Wees specifiek – Vermijd algemene zinnen en generaliserende uitspraken in je e-mail. Vertel de ontvanger in plaats daarvan precies wat je leuk vond en waarom je hem of haar bedankt. Wees snel – bedankmails moeten zo snel mogelijk na het betreffende evenement worden verstuurd.
Toon waardering en dankbaarheid
Hier zijn een paar zinnen die u in uw bedankmail kunt opnemen: Ik ben ongelooflijk dankbaar voor uw [specifieke actie/bijdrage] . Uw [actie/ondersteuning] was van onschatbare waarde voor [project/resultaat]. Ik waardeer uw bereidheid om [getroffen actie] te ondernemen.
Als het gaat om elektronische post, is de correcte spelling e-mail, met koppelteken.
Algemene bedankjes
“Bedankt voor de fijne samenwerking.” “Ik wil je bedanken voor de fijne zakenrelatie en zie uit naar samenwerking in de toekomst.” “Bedankt voor al jouw inzet bij ons bedrijf.” “We zijn je/jullie erg dankbaar voor het advies, service en uitwerking van plannen voor ons bedrijf.”
Zinnen als " Ik waardeer [voeg reden in]" en "Ik ben dankbaar voor je [voeg reden in]" kunnen handig zijn als je maar beperkt contact hebt gehad met de persoon die je mailt. Informele zinnen als "je bent een redder in nood" of "bedankt" zouden alleen gebruikt moeten worden in minder formele, meer vertrouwde relaties.
Ik wil u oprecht bedanken voor de uiterst vruchtbare samenwerking aan het project . Uw professionaliteit, geduld en aandacht voor detail zijn de belangrijkste redenen waarom het zo'n genoegen was voor mijn hele team om met u te werken.
Een veelgebruikte neutrale slotformule is Met vriendelijke groet of Met vriendelijke groeten. Je kunt hiervoor kiezen bij zowel formele als informele correspondentie. Als je het formeel wilt houden, dan kun je gebruikmaken van Hoogachtend.
Formele manieren om de brief af te sluiten
Met alle respect: een andere veelgebruikte zin in formele zakelijke correspondentie. Voor gelegenheden waarbij je respect wilt tonen. Hartelijk dank / dank u / dank u voor uw tijd: je kunt deze slotzin gebruiken als je je waardering nog niet in de brief hebt uitgesproken.
Wees specifiek – Vermijd algemene zinnen en generaliserende uitspraken in je e-mail. Vertel de ontvanger in plaats daarvan precies wat je leuk vond en waarom je hem of haar bedankt. Wees snel – bedankmails moeten zo snel mogelijk na het betreffende evenement worden verstuurd.
“ Mijn diepste dank voor uw overweging .” “Uw overweging wordt zeer op prijs gesteld.” “Ik ben werkelijk dankbaar voor uw overweging.” “Mijn dank en waardering voor uw overweging.”
Zowel 'Dank je wel voor je inzet' als 'Dankjewel voor je inzet' is juist, en dat geldt ook voor 'Dank u wel voor uw inzet' en 'Dankuwel voor uw inzet.
Tips voor het schrijven van een effectieve bedankmail
Druk uw dankbaarheid duidelijk uit: wees specifiek over waar u dankbaar voor bent. Vermeld de vergadering, het interview of de kans die aanleiding gaf voor uw e-mail. Dit laat zien dat uw waardering oprecht is. Houd het kort en to the point: beperk uw e-mail tot een paar bondige paragrafen.
Formele e-mails sluit je af met 'Met vriendelijke groeten' of eventueel zelfs met 'Met de meeste hoogachting', net als een gelijkaardige brief. Wanneer men iemand om een gunst vraagt, is een afsluiting als 'Alvast bedankt' ook gepast.
Je schrijft een 'w' als je 'u' combineert met een substantief. Het substantief staat direct achter 'uw'. Je schrijft dus een 'w' als je 'u' possessief gebruikt.
Zeg direct “dankjewel”.
en de gelegenheid waarvoor het werd ontvangen.Gebruik een positief bijvoeglijk naamwoord om het geschenk te beschrijven . Bedankt voor het mooie horloge dat u mij voor mijn verjaardag gaf. Heel erg bedankt voor de genereuze cheque die u mij stuurde voor mijn afstuderen.
Een Groot Dankjewel: Een groot dankjewel voor de fijne samenwerking. Samen hebben we successen gevierd. Waardering voor Jouw Toewijding: Waardering voor jouw toewijding aan het gezamenlijke doel. Bedankt voor jouw inzet.
Focus je dankbaarheid op iets concreets dat diegene die je wil bedanken, bereikt heeft. In plaats van te zeggen "Bedankt voor het goede werk!" is het effectiever en geschikter om het specifiek te maken en dingen te zeggen als "Bedankt om me gisteren te helpen bij het sluiten van die deal".