De prijzen worden weergegeven op het display bij de Supercharger. In Nederland betaalt men 0,20 eurocent per kWh. Betalingen gaan via je creditcard, die gekoppeld is aan een account via de site van Tesla.
Welke laadpas voor Tesla? Ook voor de Tesla rijders is de laadpas van TanQyou de oplossing. Met de laadpas kan je namelijk bij meer dan 200.000 laadpalen in europa laden en bij 90% van de laadpalen in Nederland. Onder de 10% van de laadpalen die nog niet ondersteund worden vallen ook de Tesla Superchargers.
Het gebruik van een Supercharger is eenvoudig: u plugt in en de auto wordt automatisch opgeladen. Met de Tesla-app kunt u de beschikbaarheid van Superchargers bekijken, uw oplaadstatus volgen of een melding ontvangen wanneer uw auto klaar is om te vertrekken.
In circa negen maanden tijd is het laadtarief bij de Tesla Supercharger verdubbeld. Betaalde je als Tesla-rijder in 2021 gemiddeld nog € 0,28 per kWh*, in augustus van dit jaar was dat gemiddeld € 0,57.
We zijn inmiddels 10 jaar verder en veel Tesla-eigenaren kunnen hun auto niet meer gratis opladen aan een Supercharger. Alleen vandaag kan je als bezitter van een EV even voelen hoe het in 2013 was. Bij alle Europese Tesla Superchargers kan je namelijk je auto opladen zonder te betalen.
Alle elektrische wagens met een CCS combo connector kunnen aan een Tesla Supercharger opladen. Deze soort connectors zijn de norm bij Europese EV's, dus het overgrote merendeel aan elektrische voertuigen kan aan zulke snelladers opladen.
Momenteel kost een kWh €0,62 met een Supercharger. Voor de daluren (22.00 tot 6.00 uur) bedraagt het tarief € 0,53. Om 100 km te rijden, kan de prijs van een oplaadbeurt tussen 8 en 12 euro liggen.
Als je naar een Supercharger gaat om je Tesla op te laden, dan is het goed te weten dat elk laadpunt 2 verschillende stekkers heeft (ervan uitgaand dat de laadpaal al opgewaardeerd is om ook de Model 3 te ondersteunen). Een stekker, de kleinere van de twee, is voor de Model S en Model X.
De supercharger heeft als groot voordeel ten opzichte van een turbo, dat het uitlaatsysteem niet aangepast hoeft te worden. Dit is de reden dat atmosferische motoren vaker worden omgebouwd met een supercharger aangezien dit een stuk simpeler en goedkoper is.
Je hebt een laadpas nodig als je jouw elektrische auto wilt gaan opladen. De laadpas houdt bij hoeveel stroom je hebt verbruikt met het laden van jouw leaseauto en dit wordt maandelijks gefactureerd aan jouw werkgever. Je kunt ervoor kiezen om een laadpas bij jouw nieuwe leaseauto te bestellen.
Nee, laden bij een supercharger is niet gratis, ook niet als je een Tesla bezit. Er zijn echter uitzonderingen. Eigenaren van oudere Model S of Model X-auto's kunnen namelijk levenslang gratis superchargen.
Tesla accepteert overschrijvingen, financiering via een bank of lease. Bevestig de betalingsmethode van uw voorkeur in uw Tesla-account onder 'Betalingsmethode' of rechtstreeks bij uw Tesla Advisor. Vóór uw leveringsafspraak dient de betaling of een bewijs van betaling door ons te zijn ontvangen.
Laden bij superchargers (ook voor niet-Tesla's)
Rijd je in een Tesla? Dan kun je gebruik maken van het superchargernetwerk. Je hebt hier geen laadpas voor nodig. Het is op steeds meer plekken mogelijk om met niet-Tesla's te laden bij superchargers.
Met de Tesla Supercharger V3 laad je nu tot 25 kilometer per minuut. In vijf minuten heb je dus 125 kilometer geladen! Oké...nog verre weg van de 800 kilometer die je tankt in vijf minuten. Met de Supercharger V3 zou je zo'n 32 minuten moeten laden om ook op 800 kilometer te zitten.
Ja. Bij elke nieuwe Tesla wordt standaard een Type C/F-adapter (220 – 240 V) meegeleverd.
Als een Superchargerlaadpaal is voorzien van twee kabels of een adapter, kunnen auto's van andere merken dan Tesla alleen worden opgeladen via de CCS-stekker.
Over het algemeen ligt het verbruik van elektrische auto's tussen de 10 en 30 kWh per 100 kilometer. Een Tesla Model 3 verbruikt bijvoorbeeld 14,6 kWh per 100 kilometer, terwijl dit voor een Audi e-tron S 55 quattro ongeveer 27 kWh per 100 kilometer is.
In principe kun je met alle elektrische auto's met een CCS-aansluiting laden bij Tesla.
Neem de grootte van je accu en vermenigvuldig dit met de tarieven per kWh om een ruwe schatting te maken van je laadkosten thuis. Neem bijvoorbeeld de Tesla Model S met een accu van 75 kWh en een energietarief van €0,24, dan kost het je €18,00 om je accu volledig op te laden.
De meeste elektrische auto's laden binnen twee uur, terwijl de Tesla modellen met 5 -7 uur laadtijd de auto's met de langste laadtijd zijn. Deze lange laadtijd van de Tesla modellen is te wijten aan de grote accu die ingebouwd zit in deze modellen.
Afhankelijk van de uitvoering en de manier van laden duurt het opladen van een Tesla Model 3 tussen de 25 minuten (snelladen) en 38 uur en 30 minuten (stopcontact). Aan een laadpaal is dat maximaal 8 uur en 15 minuten. Op de meest voor komende huisaansluiting (3 fase 25A) laadt de Tesla Model 3 met maximaal 11 kW.