Wat is de definitie van content? Content is eigenlijk een Engelse term. De algemene definitie: de ideeën die worden weergegeven via een medium. Dit medium kan een tekst zijn, maar ook spraak of iets anders dat gecreëerd is, zoals kunst.
Content moet snackable, shareable en searchable zijn. Snackable: content moet kort en simpel zijn om te delen via social media; Sharable: snackcontent deelt makkelijk en is dus shareable; Searchable: content moet doorzoekbaar, maar vooral vindbaar zijn.
Een contentstrategie wordt opgezet om structuur te brengen aan de content met een lange termijnvisie. Het dwingt je om strategisch na te denken over welke content je wanneer wilt publiceren, via welk online kanaal en wie de doelgroep is voor de content.
Dan de hamvraag van dit artikel. Waardevolle content creëer je door goed te begrijpen waar je klanten naar op zoek zijn en welke content op dat moment voor hen van belang is. Om content te creëren die goed aansluit op jouw doelgroep is het belangrijk dat je de doelgroep goed kent.
Niet alleen moet de inhoud waardevol zijn, dat geldt ook voor de verpakking. Teksten zijn goed geschreven, alles is professioneel vormgegeven en de vorm waarin je je informatie deelt moet prettig hanteerbaar zijn.
Alle verschillende soorten media die je als bedrijf kan inzetten om de 'verborgen parels' van je producten, diensten of merk te communiceren, wordt gezien als creatieve content.
Het 3H-model is een model waarmee je je content beter kunt structureren en kunt onderverdelen in de drie 'soorten' content die er zijn: 'Hub' content, 'Hero' content en 'Hygiene' content.
De juiste content bevat waarde voor je doelgroep. Het creëert betrokkenheid en beleving. Het bevat de kernboodschap van je organisatie en vormt een samenhangend verhaal. Sterke content is helder, conversie verhogend en draagt bij aan de algemene gebruikerservaring van je website.
Het woord content heeft namelijk meerdere definities. Zo is voor velen de definitie van content dat je ergens tevreden over bent. Maar in de marketing wereld heeft dit woord een hele andere betekenis. Zo zien wij content als alles wat je op een website, in een publicatie of in een database vindt.
Content is wat copywriters en communicatiespecialisten maken en daarna plaatsen op een website, in blogs of op social media. Het tekstdoel hierbij is om mensen te infomeren, adviseren, instrueren, overtuigen, amuseren, overtuigen of inspireren.
Creatieve denktechnieken zijn er in vele vormen. Zet je zoekmachine maar eens aan het werk. Je kunt werken met analogieën en andere associatieve technieken zoals willekeurige woorden of beelden, met het opsporen van vooronderstellingen, omgekeerd brainstormen, lateraal denken en veel meer.
Met een contentstrategie leg je de volgende zaken vast: doelen, stakeholders, thema's, middelen, meetmethoden en het beheer en de distributie van de content.
Een content creator is iemand die content maakt voor (digitale) media. Dit kunnen blog posts zijn, e-mail nieuwsbrieven, social media posts, video's, marketing/editing, eBooks, grafisch ontwerp en nog veel meer.