Ga in Instellingen naar 'Mobiel netwerk', tik op 'Configureer mobiel netwerk' of 'Voeg e‑sim toe' en kies het telefoonnummer met een fysieke simkaart. Tik op 'Converteer naar e‑sim' en volg de instructies op het scherm.
Zorg ervoor dat de simkaarthouder volledig in het apparaat zit en niet beweegt. De simkaarthouder van een ander iPhone- of iPad-model of een telefoon van een ander merk past mogelijk niet goed. Als je apparaat een fysieke simkaart heeft en je de vorige stap hebt voltooid, probeer dan een andere simkaart te gebruiken.
Zodra je bent ingelogd op Mijn Simpel ga je naar 'sim & instellingen'.Klik daar op 'Activeren simkaart' en doorloop de stappen. Daarna heb je zelf je simkaart geactiveerd en kun je mobiel bellen, sms'en en internetten.
Als u 'Geen service' of 'Zoeken' in de statusbalk van uw iPhone of iPad (Wi-Fi + Cellular) ziet, is uw apparaat niet verbonden met een mobiel netwerk. Als u 'SOS' of 'Alleen SOS' in de statusbalk ziet, kan uw apparaat nog wel het alarmnummer bellen.
Als je je toegangscode niet meer weet, moet je de iPhone met behulp van een computer in de herstelmodus zetten. In de herstelmodus kun je de iPhone wissen, waarna je deze opnieuw kunt configureren. Nadat je de iPhone hebt gewist, kun je je gegevens en instellingen herstellen vanaf een reservekopie.
Dit kan komen omdat: Je simkaart al actief is.Je een of meerdere facturen nog niet hebt betaald.Je huidige simkaart is geblokkeerd.
Activering van je simkaart
Je sim-kaart is binnen het 24 uur klaar voor gebruik.
Ga naar het instellingenmenu.Druk op Beveiliging en locatie.Ga naar Geavanceerd en druk op Simkaart vergrendeling. Je kan nu de simkaart ontgrendelen.
Een e-sim is een op industriestandaarden gebaseerde digitale simkaart waarmee je een mobiel abonnement van je aanbieder kunt activeren zonder dat je een fysieke simkaart hoeft te gebruiken. Bij de iPhone kun je acht of meer e-sims installeren en twee mobiele telefoonnummers tegelijkertijd gebruiken.
Op een iPhone X en nieuwer of op een iPad met Face ID gaat u naar 'Instellingen' > 'Face ID en toegangscode'. Ga op oudere iPhone-modellen naar 'Instellingen' >'Touch ID en toegangscode'. Op apparaten zonder Touch ID gaat u naar 'Instellingen' > 'Toegangscode'.
De pincode beveiligt de gegevens op je simkaart en smartphone. Als je een nieuwe simkaart hebt is de code meestal vier keer nul. Bij sommige providers is de code anders, deze vind je dan op het kaartje dat bij de simkaart wordt geleverd. Het is in beide gevallen verstandig om de code te wijzigen.
Je kan de simkaart laten deblokkeren door te bellen naar de klantenservice. Nu je een bericht op het forum hebt geplaatst, heb ik de simkaart voor je gedeblokkeerd, maar normaal gesproken is het handiger om hiervoor contact op te nemen met de klantenservice.
De puk code bestaat uit acht cijfers en u krijgt negen pogingen om de juiste code in te voeren. Bewaar deze code goed, want met het invoeren van de puk code kunt u de blokkering van de simkaart opheffen. Na het invoeren van uw puk code is uw telefoon ontgrendeld en kunt u uw iPhone of Android telefoon weer gebruiken.
Je simkaart wordt definitief geblokkeerd wanneer je de PUK-code 10 keer verkeerd invoert. Wanneer dit gebeurt verschijnt er op je scherm het bericht: kaart geblokkeerd. Je kunt de simkaart helaas niet meer deblokkeren.
In de meeste gevallen is het voldoende om je toestel te herstarten.Test ook steeds je simkaart in een ander toestel om zeker te zijn dat het probleem veroorzaakt is door de simkaart zelf. Als de simkaart ook niet werkt in een ander toestel, volg dan deze stappen om een nieuwe aan te vragen.
Er is helaas geen alternatieve manier om de simkaart te activeren.
Als een SIM-kaart is vergrendeld, is het aan de kaart gekoppelde abonnement beschermd tegen misbruik, wat betekent dat u elke keer wanneer u uw apparaat start, u een PIN moet invoeren. Als u uw PIN te vaak onjuist invoert, wordt de SIM-kaart geblokkeerd.
De meest voorkomende reden is het vergeten van de viercijferige pincode. Heb je deze pincode drie keer verkeerd ingevuld? Dan wordt je simkaart automatisch geblokkeerd. Je telefoon zal vervolgens vragen om de achtcijferige pukcode.
Als je zes keer achter elkaar de verkeerde toegangscode invoert, kun je het apparaat niet meer ontgrendelen en krijg je een bericht dat de iPhone is uitgeschakeld. Als je je toegangscode niet meer weet, kun je je iPhone wissen vanaf een computer of via de herstelmodus en vervolgens een nieuwe toegangscode instellen.
Als je je telefoon niet kunt ontgrendelen, moet je deze wissen. Vervolgens kun je de telefoon opnieuw instellen en een nieuwe schermvergrendeling instellen. Als je niet kunt inloggen op je Google-account, kun je informatie krijgen over hoe je je account kunt herstellen.
Als je drie keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd, wordt er automatisch een blokkade op de simkaart geplaatst.Deze kan worden opgeheven door het invoeren van de pukcode.
Elke simkaart heeft een pin- en pukcode. Met de pincode heb je sneller te maken dan met de pukcode. Dit komt omdat je de pincode bij het opstarten invoert om de simkaart te ontgrendelen. De pukcode is pas relevant als je drie keer de pincode verkeerd invoert.