Het proces verschilt enigszins per provider, maar over het algemeen moet u inloggen, de lijn selecteren waarop u een apparaat activeert en vervolgens het IMEI-nummer invoeren voor de telefoon die u activeert . Als u een prepaid-abonnement online activeert, moet u waarschijnlijk een activeringscode invoeren.
Zodra je je nieuwe simkaart hebt ontvangen, kun je hem zelf activeren via Ik Ben of de Ben app.Nadat je bent ingelogd, kies je voor Instellingen, vervolgens voor Simkaart en klik je op Vervangende simkaart activeren.Volg dan de aangegeven stappen.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Ga in Instellingen naar 'Mobiel netwerk', tik op 'Configureer mobiel netwerk' of 'Voeg e‑sim toe' en kies het telefoonnummer met een fysieke simkaart. Tik op 'Converteer naar e‑sim' en volg de instructies op het scherm.
Activering van je simkaart
Je sim-kaart is binnen het 24 uur klaar voor gebruik. Als deze tweede stap (simkaartactivering) niet binnen de 5 dagen na je bestelling geactiveerd is, wordt je simkaart automatisch geactiveerd.
Om uw SIM-kaart online te activeren, gaat u gewoon naar de website van uw provider . De kans is groot dat de supportpagina die u moet bezoeken op de kaart staat. Zodra u dat hebt gedaan, volgt u gewoon de vermelde stappen. Meestal moet u het telefoonnummer of SIM-kaartnummer invoeren.
Dit kan komen omdat: Je simkaart al actief is.Je een of meerdere facturen nog niet hebt betaald.Je huidige simkaart is geblokkeerd.
SMS SIM <20-cijferig SIM-kaartnummer van uw nieuwe SIM> naar 121. U ontvangt een bevestigings-SMS in uw inbox. Antwoord met 1. Luister direct naar het bevestigingsgesprek dat u ontvangt en geef uw toestemming door te antwoorden met 1.
Wanneer u een nieuwe telefoon koopt, is het belangrijk om u aan te melden voor een draadloze service die de functies ervan ondersteunt. Maar voordat u het kunt gebruiken, moet u het activeren . Of het nu een nieuwe iPhone of simkaart is, wij vertellen u hoe u uw nieuwe apparaat activeert.
Apparaatconfiguratie
Plaats uw SIM-kaart in het apparaat. Nu moet u de APN configureren. Let op het volgende: APN-instellingen op Android-apparaten: Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Toevoegen .
Na ontvangst van de simkaart met het simkaartnummer en deze activatiecode kan de simkaart geactiveerd worden op https://mijn-bestelling.kpn.com/activatie/ Als de simkaart 14 dagen na bestellen nog niet door de klant is geactiveerd, wordt deze automatisch geactiveerd door KPN.
Probeer het volgende: schakel uw apparaat uit en weer in . Controleer of uw simkaart correct is geplaatst. Instructies hiervoor vindt u in onze handleidingen voor apparaten. Maak uw simkaart schoon met een pluisvrije doek om eventueel stof te verwijderen.
Ga in Instellingen naar 'Mobiel netwerk', tik op 'Configureer mobiel netwerk' of 'Voeg e‑sim toe' en kies het telefoonnummer met een fysieke simkaart. Tik op 'Converteer naar e‑sim' en volg de instructies op het scherm.
Stap 1: Ga naar Globe's SIM-registratieportal. Stap 2: Voer uw mobiele telefoonnummer in en klik op "Registreren". U zou een OTP (One-Time PIN) moeten ontvangen, die binnen vijf minuten verloopt. Voer deze in op de website, wacht op validatie en ga verder met de registratie.
Meld u aan met uw mobiele nummer. Navigeer naar het gedeelte 'SIM-status volgen'. Voer uw verzoek- of referentienummer in. Bekijk de huidige status van uw SIM, inclusief activeringsvoortgang of vervangingsdetails.
Als je een plastic SIM gebruikt, is je SIM direct klaar voor gebruik.Plaats hem gewoon in je toestel en je bent klaar . Als je een eSIM gebruikt, hoef je alleen maar het eSIM-profiel te downloaden naar je toestel, met behulp van de QR-code in je eSIM-pakket.
Zodra u alle stappen hebt doorlopen, wordt uw Self-RICA-aanvraag beoordeeld. Als alle gegevens correct zijn, wordt uw simkaart binnen 24 uur gevalideerd.
Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.