal) een vermissing melden. De gemeente bepaalt zelf of zij deze mogelijkheid voor haar burgers wil bieden. Informeer bij uw eigen gemeente of u schriftelijk een vermissing kunt doorgeven.
U kent uw codes niet meer ? Bij de aanmaak van uw nieuwe elektronische identiteits- of vreemdelingenkaart heeft u van de kaartproducent een brief met uw codes ontvangen. Heeft u deze brief nog? Dan kan u met deze brief naar uw gemeentehuis gaan om er nieuwe codes aan te vragen.
Voor personen uit EU-landen, de landen van de Europese Economische Ruimte (EER), en Zwitserland is daaraan geen minimale geldigheidsduur verbonden. Voor personen uit niet-EU-landen ligt dat anders. Het reisdocument moet in ieder geval bij vertrek uit Nederland nog geldig zijn.
U kan uw COVID-certificaat digitaal downloaden. Dit kan via mijnburgerprofiel.be(opent in nieuw venster) (u vindt het terug onder de tab 'Uw Gegevens', en daar kiest u voor de categorie 'Welzijn en Zorg' of in de Covid Safe app.) Om aan te melden maakt u gebruik van uw eID of andere geactiveerde digitale sleutels.
Een SSL certificaat aanvragen moet gedaan worden door de eigenaar van de website bij een certificaatautoriteit (zoals bijv. Comodo). Daarna kan de webhosting provider het SSL certificaat installeren in het juiste pakket op de server.